Společnost Panasonic pomáhá oštěpaři na cestě za olympijským zlatem

Olympijský vítěz v hodu oštěpem Thomas Röhler spoléhá při inovativním závodění na AV technologie Panasonic. Pomáhají překonat tréninkové bariéry během pandemie Covid-19.

Praha, 22. června 2021 – Společnost Panasonic a německý oštěpař Thomas Röhler spojují v letošním roce své síly, kdy tento olympijský vítěz z roku 2016 a mistr Evropy z roku 2018 usiluje o své druhé olympijské zlato. Technické vybavení společnosti Panasonic umožňuje optimální přípravu na soutěž a sofistikovanou analýzu tréninku. Laserový projektor Panasonic PT-MZ16KL simuluje olympijský stadion v Tokiu a umožňuje tak speciálně trénovat vizuální orientaci v situaci, která se co nejvíce blíží soutěži. Pro technicky náročný trénink a analýzu pohybu používá Röhler také kamery Panasonic a 4K televizor Panasonic.

Thomas Röhler má za sebou několik měsíců usilovného tréninku, aby zdokonalil techniku při hodu oštěpem – a před sebou ještě mnoho týdnů a několik soutěží.

„Od října do dubna házíme míče o plachtu v hale. To je slušné množství, asi 500 míčů za tréninkový týden. Zaměřuji se na kříž, který máme nakreslený. Můj trenér Harro Schwuchow přišel s nápadem jednoduše promítat na tuto plachtu obrázky míst konání soutěží, abychom lépe trénovali vizuální orientaci,“ vysvětluje Röhler, který se svým trenérem vyvinul mnoho inovativních tréninkových metod.

Zdánlivě jednoduchý nápad nebylo tak snadné realizovat: „Požadavky na technologii jsou velmi specifické. Trénujeme za denního světla a házíme míčky o hmotnosti od 300 gramů do dvou kilogramů proti plachtě velkou rychlostí a silou. Obraz však musí být dobře viditelný, abychom se mohli opticky orientovat,“ popisuje Röhler výzvy, které bylo možné vyřešit pouze díky projektoru Panasonic.

Vzhledem k tomu, že zařízení v hale musí být po každém tréninku demontováno, vybrala se kompaktní, ale zároveň výkonná technika. Světlo reflektorů simuluje projektor s výkonem 16 000 lumenů. Optika projektoru byla po 3D simulaci vybrána tak, aby bylo možné projektor optimálně nainstalovat, aniž by došlo k narušení rozběhu. Posun objektivu projektoru se využívá k promítání obrazu před rozběhovou dráhu, přestože je projektor umístěný na straně. Při velkých soutěžích, jako jsou olympijské hry, mají závodníci před soutěží jen velmi málo zkušebních hodů na místě. Simulace pomocí projektoru umožňuje trénink na příslušném stadionu a sportovec se může přizpůsobit specifickým podmínkám, které může na sportovišti očekávat.

Společnost Panasonic také umožňuje novou úroveň analýzy hodu dvěma fotoaparáty Panasonic, Lumix FZ 2000 a AG-CX10, které pořizují videa ve 4K rozlišení. Kamery umožňují zachycení videa ve vysokém rozlišení, jeho okamžité sdílení, přehrávání a přiblížení, aby trenér mohl analyzovat detaily pohybu na televizoru Panasonic OLED 4K.

#SharingthePassion již více než 30 let

Společnost Panasonic podporuje hodnoty olympijského hnutí a přenos živých obrazů do téměř všech zemí světa jako oficiální celosvětový partner v oblasti audio a video zařízení již od olympijských her v kanadském Calgary v roce 1988. V roce 2006 se společnost Panasonic stala také prvním oficiálním celosvětovým partnerem paralympijských her.

„Technickou podporou Thomase Röhlera a mladých sportovců z jeho týmu navazujeme na olympijskou historii společnosti Panasonic, která již více než 30 let přináší do obývacích pokojů po celém světě vášeň pro sport díky know-how a výjimečným produktům. #SharingthePassion (sdílení vášně) pro nás není jen reklamním sloganem, ale také hnacím motorem a motivací pro stále lepší výrobky a služby – velmi podobné práci Thomase Röhlera,“ říká Junichi Suzuki, generální ředitel společnosti Panasonic Europe.

O společnosti Panasonic

Panasonic Corporation je celosvětovým lídrem ve vývoji inovativních technologií a řešení v oblasti spotřební elektroniky, bydlení, automobilového průmyslu a B2B. Společnost oslavila v roce 2018 sté výročí od svého založení a nyní po celém světě provozuje 528 dceřiných společností a 72 přidružených společností. Za obchodní rok končící 31. března 2020 vykázala konsolidované čisté tržby ve výši 61,9 miliardy EUR. Společnost se zavázala přinášet nové hodnoty prostřednictvím inovací. Své technologie používá k vytvoření lepšího života a světa pro zákazníky. 

Další informace o společnosti Panasonic: https://www.panasonic.com/cz/