Česká datově-analytická firma Colours of Data mění telekomunikační byznys v Maďarsku a Estonsku

Technologická společnost Colours of Data s kancelářemi v Londýně a Praze, poskytující datově analytické služby například jedné z pěti největších retailových bank ve Velké Británii, získala významné zakázky v Maďarsku a Estonsku. Obě přinášejí velkou změnu do oboru telekomunikací. Díky inovativním řešením v práci s daty a jejich vyhodnocováním se rozšíří možnosti tamních klíčových operátorů – Tele2 Estonia a Telenor Hungary – jak komunikovat se zákazníky. Dnes s oběma společnostmi podepsala smlouvu. 

Díky těmto projektům máme možnost přinést změny, které probíhají v mnoha jiných odvětvích i do bankovního a telco segmentu, jež byly historicky konzervativnější k digitálním novinkám. Naše řešení umožní operátorům porozumět zákazníkům a jejich potřebám na podstatně detailnější a individuálnější úrovni a na základě toho s nimi velmi personalizovaně a cíleně komunikovat. To následně povede ke zvýšení zákaznické spokojenosti a loajality,“ komentuje úspěch zakladatel společnosti Tomáš Mátl.

Spolupráce, která pokrývá nejen konzultace, ale také implementaci a zprovoznění příslušných nástrojů pro datovou analýzu a její vyhodnocení, přinese zmíněným operátorům strategickou změnu zejména v oblasti komunikace se zákazníky, které budou schopni oslovit na základě znalosti chování a preferencí každého z nich.

Segment telekomunikací je tradičně spíše konzervativní, ale míra zrychlení digitalizace, kterou přinesla covid krize se nevyhnula ani operátorům, kteří rychle vylepšují a optimalizují dosud fragmentovaná řešení. Cílem těchto opatření je schopnost dostat k zákazníkovi tu správnou zprávu ve správný čas takovým způsobem, aby nezapadla mezi tisíci ostatních zpráv, kterým jsme neustále zahlcováni. 

Operátorům jsme schopni dodat a implementovat například nástroj partnerské společnosti Exponea, který podle toho, co zákazníci hledají na webu, jim umožní poskytnout nabídku služeb nebo telefonů na míru,“ upřesňuje Mátl. Zmíněný nástroj od Exponea dokáže vyhodnocovat tzv. customer journey přes existující online a offline komunikační kanály a na základě její znalosti a znalosti potřeb zákazníka nabídnout ve správný okamžik ideální nabídku optimálním kanálem. 

Projekt v Estonsku odstartoval před několika dny. Plánovány jsou zatím dvě etapy, které přinesou výsledky v září a říjnu. V Maďarsku spolupráce začala již v srpnu a osm fází je plánovaných na následujících 18 měsíců. 

V budoucnosti má společnost, která má kanceláře v Praze a Londýně, v plánu dostat se do seznamu ověřených partnerů/dodavatelů pro britskou veřejnou správu.

KONEC

O Colours of Data

Česká firma zabývající se datovou analytikou, která působí úspěšně na českém a britském trhu. Svým klientům pomáhá analyzovat data, s nimiž pracují a nastavit optimální řešení pro jejich konkrétní byznys, jeho části i komplexně. Mezi její zákazníky patří společnosti nejen z Česka a Slovenska, ale také Velké Británie, Německa, Estonska nebo Maďarska. Více na www.cod.bi