Koronavirus vzkřísil nákupy cestovního pojištění přes telefon

Zásadně se také změnily dotazy klientů

Praha, 22. 4. 2021 – Trendem posledních let bylo sjednávání cestovního pojištění přes internet. ERV Evropské pojišťovně každoročně podíl online koupených pojištění rostl zejména na úkor sjednávání přes telefon. Na přelomu let 2019 a 2020, tedy ještě v “normálních“ dobách před příchodem koronaviru, tvořil telefon jen zhruba desetinu přímého prodeje. Od loňského března se tento trend razantně změnil. Koronavirus způsobil, že se zájemci začali o cestovní pojištění zajímat více do detailu. Kvůli zavřeným pobočkám pojišťovny z důvodu vládních nařízeních se tak klienti vrací ke sjednávání přes telefon. Chtějí si totiž o cestovním pojištění s někým promluvit a zeptat se na všechny podrobnosti.

Před příchodem koronaviru byl u cestovního pojištění online kanál dominantním prodejních kanálem. „Každoroční nárůsty jsme evidovali zejména u mobilních zařízeních. Cestovní pojištění totiž bylo poměrně jednoduchým produktem, který si lidé rádi sjednávali snadno z pohodlí domova,“ říká Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny. S příchodem koronaviru však klientům informace jen z internetu přestaly stačit, chtějí si při nákupu o všech úskalích spojených s COVID-19 promluvit a vrací se zpět k telefonům. Na přelomu let 2020 a 2021 si lidé přes telefon sjednali už téměř 40 % cestovního pojištění prodávaného napřímo. „Změny ve větším využívání telefonu pro sjednání cestovního pojištění se pak objevily pokaždé, když státní orgány přišly s nějakým nový nařízením ovlivňujícím cestování,“ říká Vlastimil Divoký 

Žebříček nejčastějších dotazů se zcela změnil

Klienty u cestovního pojištění zajímají úplně jiné věci než dříve. Lidé se přestali zajímat o limity pojištění a jako by zapomněli, že cestovní pojištění v sobě obsahuje řadu dalších důležitých částí, jako např. pojištění „normálních“ nemocí, zavazadel či odpovědnosti za škodu. 

Nejčastější dotazy před koronavirem:

  1. Léčebné výlohy a jejich limity
  2. Pojištění v těhotenství 
  3. Pojištění zimních a rizikových sportů

Nejčastější dotazy v době koronaviru:

  1. Karanténa jako důvod pro storno
  2. Storno kvůli COVID pozitivitě ještě v ČR
  3. Nařízená karanténa v zahraničí