Zahájení výroby Kia Sorento Plug-in Hybrid: hodnota dojezdu na elektrický pohon a ultra nízkých emisí

  • V Koreji zahájena výroba nového modelu Sorento Plug-in Hybrid
  • Ekvivalentní čistě elektrický dojezd až 57 kilometrů, resp. až 70 kilometrů ve městě
  • Mimořádně hospodárné SUV při běžném provozu produkuje pouhých 38 g emisí CO2 na kilometr jízdy
  • Zákazníci mají nárok na novou službu KiaCharge se snadným přístupem ke 160 tisícům nabíjecích míst napříč Evropou – prostřednictvím jediného účtu
  • Promyšlená zástavba hnacího ústrojí, prostorný interiér až pro sedm cestujících
  • Na evropských trzích včetně ČR v prodeji na začátku roku 2021 vč. sedmileté záruky s omezením na 150 tisíc kilometrů

Praha, 16. prosince 2020  Společnost Kia Motors dnes odhalila parametry čistě elektrického dojezdu a emisí CO2 nového provedení Kia Sorento Plug-in Hybrid, které v Koreji právě vstupuje do výroby.

Velké sedmimístné SUV s akumulátorem o kapacitě 13,8 kWh nabídne na jedno nabití ekvivalentní čistě elektrický dojezd (EAER) až 57 km (podle WLTP*). Při jízdě v městském provozu pak dojezd na jedno nabití před spuštěním přeplňovaného benzínového motoru činí dokonce až 70 km (cyklus EAER city). Majitelé vozu tudíž mohou většinu cest, např. v rámci každodenního dojíždění, absolvovat zcela bez emisí pouze na elektřinu.

Plug-in hybridní pohon se rovněž chlubí nejnižšími emisemi CO2 v historii modelu Sorento. Nový model s emisemi pouhých 38 g/km (podle WLTP, vážená kombinovaná hodnota**) je jedním z nejhospodárnějších vozů v dané třídě.

Majitelé provedení Sorento PHEV budou kromě toho oprávněni využívat novou značkovou službu KiaCharge. Ta zpřístupňuje celoevropskou integrovanou síť veřejných nabíjecích stanic, čítající přibližně 160 tisíc nabíjecích míst, k jejichž používání stačí jediná karta nebo mobilní aplikace. KiaCharge nabízí majitelům elektromobilů a plug-in hybridů zajímavé tarify nabíjení v závislosti na individuálních potřebách či zvyklostech, včetně úhrady na základě jediné měsíční faktury bez nutnosti spravovat vícero účtů nebo předplatných.

Solidní výkony, cestování bez emisí

Pod kapotou Sorenta Plug-in Hybrid pracuje výkonný přeplňovaný motor 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection), jenž sám o sobě disponuje nejvyšším výkonem 180 k a točivým momentem 265 Nm. Ve spojení s elektromotorem o výkonu 67 kW a točivém momentu 304 Nm pak Sorento Plug-in Hybrid nabídne kombinovaný maximální výkon 265 k, resp. točivý moment 350 Nm, čímž se toto provedení stává doposud nejvýkonnějším zástupcem řady Sorento na evropském trhu.

Spalovací motor a elektromotor spolupracují s lithium-iont polymerovým akumulátorem o vysoké kapacitě 13,8 kWh, propůjčujícím Sorentu Plug-in Hybrid solidní čistě elektrický dojezd. Na delších trasách pak hnací ústrojí využívá kombinaci elektrického pohonu a spalovacího motoru. V závislosti na jízdních podmínkách se hnací moment posílá na přední nebo všechna čtyři kola prostřednictvím rychle řadící šestistupňové automatické převodovky.

Intuitivní používání, promyšlené využití prostoru

O stavu hnacího ústrojí informuje řidiče 12,3″ plně digitální přístrojový štít. Majitel vozidla tak může snadno sledovat stav nabití akumulátoru a toky elektrické energie i hnacího momentu od benzínového motoru v rámci celého systému pohonu. Hledání nejbližších nabíjecích míst usnadňuje 10,25″ dotykový displej infotainmentu, spojený s moderní technologií palubní konektivity Kia ‚UVO Connect‘.

Díky promyšlené zástavbě pohonu se Sorento Plug-in Hybrid chlubí velkorysým prostorem pro zavazadla i kabinou schopnou pohodlně pojmout až sedm pasažérů vč. řidiče. Elektromotor je uložen mezi spalovacím motorem a převodovkou; uvedené řešení bylo možné použít díky čisté zástavbě kompaktnějšího přeplňovaného motoru pod kapotou. Akumulátorový modul Sorenta je zabudován do prostoru pod sedadlem řidiče a předního spolujezdce. V případě Sorenta v uspořádání s pohonem všech kol má akumulátorový modul tvar ‚sedla‘ a je vložen přes horní část hnacího hřídele.

Palivová nádrž Sorenta PHEV o objemu 67 litrů se nachází pod podlahou v místě pod druhou řadou sedadel, zatímco palubní nabíječku o výkonu 3,3 kW najdeme pod zavazadelníkem.

Díky umístění těchto komponent mají všichni cestující – včetně pasažérů ve třetí řadě – spoustu místa pro nohy a mohou si vychutnávat pohodlnou pozici při sezení. Akumulátorový modul zde nezasahuje do kabiny ani zavazadelníku Sorenta, jak vídáme u řady jiných plug-in hybridů s akumulátorem ubírajícím cenné místo pro zavazadla.

Výroba již spuštěna, zahájení prodeje na evropském trhu vč. ČR počátkem roku 2021

Nová Kia Sorento Plug-in Hybrid se tento týden začala vyrábět v korejském závodu Kia ve Hwasungu. Počátkem roku 2021 se vůz začne prodávat napříč evropskými trhy, přičemž na všechna provedení se bude vztahovat sedmiletá záruka Kia s omezením na 150 tisíc kilometrů. Uvedená záruka se vztahuje i na elektromotor vozidla a akumulátorový modul.

Poznámky pro redaktory

* WLTP: zkr. Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure – celosvětově harmonizovaný zkušební postup pro lehká vozidla

** ‚Vážená kombinovaná hodnota‘ emisí představuje vážený průměr emisí CO2 modelu Sorento za podmínek ‚vybíjení akumulátoru‘ (12,5 g/km) a ‚udržování stavu nabití‘ (172 g/km); při uvádění emisí pouze na elektřinu (vybíjení), platí hodnota 12,5 g/km. Při uvádění emisí CO2 v kombinovaném režimu platí celková hodnota 38 g/km.