Esportový tým BRUTE a Sazka podpořili studenty oboru počítačových her

PRAHA, 2. 11. 2020 – Popularita profesionálního hraní počítačových her v Česku roste. Svědčí o tom také fakt, že se počítačové hry etablovaly jako maturitní obor na střední škole. První u nás. Doposud bylo možné tuto specializaci studovat jen v rámci vysokoškolského studia. 

Studovat maturitní obor 3D grafika a počítačové hry můžou zájemci nově studovat na soukromé Střední škole Klíč v České Lípě. V rámci studia mají studenti za úkol vytvořit také vlastní esportový tým ve hře dle svého výběru a ten budovat a řídit. Jak funguje reálný esportový tým a všechno kolem, přijeli studentům povyprávět zástupci esportového týmu Brute a Sazky.  

„Studentům jsem prezentoval pohled na esport z manažerského pohledu. Tedy jaká je struktura organizace, že do týmu kromě managementu a samotných hráčů patří také týmový kouč, analytikové, psycholog a další. Dále jsem zdůraznil, jak je důležitá práce na sobě samém a v neposlední řadě vliv fyzické kondice a správné výživy na lepší soustředění a herní výkon,“ popisuje Tomáš Müller, manažer týmu BRUTE. 

Ondřej Kolek, marketingový manager BRUTE, pak ukázal studentům příklady dobré komunikace a představil kreativní inspiraci.  

Vojtěch Pres ze společnosti Sazka se podělil o své zkušenosti práce v esportovém prostředí a herní žurnalistice. „Snažil jsem se studenty inspirovat k tomu, aby byli hlavně aktivní. Zdůraznil jsem, že je dobré budovat síť důležitých kontaktů a také jak důležitý je osobnostní rozvoj,“ dodává Vojtěch Pres. Studentům na svém životním příběhu ukázal svoji cestu k úspěchu. Ta vedla od amatérského komentování esportových zápasů až k pozici specialisty na esport ve společnosti Sazka, která se stala generálním partnerem největší profesionální české a slovenské ligy Sazka eLEAGUE ve hrách Counter-Strike: Global Offensive a Dota 2.

Studenty návštěva odborníků na esport pohltila tak, že více než hodinu pokládali další konkrétní otázky. „Ptali se nejen na samotné fungování esportového týmu, ale také jaké schopnosti může hráč využít i v jiných aspektech života – od důležitosti komunikace až po schopnost naučit se prohrávat nebo přijímat a dávat konstruktivní zpětnou vazbu,“ uvádí Tomáš Müller z BRUTE.

Studijní obor 3D grafika a počítačové hry kombinuje kreativitu s technologiemi a učí studenty dovednosti prostřednictvím toho, co je baví. Absolventi mohou najít uplatnění v herním průmyslu nejen jako profesionální hráči, ale také jako trenéři, event manažeři, teasteři, animátoři, herní distributoři, herní designéři, pořadatelé herních turnajů a další.