Jitka Nováčková navrhla pro McDonald’s znovupoužitelný termohrnek

Praha, 27. září 2021, V rámci kampaně Naše protože společnosti McDonald’s vytvořila její ambasadorka a také influencerka a modelka Jitka Nováčková design znovupoužitelného termohrnku. Jeho prodej v kavárnách McCafé v síti restaurací McDonald’s startuje na Mezinárodní den kávy, který připadá na 1. října. Každý zákazník, který si stylový termohrnek zakoupí, dostane zdarma kávu jako poděkování za svůj udržitelný přístup.

„Udržitelnost je pro nás významné téma již dlouhé roky jak na lokální, tak i celosvětové úrovni. Některé naše aktivity jsou pro zákazníky viditelné více, jiné méně. Například už od roku 1992 třídíme veškerý dodavatelský odpad, posledních 21 let jej třídíme i za naše zákazníky. Plastové obaly jsme nahradili za papírové, vyrobené z recyklovaného nebo udržitelně získaného papíru,“ říká Jitka Pajurková, ředitelka komunikace a PR McDonald’s ČR a SK. „Limitovaná edice termohrnků s designem Jitky Nováčkové je součástí dlouhodobé kampaně Naše protože, kterou chceme inspirovat zákazníky i širokou veřejnost k šetrnému přístupu k našemu okolí. Vždyť všichni přeci chceme, aby tu po nás přírodní krásy zůstaly i dalším generacím. A právě nahrazení jednorázových kelímků znovupoužitelnými hrnky je jedním z mnoha kroků, jak toho dosáhnout,“ dodává Jitka Pajurková.

„Protože chci jíst s Leou borůvky v létě“

Design stylového termohrnečku přímo odkazuje na „Protože“ Jitky Nováčkové a její dcery, které zní Protože se chci s Leou každé léto umazat od borůvek “. Nechybí v něm proto minimalistický odkaz na borůvku a také na slunce, jež symbolizuje léto. Dominantní barvou je modrá, kterou Jitka miluje, a zároveň pro ni představuje nejen léto, ale i naši planetu. „McDonald’s mám ráda díky jeho zodpovědnému přístupu k životnímu prostředí. Líbí se mi také, že je vždy o krok napřed. Používání dřevěných příborů, třídění odpadu po svých zákaznících anebo darování nespotřebované zeleniny zvířatům v ZOO, to jsou kroky, které mě u firmy McDonald’s neskutečně těší. Kromě toho tedy zbožňuji pravé McDonald’s hranolky,” usmívá se Jitka Nováčková. “Projekty, které přispívají k zodpovědnějšímu přístupu k životnímu prostředí velmi ráda podporuji, a tak jsem ráda, že mohu být součástí vytvoření designu pro tento znovupoužitelný termohrnek. Věřím, že z něj budou mít radost i jeho noví majitelé, kteří se díky němu vyhnou zbytečným plastovým nebo povoskovaným kelímkům,” dodává Jitka Nováčková.

K nákupu termohrnku káva zdarma

Termohrnky, kterých bylo v rámci limitované edice vyrobeno 5 000 kusů, půjdou do prodeje na Mezinárodní den kávy, tedy 1. října. Jejich cena je 99 Kč. Zákazník jejich nákupem získá nejen ekologický a znovupoužitelný obal na teplé i studené nápoje, ale také kávu dle svého výběru zdarma. 

Ani to není náhoda. Kromě svého udržitelného přístupu k podnikání chce společnost McDonald’s upozornit také na kvalitní kávu, kterou nabízí nejen v kavárnách McCafé, ale také ve všech svých restauracích. Ročně se jí vypije mnoho milionů šálků, například v roce 2020 to bylo víc než 6 milionů kusů, v letošním roce už si kávu objednaly bezmála 4 miliony zákazníků. Ti si ji nejvíce kupují v průběhu rána a nejčastěji volí klasické cappuccino (v letošních prodejích je zastoupeno 27 %) a latté 26 %.

Vítězka České Miss 2011 Jitka Nováčková je už mnoho let známá propagací udržitelnějšího životního stylu, ke kterému nabádá i svých 450 000 sledujících na sociálních sítích. Právě zde plánuje podpořit nejen jí navržený termohrnek, ale také celou kampaň Naše protože. Navíc připravuje setkání se svými fanoušky s názvem Pojď s Jitkou na kafe, které proběhne v některém z pražských McCafé. Podrobnosti budou již brzy k dispozici jak na sociálních sítích Jitky Nováčkové, tak i společnosti McDonald’s.

Uvedení termohrnku i propagaci kvalitní kávy v McDonald’s podpoří komunikace napříč několika kanály. Reklamní kampaň na značku kaváren McCafé odstartovala agentura DDB, spolupráci s Jitkou Nováčkovou zaštítila agentura MSL. Cílem PR kampaně bude propagace udržitelného přístupu k podnikání, který je jednou z hlavních dlouhodobých priorit společnosti McDonald’s. Na komunikaci se dále podílí agentura Follow Bubble, která má na starosti sociální média, OMD zajišťuje nákup médií.

O společnosti McDonald’s:

McDonald’s aktuálně provozuje již 105 restaurací na českém trhu, kde působí již více než 25 let. První restaurace byla otevřena 20. března 1992 v pražské Vodičkově ulici. McDonald’s dlouhodobě usiluje o snížení dopadů provozu restaurací i aktivit svých dodavatelů na životní prostředí a podniká kroky, kterými se snaží na důležitost těchto otázek upozornit. Od roku 2000 společnost v České republice třídí veškeré obaly od zákazníků v restauracích. Obaly od dodavatelů či použitý olej z fritéz třídí již od roku 1992. Aktuálními změnami na cestě k šetrnějšímu provozování restaurací je v McDonald’s odstranění plastových kelímků, přechod z plastových na papírová brčka a také nahrazení plastových příborů těmi dřevěnými. Ročně tím McDonald’s předejde výrobě více než stovky tun plastu.