HTC Vive a londýnské V&A muzeum představují výstavu Alenka: zvědavější a zvědavější prostřednictvím inovativní VR události

  • HTC VIVE Arts spolupořádá historicky první VR událost muzea Victoria and Albert již 22. října. Zprostředkuje živé vizuální efekty, unikátní první pohled na výstavu i prezentaci vybraných děl.
  • Událost proběhne v rámci zahájení prodeje vstupenek a premiéry VR zážitku Zvědavá Alenka, který přenese návštěvníky do kouzelného světa říše divů.
  • Muzeum V&A nabídne v rámci výstavy možnost vyzkoušet s pomocí HTC VIVE Cosmos zážitek Podivuhodná hra kroket.
  • Zájemci si mohou již nyní zakoupit výstavní publikaci, založenou na dílech islandské umělkyně Kristjany Williams, ze kterých vychází i estetika virtuálních zážitků.

Praha, 22. září 2020 – Společnost HTC dnes společně s londýnským muzeem Victoria and Albert zvou diváky z celého světa na výlet do překrásného universa říše divů. Tam nahlédnou díky virtuální realitě již 22. října 2020 v 16:00, kdy bude spuštěn i prodej vstupenek na výstavu, jejíž zahájení je naplánováno na 27. března 2021. Získají tak možnost okusit část výstavy již nyní ve společnosti její kurátorky Kate Bailey.

Představení, které je zároveň první VR událostí organizovanou muzeem V&A, bude volně přístupné a pomůže rozšířit výstavu za hranice této kulturní instituce. Zapovězeno nebude ani těm, kteří zatím VR headset nevlastní. Kromě VR platformy Engage, dostupné na PC a Android zařízeních, bude totiž přístupné také prostřednictvím Youtube.

Muzea jako je V&A se na celém světě postupně otevírají návštěvníkům, ale i tak se stále ukazuje, jak digitální inovace prospěly navzdory nelehké době kreativitě, umělcům a v neposlední řadě jejich fanouškům. Práce s nejmodernějšími technologiemi dala muzeu V&A a HTC VIVE Arts možnost nabídnout tuto důležitou výstavu skutečně inovativním způsobem. Diváci si tak mohou vychutnat nejen muzeum, ale také fantaskní interaktivní cestu, která oslavuje jeden z nejinspirativnějších příběhů historie. Silné partnerství zároveň odráží předsevzetí muzea, vytvářet působivé digitální zážitky, které zpřístupní jeho program v době cestovních omezení i v budoucnosti.

Unikátní událost, která se zrodila ze spolupráce V&A, HTC VIVE Arts a producentů Preloaded a Engage se odehraje v prostředí inspirovaném interiérem muzea a fantastickou krajinou říše divů. Prostřednictvím platformy Engage se účastníci připojí i se svými avatary, a tak budou ve VR schopni vzájemně komunikovat. Představení nabídne ochutnávku z nadcházející výstavy, která mapuje vývoj Alenky v říši divů již od jejího vzniku před více než 158 lety. Návštěvníci se mohou těšit na snové prostředí, které se bude v průběhu události transformovat. Chybět nebude kaluž slz, ve které se Alenka ve známém příběhu téměř utopila, ani síň dveří za králičí norou.

Po události bude hostům zpřístupněna možnost ponořit se do říše snů ještě hlouběji:

  • Zvědavá Alenka – speciální zážitek na doma, který bude zveřejněn 22. října 2020 nabídne obohacené animace, doplňkové scény i výpravné prvky včetně ikonického bílého králíka, který se ujme role průvodce. Nový VR titul, založený na estetice islandské umělkyně Kristjany Williams bude dostupný prostřednictvím služby VIVEPORT i na dalších online VR platformách.
  • Podivuhodná hra Kroket – VR zážitek v HTC VIVE Cosmos přímo na výstavě bude dostupný při otevření v březnu roku 2021. Návštěvníci ho naleznou v sekci „Staging Alice“, kde budou mít možnost prozkoumat nejrůznější interpretace Alenky jak na pódiu, tak na obrazovkách. Návštěvníci projdou skrze zrcadlový portál a setkají se se známými postavami, které otestují jejich schopnosti ve hře kroket proti Srdcové královně.

Vedoucí kurátorka pro divadlo a performance muzea V&A Kate Bailey říká: „Alenka: zvědavější a zvědavější odráží globální dopad a dědictví knih o Alence napříč výtvarným uměním. Již od jejich zrození šíří ohromující nápady a koncepty, které inspirovaly moderní technologie od němého filmu až po úchvatné CGI efekty. Bylo neskutečným dobrodružstvím pracovat s HTC VIVE Arts a Preloaded na dalším ztvárnění, které posunulo naši výstavu do hravé roviny VR. Alenčina neuskutečnitelná cesta fantastickými světy se tak stala uskutečnitelnou. Od králičí nory k zrcadlům, přes plameňáky k ježkům… Říše divů je pro VR perfektním objektem a V&A těší, že právě ona se stala naším prvním VR projektem. Už nyní se těšíme na představení výstavy před jejím zahájením v roce 2021.“

Ředitelka oddělení VIVE Arts v HTC Victoria Chang doplnila: „Pro VIVE Arts spojení s V&A velkou radostí. Společně přinášíme fantazii a imaginaci Alenky v říši divů divákům z celého světa, aby se mohli přichystat na blížící se výstavu. Neočekávané okolnosti roku 2020 odhalily, jak může technologie inspirovat a propojovat i v těch nejnáročnějších chvílích. Jsme proto pyšní, že jsme mohli muzeum V&A podpořit ve snaze nabídnout přístup do muzea co nejširšímu celosvětovému publiku. Virtuální realita je perfektním doplňkem konceptu říše snů a doufáme, že uživatelé si její návštěvu z prostředí domova skutečně užijí.“

O výstavě Alenka: zvědavější a zvědavější

Alenka: zvědavější a zvědavější oslaví jeden z nejvíce ikonických, fantazijních a inspirativních příběhů historie. Nabídne pohlcující cestu králičí norou, která odhalí historii Alenky v říši divů od jejího vzniku, přes 158 let vývoje a nejrůznějších adaptací. Poodhalí tak kouzlo, díky kterému se dílo stalo globálním fenoménem. Výstava bude veřejnosti zpřístupněna v londýnském muzeu V&A 27. března a potrvá až do 31 prosince 2021.

O muzeu Victoria and Albert

Muzeum V&A je předním střediskem umění, designu a performance, jehož sbírky nesnesou stran rozsahu a pestrosti srovnání. Bylo založeno, aby zpřístupnilo umění co nejširšímu publiku a aby inspirovalo britské výrobce a designéry. Dnes sbírky muzea pokrývají více než 5000 let lidské kreativity a obsahují téměř všechna dostupná média z nejrůznějších částí světa. Díky tomu stále návštěvníky inspirují, baví a vzdělávají. www.vam.ac.uk

O HTC VIVE Arts

VIVE Arts využívá nejmodernější technologie k transformaci způsobu, kterým lidé přistupují ke kultuře. Vytváří jedinečné projekty, které mohou být prožívány v jakémkoli koutě světa. Šíří digitální inovace a spolupracují s předními umělci, muzei a kulturními organizacemi na tvorbě pohlcujících děl a výstav. Od svého vzniku v roce 2017 navázalo VIVE Arts téměř 50 partnerství s organizacemi jako Tate Modern v Londýně, Louvre, muzeem d`Orsay, pařížským muzeem Oranžérie a mnoha dalšími. Pro více informací navštivte arts.vive.com

O systému virtuální reality HTC Vive™

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Vive přináší, díky nastavitelnému headsetu, dvěma bezdrátovým ovladačům s HD haptickou odezvou a preciznímu snímáním pohybu v rozsahu 360°, ohromující vizuální zážitek a možnost přirozené interakce s virtuálním prostředím. Zároveň systém umožňuje bezdrátové spojení s mobilním telefonem a přenos jeho nejdůležitějších funkcí do virtuální reality, stejně jako propojení s reálným světem pomocí vestavěné kamery. Tyto technologie praktickým způsobem zvyšují bezpečnost a umožňují bezstarostné ponoření do virtuální reality, díky kterému vás virtuální světy zprostředkované systémem HTC Vive pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně. Více informací na www.htcvive.com.