Zaměstnanci chtějí nové benefity. Zajímá je hlavně zdraví

Vlivem práce na home office i dalších omezení, která přinesla pandemie, přehodnotila řada zaměstnanců své priority ve vztahu k zaměstnaneckým benefitům. Do popředí se tak dostávají hlavně výhody poskytované v oblasti péče o zdraví. Zajištění pravidelných preventivních prohlídek nebo slev na léky a vitamíny se pro firmy stává možností, jak uspokojit stávající a přilákat nové zaměstnance. Populární jsou také nová řešení v podobě online konzultací s lékařem nebo objednání do ordinace přes internet. Poskytovatelem takové péče o zaměstnance je i zdravotnická skupina EUC. 

Pravidelné preventivní prohlídky, podpora duševního zdraví nebo levnější léky a vitamíny – to jsou výhody, které by řada lidí uvítala od svých zaměstnavatelů ve formě zaměstnaneckých výhod. Podle odborníků jsou benefity spojené se zdravím u zaměstnanců populární především vlivem pandemické situace a kvůli zkušenostem s prací z domova. „Práce na home office během karantény s sebou přinesla řadu nových problémů, na které jsme nebyli zvyklí. Jde třeba o potíže se soustředěním a produktivitou, ale také o pocity úzkosti nebo izolace. Vliv na psychiku je při práci z domova zásadní, a to i v současné situaci, kdy zaměstnanci v určité hybridní formě kanceláře opět navštěvují,“ vysvětluje MUDr. Petra Bomberová Kánská, praktická lékařka pro dospělé a vedoucí lékařka služby Lékař online 24/7.

Zdraví na předním místě

Zdravotnická skupina EUC poskytuje zaměstnavatelům a jejich zaměstnancům balíček EUC Plus, který nabízí kombinaci moderních telemedicínských služeb Lékař online 24/7 s klasickou péčí u lékaře, výhodnými slevami a akcemi. Zaměřuje se také na rozšířenou prevenci s návazností na největší síť ambulantních pracovišť v ČR. „Řada zaměstnanců si uvědomuje, že dostupnější a kvalitnější zdravotní péče je pro ně mnohem zajímavější zaměstnanecký benefit než třeba sleva ve fitness centru nebo lístky do divadla. Výhody totiž nejsou jen finanční, ale také praktické – třeba rychlé objednání k lékaři nebo možnost konzultovat výsledky vyšetření s doktorem přes internet,“ vysvětluje Vítězslav Havliš, obchodní ředitel Canadian Medical, jež je součástí zdravotnické skupiny EUC. Výhody podle něj pocítí také zaměstnavatelé – díky prevenci a pravidelným prohlídkám mohou mít například jistotu, že zaměstnanci budou méně často nemocní. 

Lékař online pomůže na dálku

Moderní péči s klasickými výhodami nabízí i EUC Plus. V rámci jednoho balíčku totiž zaměstnanci získávají přístup k telemedicínské platformě Lékař online 24/7, díky které se s lékařem mohou spojit přes internet do třiceti minut kdykoliv a odkudkoliv, dvacet čtyři hodin denně. Současně mají i možnost využít zázemí největší sítě ambulantních klinik v České republice. „Zaměstnanci by měli mít přístup k lékařské péči odkudkoliv – ať už jsou zrovna doma, v práci, na služební cestě nebo na dovolené v tuzemsku či zahraničí. Naši lékaři s nimi dokážou vyřešit na dálku až 60 % všech obvyklých potíží, od bolesti zad až po angínu. Lékař může touto cestou doporučit léčebný postup, vystavit e-recept, vyřešit administrativní úkony nebo doporučit další vyšetření u příslušného specialisty,“ vysvětluje Vítězslav Havliš.

Skupina EUC poskytuje péči napříč dvacítkou specializací – u sedmi primárních navíc zaměstnancům garantuje objednání do ordinace do deseti dnů. S využitím balíčku EUC Plus mohou zaměstnanci minimalizovat klasické ‚běhání po doktorech‘. K lékaři se snadno objednají přes internet a výsledky vyšetření nebo laboratorních testů mohou ihned konzultovat přes platformu Lékař online 24/7. 

Součástí balíčku jsou také další výhody, například možnost nákupu léků a doplňků stravy za zvýhodněné ceny, nebo pravidelná edukace o zdraví a prevenci. Právě ta je podle odborníků i v čase pandemie nejlepší cestou k tomu, jak chránit zdraví a produktivitu zaměstnanců. „Pravidelné zdravotní prohlídky, které propojujeme s možnostmi rozšířené prevence, jsou u nás samozřejmostí. Zaměstnavatelům chceme nabídnout skutečně komplexní řešení, která jsou založena na jednoduchosti a snadné dostupnosti,“ dodává Vítězslav Havliš.

Lékař online 24/7:

je služba distanční medicínské péče, kterou nabízí EUC. Pacient může své zdravotní problémy řešit s lékařem okamžitě, prostřednictvím chatu nebo videohovoru přes mobil či počítač, odkudkoli, kde je připojení k internetu. Služba je dostupná 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Pacient předem online vyplní inteligentní dotazník s anamnézou. Lékař poté reaguje do 30 minut, vyšetření trvá obvykle 6-10 minut a je naprosto diskrétní a bezpečné. Lékař s pacientem distančně vyřeší až 60 % obtíží ihned, v ostatních případech doporučí vhodný postup. Pokud lékař nedokáže vyřešit problém online, může doporučit i osobní návštěvu, objednat pacienta k dalším vyšetřením, vystavit e-recept nebo žádanku na vyšetření covid-19. Více na www. euc.cz/lekar-online/

Skupina EUC: Zdravotnická skupina EUC tvoří největší síť ambulantních klinik v ČR. Je největším poskytovatelem ambulantní péče, prémiové péče, mamoscreeningu a lékařské péče pro zaměstnavatele. Od roku 2011 do roku 2020 investovala 974 milionů korun především do modernizace přístrojů, vzdělávání zaměstnanců a elektronizace systémů a služeb. Ve 25 zdravotnických zařízeních napříč ČR, 11 mamocentrech, 23 lékárnách a 11 laboratořích zaměstnává 2 230 zdravotníků, kteří poskytnou péči téměř 1,3 milionu pacientů ročně. Na podzim 2017 vydala jako první v sektoru zdravotnictví v ČR emisi dluhopisů, v celkovém objemu 1,4 miliardy korun. Více na www.euc.cz

Označeno tagem