COVID-19 otevřel spotřebitelům oči. Bez internetu se neobejdeme

  • 90 % lidí po celém světě tráví kvůli pandemii na internetu více času než před ní
  • Pětina lidí začala během koronavirové krize využívat online služby, které dosud nepotřebovala. Například aplikace pro e-learning nebo videohovory
  • Průměrná doba strávená připojením k pevné síti se zvýšila o 2,5 hodiny denně. V případě připojení k mobilním 4G sítím došlo k průměrnému nárůstu o jednu hodinu za den

Informační a komunikační technologie provází spotřebitele téměř při všech běžných činnostech. Není tak překvapivé, že mnohým pomohly překonat nejistotu krize COVID-19. Do virtuálního prostředí se od března začaly přesouvat činnosti, které byly dosud pevně spojené se světem off-line. „Jen málokdo by si ještě na začátku roku pomyslel, že velká většina pracovníků začne ze dne na den pracovat z domova, že vyučování bude probíhat na dálku nebo že lékaři budou svým pacientům pomáhat prostřednictvím videohovorů,“ říká Jiří Rynt, Key Account Manager ze společnosti Ericsson.

Společnost Ericsson provedla spotřebitelský výzkum, ve kterém se uživatelů chytrých telefonů ptala, jak koronavirová pandemie ovlivnila jejich běžný život a jak se změnilo jejich chování ve smyslu používání moderních technologií. 90 % lidí po celém světě kvůli pandemii tráví na internetu více času. Jednu pětinu populace donutily okolnosti naučit se s online aplikacemi, které do té doby lidé nepoužívali. Nejčastěji se jednalo o aplikace pro e-learning nebo služby zprostředkovávající videohovory.

Spotřebitelé považují za důležité různorodé aktivity, od kvalitních videohovorů s rodinou a přáteli, až po přístup k pracovním dokumentům v cloudu. Změny v chování spotřebitelů, které přinesla pandemie, se s velkou pravděpodobností odrazí v budoucích technologických trendech. Studie společnosti Ericsson přináší pět předpovědí pro dobu po koronavirové pandemii:

  1. Hodnota síťového připojení: 3 ze 4 spotřebitelů považují spolehlivé připojení k internetu během současné krize za klíčové a věří, že v budoucích krizích může hrát ještě zásadnější roli.
  2. Autonomní obchodování: 55 % spotřebitelů věří, že drony s automatickým doručováním nebo automobily bez řidiče by mohly nahradit kurýry, protože se zvyšuje poptávka po bezkontaktních interakcích.
  3. Pracoviště bez hranic: 6 z 10 pracujících si myslí, že práce na dálku bude novým standardem. Očekávají, že zaměstnavatelé podpoří práci na dálku jako běžný způsob práce, jakmile pandemie COVID-19 pomine.
  4. Zdravotnictví na dálku: Očekává se, že letos využije v USA možnost online konzultací s lékaři šestkrát více lidí než v roce 2019.
  5. Ekonomika virtuálních zážitků: 7 z 10 uživatelů virtuální reality říká, že do budoucna budou status člověka určovat spíše virtuální symboly než fyzické vlastnictví věcí. Polovina spotřebitelů by mohla začít využívat umělou inteligenci k pobavení, nabývání nových vědomostí i získávání přátel.

Pandemie také ovlivnila mínění spotřebitelů o 5G, a to v pozitivním slova smyslu. Spotřebitelé si uvědomují, že 5G jim mohlo umožnit těžit z vyšší rychlosti připojení při práci na dálku. Roboti s podporou 5G technologií mohli během krize pomoci s měřením teploty nebo dezinfekcí prostor. Díky tomu by se zkrátila doba, kterou musel zdravotnický personál trávit s infekčními pacienty.

The joy of tech: 5 summer activities to avoid the crowds

Do virtuálního prostředí se kvůli koronaviru začaly přesouvat činnosti, které byly dosud pevně spojené se světem off-line. (Zdroj: Ericsson)

SLEDUJTE NÁS:

https://www.ericsson.com/en/newsroom/latest-news/press-subscription

https://foryou.ericsson.com/blog-subscription-center.html

www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson 

www.youtube.com/user/ericsson

www.linkedin.com/company/ericsson

O společnosti Ericsson

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení, fungujících v reálném čase, vytváří propojenou společnost (Networked Society), která umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v udržitelných společnostech po celém světě. Nabídku firmy Ericsson tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií, určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od společnosti Ericsson uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace, společnost zajišťuje servis sítí s více 2,5 miliardami uživatelů. Více informací naleznete na www.ericsson.com