Díky další redukci hmotnosti PET lahví ušetří společnost Lidl přes 500 tun plastu ročně

Společnost Lidl pokračuje nadále v redukci plastů ve svých výrobcích. Aktivity v oblasti snižování spotřeby plastů jsou součástí strategie s názvem REset Plastic. Tato strategie představuje komplexní přístup od snižování množství přes design, recyklaci a likvidaci až po inovace a edukaci. Díky aktuálním opatřením v oblasti redukce gramáže PET lahví dochází k úspoře 500 tun plastu ročně.   

K redukci gramáže PET lahví přistoupila společnost Lidl u svých nealkoholických nápojů pod značkami Saguaro, Freeway a Naturis. Konkrétně došlo k redukci u vody 2l (z 31,5 g na 28 g), vody pramenité neochucené 1,5l (z 28 g na 23,5 g), stejně tak u vody ochucené Saguaro. U půllitrových PET lahví došlo k redukci z 13,5 g na 11,9 g. Roční úspora plastu tak dosahuje zhruba 400 tun.  

Současně Lidl zúžil etikety na 2l a 1,5l vodách z širokých na úzké a sjednotil tak etikety napříč formáty. Úspora plastu představuje v ČR ročně dalších zhruba 50 tun. V neposlední řadě došlo ke změně typu víček z vysokých na nízká, čímž došlo ke snížení hmotnosti uzávěrů. To představuje v souhrnu zhruba dalších 50 tun úspory plastu. Celková úspora plastu tak dosahuje 500 tun ročně. „Již v roce 2018 se nám podařilo redukovat gramáž našich PET lahví, čímž jsme ušetřili zhruba 300 tun ročně. Aktuálně s další výraznou redukcí, která vede k úspoře zhruba 500 tun plastu ročně se nám tak oproti původnímu stavu před rokem 2018 daří šetřit celkem 800 tun. Rozhodně však plánujeme ve snižovaní plastů u našich produktů pokračovat,“ doplňuje mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler. 

Všechny PET lahve od tuzemských dodavatelů navíc obsahují 25 % recyklovaného PETu. Společnost Lidl tak již dnes splňuje požadavek evropské směrnice 2019/904, který od roku 2025 nařizuje minimálně 25% podíl recyklovaného plastu v plastových lahvích.

O společnosti 

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 276 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť. Více informací naleznete na www.lidl.cz.

Více informací naleznete na: 

www.lidl.cz

http://www.twitter.com/lidlcz

http://www.facebook.com/lidlcesko

http://www.instagram.com/lidlcz

http://www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika

Označeno tagem