Smartlook představuje NextGen – pomůže analyzovat data stovek milionů návštěvníků stránek a aplikací

Brno 13. ledna 2021 – Brněnský startup Smartlook, který se zaměřuje na analýzu chování uživatelů webů a mobilních aplikací po celém světě, aktuálně představil novou verzi softwaru Smartlook NextGen. Analytický nástroj dokáže pomocí jednoduchého rozhraní provádět hloubkovou analýzu obrovského množství dat týkajících se aktivit, které návštěvníci vykonávají na webu nebo v mobilních aplikacích. Přehledně také dokáže zpracovávat údaje o rozsáhlém množství uživatelů. Snadná příprava hloubkových analýz přináší řadě expertů výraznou úsporu času a energie. Program ocení zejména početné týmy, které pracují na společných projektech a potřebují zachovat organizovanost při práci s daty.

Smartlook NextGen rozšiřuje původní analytický software, který společnost z Brna představila v roce 2016. Tehdejší verze nástroje umožňovala středně pokročilé funkce, třeba nahrávání návštěv, exportování dat nebo tvorbu heatmap sloužících k identifikaci části webu či aplikace, kam uživatelé směřují největší pozornost. Současná verze programu dokáže přehledně identifikovat, které části webu či aplikace nefungují, nebo které funkce naopak splnily očekávání nadmíru. Přitom soukromí návštěvníků zůstává stále nedotčeno.

Naše společnost se od samotného vzniku rychle vyvíjí, a proto jsme se rozhodli přepracovat původní software do nové podoby, kterou jsme nazvali Smartlook NextGen. Díky tomu dnes zvládáme uspokojit i potřeby velkých nadnárodních firem, které vyžadují profesionální nástroj pro analýzu velkého množství dat,“ říká Petr Janošík, CEO Smartlooku. „Někteří naši klienti potřebují zpracovávat údaje z webů, kde návštěvy dohromady tvoří až 300 milionů uživatelů. Vytvořili jsme tedy program s funkcemi, které jsou schopny takový objem dat jednoduše zvládnout,“ dodává Janošík.

Přehlednost a úspora času

Software stojí na přehledném uživatelském rozhraní, jehož základem je hlavní ovládací panel. Na jednom místě jsou tak shromážděny všechny nejdůležitější údaje – od nahrávek, heatmap, eventů až po data z funnelů. Například dozvědět se informace o procentuálním podílu lidí, kteří provedli požadovanou akci, zabere jen několik málo vteřin. Kromě procentuálního vyjádření uživatel zjistí, zda zákazníci používají určité funkce více nebo méně než v minulosti.

Značnou úsporu času představují hromadné akce, díky kterým může uživatel mazat nebo přemístit více dat najednou. Zjednodušení se rovněž projevuje na úrovni nastavování heatmap. Nyní lze totiž přednastavit jejich automatické obnovování, a dokonce i porovnávání, což opět výrazně šetří čas.

Jednodušší práce i pro velké týmy

Novou verzi nástroje uvítají hlavně členové oddělených týmů, kteří pracují na společném projektu. Každý uživatel si totiž může založit svoji vlastní pracovní plochu pro zorganizování dat. K tomu lze využít tvorbu složek a samostatných kategorií přímo na hlavním ovládacím panelu. Práce s kolegy je tak mnohem organizovanější a efektivnější. Navíc už brzy bude možné přiřazovat členům týmů role, podle kterých budou mít omezeny přístupy k určitým údajům. 

Potřebujete jiná data? Integrujte si Smartlook pomocí API do svého systému

Pro případ, že firmy potřebují jiný druh dat, která nejsou jednoduše volitelná přímo v aplikaci, má Smartlook jednoduché řešení. Nyní si ho lze pomocí API integrovat rovnou do nástrojů, které daná firma používá. Díky tomu je možné zpětně vyvolat jakákoliv data z minulosti, jež oddělení potřebují. Tato varianta je vhodná například pro pravidelný report konverzí nebo pro lepší přístup k datům z firemního dashboardu.

Krátce o Smartlook 

Smartlook je globální SaaS startup původem z Brna, který pomáhá firmám všech velikostí pochopit chování uživatelů na webových stránkách a v mobilních aplikacích. Díky propojení nahrávacího systému a analytických nástrojů umožňuje sledovat, k jakým interakcím dochází ze strany návštěvníků. Pomáhá se tak dostat do kůže zákazníka a odhalit chyby, které brání úspěšnému prodeji. V České republice Smartlook využívají např. společnost Alza, O2, Dámejídlo.cz, Seznam.cz nebo Home Credit. V celosvětovém měřítku se mezi pokročilými analytickými nástroji řadí do top 5 s více než půl miliardou nahrávek každý měsíc.