Finanční výsledky Bohemia Interactive za rok 2020: studio loni zaznamenalo nejvyšší tržby i zisk od roku 2014

Praha, 18. března 2021 – České herní studio Bohemia Interactive oznamuje hospodářské výsledky za rok 2020. Podle všech klíčových výkonnostních ukazatelů byl loňský rok pro Bohemia Interactive tím druhým nejúspěšnějším od založení studia v roce 1999. Tržby loni oproti roku 2019 vzrostly o desetinu, ukazatel EBITDA se meziročně zvýšil téměř o třetinu. Prodeje táhly zejména tituly Arma 3 a DayZ.

Základní finanční ukazatele v roce 2020 

Základní ukazatele (v milionech Kč)20192020YoY srovnání
Tržby*9971 103+ 10,6 %
Provozní výsledek hospodaření+ 510+ 720+ 41,2 %
EBITDA653848+ 29,9 %
Net profit**425608+ 43,0 %

* se započítanými provizemi prodejců

** čistý zisk po zdanění

Další informace a srovnání klíčových ukazatelů za posledních 10 let naleznete v přiložené infografice.

Dvěma nejprodávanějšími hrami od studia Bohemia Interactive loni zůstaly vojenská simulace Arma 3multiplayerový survival DayZ. Navzdory tomu, že od vydání Arma 3 uběhlo již 7 let, hra je pro fanoušky stále zajímavá díky neutuchající podpoře vývojářů a komunit a dodatečným obsahovým balíčkům (DLC). Dnes už legendární a žánr definující hra DayZ silně rostla zejména na konzolích. Díky neustálému vylepšování technického stavu a herních mechanik však sbírá velmi kladné ohlasy hráčů napříč platformami a v rámci svého životního cyklu zažívá doslova renesanci. Kvarteto současných herních titulů od Bohemia Interactive doplňují free-to-play konzolová exkluzivita Vigor a unikátní kreativní platforma Ylands určená zejména pro mladší publikum.

 „Celosvětové prodeje her loni pozitivně ovlivnila epidemie covid, nicméně silný rok 2020 jsme očekávali už před jejím propuknutím. V rámci dlouhodobé strategie jsme vloni počítali s rozšiřováním našich herních titulů na konzole a mobilní platformy a s tím spojeným přílivem nových hráčů,“ komentuje výsledky hospodaření Slavomír Pavlíček, finanční ředitel Bohemia Interactive. 

Tento cíl se studiu podařilo beze zbytku splnit a hry od Bohemia Interactive jsou tak k dispozici hráčům na PC, nejpopulárnějších konzolích Playstation, Xbox a Switch, ale i na mobilních telefonech s operačním systémem Android a iOS. Ačkoliv vývojáři z Bohemia Interactive loni na trh neuvedli žádnou novou hru, studio zaznamenalo prodejně druhý nejúspěšnější rok v historii. Tím vůbec nejúspěšnějším byl pouze rok 2014, kdy vyšel dlouho očekávaný hit Arma 3.

Optimistický výhled pro rok 2021

„Co se týká předpokládaného vývoje v roce 2021, očekáváme že na jeho konci dosáhneme ještě mírně lepších výsledků než loni. Hodláme dále posilovat naše pozice na konzolích, ale růst chceme i geograficky. To byl také jeden z důvodů, proč jsme se minulý měsíc spojili se strategickým partnerem Tencent, který nám s pronikáním na nové perspektivní trhy po celém světě významně pomůže. Značné úsilí a investice budou nadále putovat do tvorby našeho multiplatformního engine Enfusion, který zajistí technologickou vyspělost titulů Bohemia Interactive v budoucích letech,“ doplňuje Slavomír Pavlíček k tématu nejbližší budoucnosti studia Bohemia Interactive.

Sledujte také naše další komunikační kanály

Internet, web, website, site icon - Download on IconfinderWebové stránky
Aplikace Facebook dostává redesign, mění ikonu i Messenger | ApplištěFacebook
Twitter
Youtube Icon Flat - Icon Shop - Download free icons for commercial useYouTube
LinkedIn

O herním studiu Bohemia Interactive

Bohemia Interactive je největší herní studio v ČR, založené v roce 1999. Jeho portfolio tvoří série vojenských simulací ARMA pro PC, průkopnický online survival DayZ pro PC a konzole, kreativní platforma Ylands pro PC a mobilní zařízení a free to play akce Vigor pro Xbox One, Playstation a Nintendo Switch. Bohemia Interactive si zakládá na úzké a dlouhodobé spolupráci s komunitou, tvorbě her i platforem s dlouhou životností i vývojářskou podporou, ale hlavně na hledání novátorských řešení při vývoji a vydávání nových titulů. Bohemia Interactive je členem Asociace českých herních vývojářů a sama se vlastními aktivitami podílí na rozvoji a zlepšování podmínek pro vývoj her v ČR.