Žabka slaví 10 let pod skupinou Tesco!

Praha, 15. dubna 2021 – V dubnu letošního roku je to přesně 10 let, co se síť obchodů Žabka stala součástí skupiny Tesco. Za tu dobu prošla řadou změn – upravila nabídku potravin a služeb, začala expandovat mimo Prahu a Střední Čechy a zmodernizovala své obchody. Proměnily se i potřeby jejich zákazníků a skladba nákupního košíku. Zákazníci také stále častěji využívají finančních služeb nebo online nákupů.

Historie Žabky v Česku se píše od roku 2007, tehdy investiční skupina Penta převzala původně polskou síť a expandovala s ní do České republiky. Vůbec prvním obchodem Žabka otevřeným v Česku byla prodejna v Maiselově ulici v centru Prahy, která byla otevřena v dubnu 2008. Tento obchod svým zákazníků slouží dodnes. 

V době prodeje skupině Tesco měla síť Žabka necelou stovku prodejen, nyní jich je téměř 130. Obchody Žabka pak byly výhradně v Praze a Středních Čechách. To už také neplatí a Žabka rozšířila svou působnost do východních Čech a na jižní Moravu. Zaměřila se na město Pardubice, kde má nyní již 5 prodejen a na Brno, kde je v současnosti 8 obchodů Žabka. „Naším cílem je expanze Žabky i do ostatních měst, které při výstavbě bytů preferují i rozšíření obslužnosti pro své obyvatele v místě bydliště. V budoucnu se chceme zaměřit právě na rezidenční typy prodejen,“ vysvětluje Radim Lunda, generální manažer sítě Žabka.

Úspěšný model se podařilo rozšířit i za hranice. Na Slovensku byla před nedávnem otevřena již pátá prodejna Žabka a brzy budou následovat další.

Skočte si nakoupit, tak zněl slogan Žabky před 10 lety a beze změny platí dodnes. Právě prostředí moderního obchodu s širokým výběrem produktů a služeb v kombinaci s dobrou polohou jsou jedny z konkurenčních výhod prodejen Žabka. K tomu je třeba ještě připočíst dlouhou otevírací dobu (denně od 6 do 22 či 23 hodin) a 363 dní v roce. „Velkou výhodou našich obchodů je jejich variabilita a dokáží se přizpůsobit různým tvarům objektů. Standardní velikost prodejny Žabka se pohybuje od 90 do 110 m2, což je i ideální rozměr pro rozmístění veškerého zboží, které zákazník potřebuje k denní spotřebě,“ říká Radim Lunda. Žabka si ale dokáže poradit i s daleko menším prostorem, kde je schopna zařídit plnohodnotný obchod. Jasným důkazem je nejmenší obchod v celé síti v pražské Štefánikově ulici, který má pouhých 27 m2.

Žabka velmi pružně reagovala na změny zákaznického chování a postupně začala upravovat nabídku produktů i služeb. S příklonem ke zdravému životnímu stylu rozšířila portfolio výrobků se sníženým obsahem cukru či bio. Rozšířila i sortiment finančních služeb – umožnila platbu složenek, cash back nebo možnost vyzvednutí zásilek. V reakci na pandemii Covid-19 pak zahájila online prodej a zařadila do sortimentu nabídku léčiv. 

Zákazníci míří za kvalitním snídaňovým sortimentem, proto asi nepřekvapí, že mezi nejoblíbenější položky patří kombinace kávy a sladkého croissantu. „Zatím co dříve markantní část prodejů na pekárně tvořil rohlík a houska, které se dováželo z velkých pekáren, v dnešní době se prodávají spíše položky jako kaiserka, croissant, které dopékáme na všech našich prodejnách vždy podle aktuální potřeby zákazníka,“ dodává Radim Lunda.

K oslavě kulatého výročí připravila Žabka řadu aktivit pro své zákazníky i zaměstnance a franšízanty. Dočkají se zajímavých soutěží, tematického letáku s atraktivními slevami nebo dárkových kazet.

NEJ obchodní sítě Žabka

NEJmenší prodejna: Praha Štefánikova 27 m2

NEJvětší prodejna: Praha Čimická 198 m2

Nejstarší prodejna: Žabka Maiselova (otevřena v dubnu 2008)

Prodejna na NEJmenším místě (co do počtu obyvatel): Vysoký Újezd (1000 obyvatel), díky svému umístění zvládne obsloužit i okolní obce.

NEJdelší spolupráce s franšízantem: František Laubert vede obchod Žabka Obecní Dvůr v Praze již přes 10 let.

Franšízant s NEJvětším počtem obchodů: Rudolf Krivuš – 4 obchody v Praze

NEJvíce prodávané druhy zboží: pečivo – rohlík, mléčné – máslo, lahůdky – párky, sladkosti – sušenka Mila, trvanlivé potraviny – olej, nápoje – Magnesia, pivo – Pilsner Urquell (plechovka), alko – vodka.NEJjčastěji objednávané zboží online: rohlík, kaiserka, donut s čokoládovou polevou, banán, Red Bull.