Česká republika je e-shopovou velmocí, řada internetových obchodů však nekomunikuje správně se svými zákazníky

Praha 15. září 2020 – Online nakupování prodělalo v letošním roce skutečně nevídaný boom, jehož katalyzátorem byla samozřejmě jarní pandemie koronaviru. 

Růst ovšem pokračoval i v dalších měsících a odborníci očekávají, že elektronický obchod dosáhne celosvětově již v příštím roce cca pětiny celkového obratu maloobchodu. 

Mění se také chování a nákupní zvyklosti samotných zákazníků
e-shopů, kteří například objednávají stále častěji z mobilních zařízení a zajímají se více než dříve také o nakupování na internetu pomocí hlasu. Zákazník je jednoduše řečeno stále náročnější, a tomu by měla odpovídat i zákaznická péče na straně e-shopů. V současnosti funguje v České republice více než 40 000 e-shopů, což je v přepočtu na obyvatele nejvíce v celé Evropě. 

„Řada středně velkých e-shopů bohužel nevyužívá automatizované platformy pro komunikaci se zákazníky, často tak dochází k tomu, že se zájemce o daný produkt do internetového obchodu vůbec nedovolá, případně mu není ihned odpovězeno na email. Společnosti tak zbytečně přicházejí o zákazníka, a tím pádem mají nižší tržby,“ říká CEO společnosti Daktela Richard Baar.

Pokud jakýkoliv internetový obchod dynamicky roste, dříve nebo později se dostane do fáze, kdy je pro zachování co nejkvalitnější péče o zákazníka nutné nasadit nějakou formu automatizované komunikační platformy.

„Pro středně velké e-shopy, které již obsluhují více komunikačních kanálů se zákazníky, je ideálním řešením použití callcentrového modulu s tiketovacím systémem,“ doplňuje Richard Baar.

Callcentrový modul umožňuje díky virtuální ústředně hovory monitorovat a mít nad nimi přehledné a podrobné statistiky. Hovory mohou být nahrávány a na lince lze nastavit pracovní a mimopracovní dobu. Díky tiketovacímu systému  získá každý požadavek zákazníka přiřazeno jedinečné číslo, pod nímž bude dále zpracováván. Všechny hovory, emaily, chaty, Facebook messengery budou evidovány přehledně v jednom webovém rozhraní a automaticky se párovat ke konkrétním zákazníkům. Je tedy dobře vidět, který požadavek je v jaké fázi, protože se přehledně zobrazuje celá komunikační historie napříč všemi formami komunikace s klientem.

„Důležité je upozornit na to, že ani takto velmi sofistikované systémy nepředstavují například pro menší e-shopy finančně nákladné řešení. Systém Daktela je modulární, takže lze připravit přesně na míru danému internetovému obchodu, a postupně automatizovanou správu komunikace rozšiřovat podle růstu objemu objednávek,“ uzavírá CEO společnosti Daktela Richard Baar.