Pandemie urychluje také digitalizaci bezpečnostních služeb. SECURITAS ČR už analyzuje data od všech strážných na Moravě

PRAHA 21. dubna 2021 – SECURITAS ČR dokončila druhou fázi digitalizace činností ostrahy. Všechny aktivity svých strážných v oblasti Morava, které nově zahrnují i kontrolu testování na Covid-19, nyní eviduje a sdílí se zákazníky s pomocí digitálních platforem Securitas Vision a Securitas Customer Portal. Společnost už dřív oznámila dokončení digitalizace oblasti Západní Čechy. Do konce roku 2021 mají na nový systém přejít všichni klienti této bezpečnostní agentury v Česku.

Uprostřed komplexu kancelářských budov v Brně se v určitých hodinách shlukovaly skupinky podnapilých, kteří ničili místní veřejně přístupnou odpočinkovou zónu. Po vyhodnocení dat z digitální platformy Vision připravili bezpečnostní pracovníci SECURITAS ČR plán preventivních kontrol místa mobilní patrolou. Účinnost přesně cílené prevence se projevila okamžitě – podnapilé skupinky z parku zmizely a s nimi ustaly také hluk a ničení majetku. 

Digitalizovaná data umožňují vyšší efektivitu ostrahy

To je jeden z příkladů, jak může digitalizace přispět k účinnější práci ostrahy a rychlejšímu a líp zacílenému řešení problémů. „Digitalizace přináší především data, a to ve formě, v jaké s nimi můžeme velmi efektivně pracovat. Na základě informací o incidentech, které zadávají pracovníci ostrahy do digitálního reportovacího nástroje Vision, můžeme například po určité době vyhodnotit nejrizikovější dny a časy určitých lokalit. Už není třeba hádat, kdy je vhodné provést kontrolu – digitalizace nám umožňuje mít vše podložené a jednat na základě faktů,“ Pavel Halm, Contract Manager ze SECURITAS ČR. 

Reportovací nástroj Securitas Vision, jejž mají ve výbavě všichni bezpečnostní pracovníci, je pouze jedním z pilířů digitalizace. Druhým je platforma Securitas Customer Portal jako místo k setkávání se zákazníky. Ti v tomto systému můžou nahlédnout do bezpečnostních statistik svého objektu. Jaké statistiky uvidí, záleží plně na jejich potřebách. „Zákazníkům přináší Securitas Customer Portal důležitý vhled do fungování jejich byznysu. V Securitas navíc umíme poradit, jaká data by mohla zákazníka zajímat s ohledem na jejich zaměření a potřeby. Pro tento účel jsme dokonce v Brně vytvořili experience centrum, kde u kávy vše vysvětlíme a názorně předvedeme – od fungování digitalizované ostrahy až po finální reporting její práce,“ pokračuje Pavel Halm.

Systém pomáhá i s testy na Covid

Postup digitalizace činností ostrahy je patrný i ze statistik systému Vision. Například v oblasti Morava v roce 2019 pracovníci ostrahy, kterých je několik set, zaevidovali 190 000 úkonů, v roce 2020 to bylo už 1 082 000 a v roce 2021 se při už 100% digitalizaci očekává téměř dvojnásobek, 2 100 000 úkonů. „Rostoucí množství dat nám umožňuje čím dál přesnější analýzu a predikci incidentů, takzvanou prediktivní bezpečnost, což je kvalitativně nový přístup k ochraně lidí a majetku,“ komentuje Martina Němcová, obchodní ředitelka SECURITAS ČR a dodává: „Digitalizaci činností ostrahy v uplynulém roce urychlila pandemie, a to nejen na straně SECURITAS ČR, ale také na straně zákazníků, kteří jsou pod větším tlakem integrovat efektivní systémy správy dat. Jedním z příkladů je digitální evidence antigenních testů zaměstnanců, kterou lze jednoduše odbavit právě díky systému Vision.  Do konce roku 2021 chceme na systém digitální evidence převést všechny zakázky v Česku.“