Atmedia index: unikátní srovnání televizních stanic očima diváků

Praha, 17. 6. 2021 – Nejlépe hodnocenými televizními stanicemi dle diváků jsou ČT :D, National Geographic a Prima ZOOM. Ukazují to výsledky Atmedia indexu – nového projektu mediálního zastupitelství Atmedia. Cílem společnosti je poskytnout televiznímu a mediálnímu trhu komplexní data kvalitativního hodnocení televizních stanic. 

Atmedia index je výsledkem pravidelného dotazování více než 4 000 respondentů, kteří hodnotí 64 televizních stanic v 8 tematických okruzích na základě 7 kvalitativních atributů. Patří k nim například vizuální identita televizní stanice, atraktivita pořadů, pestrost a rozsah jejich nabídky nebo doporučení televizního kanálu vyjadřující loajalitu diváků (tzv. NPS). „Na základě výsledků hodnocení jednotlivých atributů vytváříme Atmedia index – srozumitelný ukazatel úspěšnosti značky jednotlivých televizních stanic, který umožňuje srovnání s konkurencí,“ popisuje nový projekt Michaela Vasilová, Managing Director ve společnosti Atmedia. Dodává, že součástí výzkumu jsou také informace o spontánní a podpořené znalosti jednotlivých televizních stanic.

Komplexní data kvalitativního hodnocení televizních kanálů

Atmedia index prozradí televizním stanicím, v jakých oblastech je jejich značka silná, ve kterých má naopak prostor pro růst, i to, jak si stojí v porovnání s konkurencí. Potenciálním klientům tak pomůže v situacích, kdy přemýšlejí o programových změnách, marketingové kampani na podporu své značky či o změnách vizuální identity. Televizním stanicím, zadavatelům televizní reklamy i televizním operátorům poskytuje Atmedia index také informace o zákaznické zkušenosti, spokojenosti s jednotlivými televizními stanicemi a loajalitě jejich diváků. Doplňuje tím data z peoplemetrů a dokresluje informace o celkové úspěšnosti televizních stanic.

„Díky peoplemetrům víme, jaké sledovanosti dosahují jednotlivé televizní stanice, kteří diváci je sledují a kdy. Prostřednictvím Atmedia indexu můžeme nově vyjádřit, jak tyto televizní stanice jejich diváci hodnotí a jak je vnímají. Naším cílem je představit českému televiznímu a mediálnímu trhu komplexní data kvalitativního hodnocení televizních kanálů,“ vysvětluje Michaela Vasilová. 

Průzkum provádí společnost Atmedia dvakrát ročně a celkově se jej účastní 4 113 respondentů z Českého národního panelu. Sběr dat realizuje výzkumná agentura Nielsen Admosphere. „Atmedia index je dlouhodobý projekt. Jednotlivá data budeme každý rok aktualizovat s cílem poskytnout potenciálním zájemcům vždy čerstvé výsledky. Ty jim umožní sledovat vývoj hodnocení značky a srovnání s konkurencí v dlouhodobém kontextu, doplňuje Michaela Vasilová.

V popularitě vedou dokumentární a dětské TV stanice

Aktuální výsledky Atmedia indexu ukazují, že čeští diváci obecně nejlépe hodnotí dokumentární stanice. Z deseti televizních stanic s nejvyšším indexem patří celá polovina do této kategorie. Své místo v žebříčku mají také zástupci dětských, filmových nebo sportovních stanic. Na prvních příčkách se umístily ČT :D, National Geographic a Prima ZOOM.

Data za rok 2020 také ukazují, že mezi jednotlivými televizními stanicemi jsou znatelné rozdíly. Zatímco ČT 😀 dosáhla indexu 81,0 na škále od 0 do 100, na opačném konci je televizní stanice s hodnocením 36,3. Největší rozptyl v hodnocení televizních stanic mají hudební kanály. Další zajímavosti a výsledky Atmedia indexu nabízí společnost na svých webových stránkách www.atmedia.cz/atmedia-index

Info o Atmedia 

Společnost Atmedia Czech s.r.o. je obchodní zastupitelství téměř 30 tematických televizních stanic, jež na českém trhu působí od roku 2008. Zabývá se prodejem televizní reklamy a na našem trhu zastupuje lokální i většinu mezinárodních televizních stanic z televizních skupin, jako jsou AMC Networks, Discovery Communications, The Walt Disney Company, Sony Pictures Television nebo slovenská JOJ. V roce 2010 uvedla Atmedia na trh jedinečný způsob prodeje reklamního prostoru prostřednictvím prodejních balíčků.