Aplikací a her s podporou NVIDIA RTX je 130. Roste obliba ray tracingu a NVIDIA DLSS

DOOM Eternal, Rainbow Six Siege a Red Dead Redemption 2 mezi nejnovějšími tituly s podporou RTX; NVIDIA Reflex ve 12 z 15 nejpopulárnějších kompetitivních stříleček

SANTA CLARA, Kalifornie —COMPUTEX—1. června 2021— Společnost NVIDIA dnes oznámila, že  aplikace s podporou akcelerace pomocí NVIDIA RTX™, včetně ray tracingu využívajícího RT jádra, technologie NVIDIA® Deep Learning Super Sampling (DLSS) i dalších AI funkcí, umožněných Tensor jádry, se rozrostl již na 130. NVIDIA Reflex k redukci latence systému je nyní podporován ve 12 z 15 nejpopulárnějších kompetitivních stříleček. 

Uvedení NVIDIA GeForce RTX™ GPU na trh přede dvěma lety přineslo řadu nových technologií postupně transformujících hraní i tvorbu obsahu na PC. Společnost NVIDIA spolupracovala s vývojáři her i kreativních aplikací a institucemi definujícími průmyslové standardy s cílem podporu těchto inovací co nejvíce rozšířit ve hrách a aplikacích pro tvorbu obsahu.   

“RTX nastavilo standard a díky ray tracingu i DLSS posouvá laťku kvality obrazu i výkonu na úroveň, která byla dosud nepředstavitelná,” říká Matt Wuebbling, vice president globalního GeForce marketingu ve společnosti NVIDIA. “Vývojáři se snaží přinést co nejlepší zážitek ze hraní na PC a spoléhají na to, že jim to technologie NVIDIA umožní.”

Seznam herních sérií, enginů, vývojářů, vydavatelů i výrobců hardware a periferií využívajících technologie představené společností NVIDIA je rozsáhlý. K dnešnímu dni podporuje ray tracing nebo DLSS přes 60 her a dalších 20 využívá NVIDIA Reflex.

NVIDIA DLSS zvyšuje pomocí AI výkon až dvojnásobně, přičemž dokáže zachovat ostrý a čistý obraz. Redukuje tak tradiční nutnost volby mezi počtem snímků za sekundu a kvalitou zobrazení. Díky tomu se pro technologii v rámci odvětví vžila přezdívka “černá magie”.

DLSS zaznamenalo rychlý nástup také díky podpoře v Unreal Engine, Unity Engine i řadě proprietárních enginů. Technologie se tak dostala již do více než 50 her, mezi něž patří také populární tituly a série jako Battlefield, Call of Duty, Control, Crysis, Cyberpunk, Death Stranding, DOOM, Final Fantasy, Fortnite, Marvel Avengers, Metro, Minecraft, Monster Hunter, Outriders, Red Dead Redemption, Tom Clancy’s Rainbow Six, Tomb Raider, War Thunder, Watch Dogs nebo Wolfenstein.

K tomu se přidává 70 designérských nástrojů a aplikací pro tvorbu obsahu, které v rámci ekosystému NVIDIA Studio nabídnou pomocí RTX akcelerovaný ray tracing, DLSS nebo další AI funkce jako Super Resolution v Adobe Photoshop, Magic Mask v Design DaVinci Resolve od Blackmagic nebo AI Audio Noise Removal v OBS.

COMPUTEX 2021 ve znamení dalších RTX her

COMPUTEX přináší do rodiny RTX řadu novinek. Mezi tituly s podporou ray tracingu i DLSS přibývají například The Ascent, DOOM Eternal, DYING : 1983, Icarus, LEGO® Builder’s Journey a The Persistence. Druhou jmenovanou technologií se nově pochlubí dnes již legendární Red Dead Redemption 2 nebo Rainbow Six Siege.

Trend integrace RTX technologií je nyní jedním z nejrychlejších v historii PC platformy. Najdeme je v největších hrách současnosti včetně čísla jedna v žebříčku popularity i jedničkami mezi battle royale a RPG tituly.

Streameři a tvůrci obsahu využijí podporu RTX v nejrozšířenějších aplikacích pro úpravu fotografií (Adobe Photoshop), střih videa (Adobe Premiere Pro), streamování (OBS) i ve všech významných nástrojích pro tvorbu 3D grafiky.

NVIDIA Reflex podporována ve 12 z 15 nejoblíbenějších kompetitivních stříleček

NVIDIA Reflex je sadou nástrojů k měření a optimalizaci latence systému v kompetitivních hrách.    Díky tomu lze dosáhnout lepší odezvy PC na ovládání, a tedy rychlejšího zaměřování i přesnější střelby. Technologie se brzy podívá do CrossFire HD, Escape from Tarkov, Naraka: Bladepoint a War Thunder. 

Pouhých 9 měsíců po svém uvedení podporuje NVIDIA Reflex 12 z 15 nejhranějších kompetitivních stříleček. Nechybí mezi nimi Apex Legends, Call of Duty: Black Ops Cold War, Call of Duty: Warzone, Destiny 2, Enlisted, Fortnite, Overwatch, Rainbow Six Siege, Rust a Valorant.

Široká podpora mezi vývojáři

“Kostičky LEGO zná a miluje každý. Ray tracing a NVIDIA DLSS poháněné GeForce RTX svět LEGA oživí s nádhernou vizuální stránkou a dostatkem výkonu pro hladký běh.”

— Mikkel Fredborg, technologický ředitel Light Brick Studio, autorů LEGO Builder’s Journey

“Chceme hráčům přinést zážitek inspirovaný univerzem SCP, během kterého je pohltí hutná atmosféra při prozkoumávání světa a řešení puzzlů. Nikdy totiž nevědí, co se na ně chystá. Ray tracing nám to umožní díky realistickému osvětlení. NVIDIA DLSS zase poskytuje bezkonkurenční výkon, díky kterému je jedinou starostí ve hře rozkrytí pravdy a uniknutí smrti.”

— XiangYu Luo , CEO v NEKCOM Entertainment, autorů DYING : 1983

“Výjimečná technologie, která hráčům přináší jeden z nejintenzivnějších zážitků v žánru survival her. Ray tracovné globální osvětlení oživuje ručně vytvořené světy titulu Icarus a vnáší do nich nevídaný realismus. NVIDIA DLSS zase díky Tensor jádrům v GPU GeForce RTX přináší značný nárůst výkonu pro hladký běh bez ztráty kvality obrazu.”

— Dean Hall, CEO of RocketWerkz, creators of Icarus

“V Rainbow Six Siege oddělují vítězství a porážky pouhé zlomky sekundy. NVIDIA DLSS zajistit dostatek výkonu i kvalitní obraz, aby hráči byli vždy na té vítězné straně.”

— Anthony De Rochefort, 3D programátor ve společnosti Ubisoft stojící za Rainbow Six Siege

Jak ray tracing, DLSS a Reflex vylepšují výkon, odezvu i vizuální stránku her představuje přednáška společnosti NVIDIA v rámci veletrhu COMPUTEX, kterou je možné zhlédnout ze záznamu. 

Další tiskové materiály včetně screenshotů ze zmiňovaných her jsou dostupné na press centru NVIDIA (www.nvidia-press.com) ve složce “Computex 2021”.

O společnosti NVIDIA

Vynález GPU společností NVIDIA (NASDAQ: NVDA) v roce 1999 podnítil růst herního PC trhu, redefinoval moderní počítačovou grafiku a vnesl revoluci do paralelních výpočetních úkonů. GPU deep learning pak později zažehl moderní AI — novou éru výpočetní techniky — která využívá GPU jako mozek počítačů, robotů a samořiditelných automobilů, které mohou vnímat svět a porozumět mu. Více informací naleznete na http://nvidianews.nvidia.com/.