Průzkum: design vypínačů a zásuvek je pro nás při zařizování interiéru podstatný, říká 60 procent Čechů

Praha, 30. srpna 2021 – Design vypínačů a zásuvek je při zařizování interiéru důležitý pro šest z deseti Čechů. Polovina si myslí, že volba vypovídá o vkusu a povaze uživatele. Každý druhý by si navíc neváhal za designové vypínače a zásuvky připlatit, kdyby vhodně doplňovaly interiér. Zjistil to průzkum agentury STEM/MARK pro společnost Schneider Electric.

Na trhu už  je bohatý výběr motivů i barev vypínačů a zásuvek. Češi jsou si posunu velmi dobře vědomi, 85 procent o široké škále výrobků ví. „K dispozici jsou moderní a minimalistické varianty, tlumené i výrazné barvy, plast i přírodní materiály, ale vyrábí se také vypínače a zásuvky, které jsou navrženy tak, aby stylem dobře doplnily stávající historické interiéry,“ uvádí Robert Šimčík ze společnosti Schneider Electric. 

Češi vnímají, že zvolený design zásuvek a vypínačů vypovídá o vkusu a povaze uživatele – plně s tím souhlasí 11 procent respondentů, spíše pak souhlasí 40 procent dotázaných. Výběr materiálu a barvy těchto výrobků by při zařizování interiéru považovalo za důležitý 61 procent respondentů. Za funkčnost, originalitu i vhodné doplnění interiéru by Češi neváhali připlatit. K vyšším výdajům je ve jménu funkce a designu ochoten přistoupit každý druhý. 

Navíc nemusí zůstat jen u jednoho vybraného designu, barvy i motivy produktů lze snadno měnit. „Oblíbenou variantou jsou například vypínače UNICA Colors, které je snadné přizpůsobit změnám interiéru. Pokud tedy například na podzim volíte bytové doplňky v zemitých odstínech, není problém vyměnit rámeček vypínačů a celý prostor stylově doladit,” popisuje Šimčík. Každý, kdo plánuje nákup vypínačů a zásuvek do nového bytu či domu, se může inspirovat na specializovaném webu www.vypinac.cz, který nabízí řadu užitečných funkcionalit. Díky nim si koncoví uživatelé, ale i odborníci z řad elektrikářů jednoduše navolí množství i design. Systém za ně pak sám vypočítá všechny potřebné komponenty a přesměruje je na e-shop s dostupným zbožím. Nabídka obsahuje produktové řady od společnosti Schneider Electric. Podle Šimčíka si mohou zájemci na webu vyzkoušet, jak bude vypínač vypadat právě na jejich stěně. Uživatel si může nahrát jako pozadí přímo fotku svého interiéru a vybrat ideální design vypínače.

Novinkou jsou USB zásuvky

Téměř třetina respondentů přiznává, že si detailů, jako je design vypínačů a zásuvek, všímá i při návštěvách cizích domácností. Pozornější jsou v tomto ohledu muži a mladí lidé – v nejmladší skupině čtyři respondenti z deseti tvrdí, že tyto prvky jejich pozornosti neujdou. „Vhodně zvolený design vypínače a zásuvky dobře podtrhne celý ráz místnosti. Může prozradit, zda je uživatel hravý a dobře plánuje každý detail, nebo na naopak pro něj dotažení interiéru v podobě těchto produktů není tak důležité a jde raději cestou nižší ceny,“ uzavírá Šimčík. Velice oblíbenou novinkou jsou nabíjecí USB zásuvky, které si uživatelé umístí místo běžných zásuvek například vedle postele a přes noc si mohou nabít mobilní zařízení. Nově jsou k dispozici i verze s USB-C konektorem, který využívá stále více mobilních přístrojů a díky většímu nabíjecímu proudu 2,4A mohou nabít mobilní přístroj rychleji.

Průzkum byl realizován v červnu 2021, a to na vzorku 1000 respondentů.


O společnosti Schneider Electric

Vizí společnosti Schneider Electric je umožnit každému co nejlépe využívat energii a dostupné zdroje, proto přinášíme pokrok a udržitelnost do všech oblastí života. Žijeme v souladu s heslem Life Is On. Naším posláním je být vám digitálním partnerem ve sférách udržitelnosti a energetické účinnosti. Řídíme digitální transformaci prostřednictvím integrace předních světových procesních a energetických technologií, produktů propojujících cloud s koncovými zařízeními, ovládacích prvků, softwaru a služeb napříč životním cyklem. Naše řešení umožňují integrovanou správu firem, domácností, budov, datových center, infrastruktury a průmyslu. Jsme nejlokálnější z globálních společností. Jsme zastánci otevřených standardů a partnerských ekosystémů, které sdílejí naše hodnoty smysluplného účelu, inkluze a zmocnění (Meaningful Purpose, Inclusive and Empowered). 
Více na www.se.com.