Spoluzakladatel Netflixu Reed Hastings poprvé odhaluje neortodoxní kulturu jedné z nejinovativnějších společností světa.

Česká verze knihy je nyní k dispozici ve vybraných knihkupectvích

Kniha z pera zakladatele Netflixu Reeda Hastingse, No Rules Rules, vychází v českém překladu. Po zářijové americké a britské premiéře vzbudila svým obsahem velký zájem veřejnosti, a to zdaleka ne jen té odborné. Soustava nečekaných pravidel ve vedení společnosti, reálné příběhy a příklady, to všechno je teď možné si přečíst také v češtině. Kniha vychází pod názvem Pravidlo žádných pravidel: Převratná firemní kultura, díky níž Netflix dobyl svět.

Nikdy dříve tu nebyla společnost, jakou je Netflix. Nejen pro jeho jedinečnou pozici lídra ve světě zábavy a technologií. Ani ne kvůli jeho růstu a pozici přední světové streamovací zábavní služby s více než 193 miliony uživatelů ve 190 zemích světa. Netflix je revoluční společnost díky radikální kultuře vedení, která vzdoruje tradici i všem očekáváním. Když Reed Hastings Netflix založil, vyvinul podnikovou filozofii a soubor zásad řízení, které ignorovaly zažité standardy, zkušenosti i pravidla. Vytvořil takovou firemní kulturu, díky které se Netflix stal jednou z nejvynalézavějších společností na světě. A tato pravidla, zkušenosti a zásady u nás právě vycházejí knižně, a to v českém překladu.

Kniha Pravidlo žádných pravidel: Převratná firemní kultura, díky níž Netflix dobyl svět, je fascinující a dosud nezveřejněný popis podle mnohých radikální filozofie Reeda Hastingse. Čerpá ze stovek rozhovorů se stávajícími i bývalými zaměstnanci Netflixu z celého světa a zveřejňuje také nikdy nevyřčené příběhy plné pokusů a omylů vlastní Hastingsovy kariéry. S Erin Meyerovou, autorkou knižního bestselleru The Culture Map, se Reed Hastings ponořil hluboko do systému fungování celého Netflixu. Erin Meyerová doplňuje uvedené příběhy a informace marketingovými a obchodními znalostmi, a prezentuje tak jejich úspěch z pohledu byznysu. 

Díky Hastingsovým novým standardům si v Netflixu cení lidí více než procesů, upřednostňují inovace místo efektivity a poskytují zaměstnancům kontext namísto kontroly. V Netflixu také neexistují žádná pravidla pro dovolenou ani pro výdaje. V Netflixu jsou lidé součástí mistrovského týmu, ne rodiny. V Netflixu se zaměstnanci nesnaží potěšit svého šéfa, místo toho mu poskytují upřímnou zpětnou vazbu. V Netflixu si zaměstnanci nic nemusejí schvalovat, a společnost je navíc platí nejlépe na trhu. Když Hastings se svým týmem vymyslel tyto neortodoxní principy, byly to metody v té době neznámé a nevyzkoušené. Během krátké doby však vedly k bezkonkurenční rychlosti a k odvážným rozhodnutím, díky kterým se Netflix stal jednou z nejoblíbenějších značek světa. 

„Reed Hastings brzy zjistil, co je zapotřebí k vybudování velké společnosti, která navíc velkou zůstane,“ říká Jim Collins, autor knihy Jak z dobré firmy udělat skvělou a spoluautor knih Build to Last a Beyond Entrepreneurship. „V knize Pravidlo žádných pravidel společně s Erin Meyerovou popisují koncept, díky kterému se Netflix stal jednou z nejosobitějších a nejpůsobivějších společností na planetě,” dodává. 

Kniha, která funguje i jako čtivá byznysová příručka, je zajímavou inspirací pro ty, kteří vedou týmy nebo celé firmy. Podněty tu najdou také tací, kdo budují start-upy a chtějí vybudovat něco stálého, úspěšného a velkého. 

„Výborně a svižně napsáno, nadčasové i aktuální, praktické a vycházející z reality, chytré a moudré. Přečtěte si to a poznejte tajnou ingredienci Netflixu předloženou samotným mistrem!“

Jim Collins, autor knihy Jak z dobré firmy udělat skvělou

O AUTORECH

Reed Hastings je podnikatel, který způsobil revoluci v zábavě od doby, co v roce 1997 spoluzaložil Netflix. Od roku 1999 je jeho předsedou a CEO. Jeho první společnost, Pure Software, byla založena v roce 1991 těsně před založením Netflixu. Reed působil v Kalifornské státní pedagogické radě v letech 2000 až 2004 a je aktivním filantropem v oblasti vzdělávání. Seděl také ve správní radě v několika vzdělávacích organizacích. Absolvoval Bowdoin College a Stanford University. Mezi studiem na Bowdoin College a Stanford University sloužil Reed jako dobrovolnický učitel v Mírových sborech v Jižní Africe.

Erin Meyerová je autorkou knihy The Culture Map: Breaking Through the Invisible Boundaries of Global Business a profesorkou na INSEAD, jedné z nejlepších mezinárodních obchodních škol na světě. Její práce se objevily v médiích jako jsou Harvard Business Review, The New York Times a Forbes.com. V roce 2019 byla organizací Thinkers50 zařazena mezi 50 nejvlivnějších myslitelek v oblasti businessu na světě. V roce 2004 obdržela titul MBA od INSEAD a v současnosti žije v Paříži. V letech 1994-1995 Erin také sloužila v Mírových sborech jako dobrovolnická učitelka v Jižní Africe. Více informací o Erin je k dispozici na jejích stránkách erinmeyer.com.

Netflix kultura očima zaměstnanců (video):

Netflix kultura: Svoboda a zodpovědnost

Netflix kultura: Flexibilita a dovolená

Pravidlo žádných pravidel: Převratná firemní kultura, díky níž Netflix dobyl svět

Reed Hastings & Erin Meyerová

V prodeji od 30. listopadu

Nakladatelství Jan Melvil Publishing

O Netflixu:
Netflix je světová jednička mezi zábavními streamovacími službami. Ve více než 190 zemích světa si přes 195 milionů předplatitelů užívá televizní seriály, dokumenty a celovečerní filmy v široké paletě žánrů a v řadě jazyků. Členové služby si můžou svoji podívanou vychutnávat podle libosti, kdykoli, kdekoli a na jakémkoli zařízení připojeném k internetu. Přehrávání můžou zastavit a znova spustit – bez reklam a bez závazků.