Sodexo Zaměstnavatel roku 2021: Vítězové z Prahy a Středočeského kraje

Letošní 19. ročník ocenění Sodexo Zaměstnavatel roku má za sebou další regionální vyhlášení výsledků. Ve čtvrtek 30. září odpoledne se zástupci pořádajícího Klubu zaměstnavatelů a generálního partnera, kterým je společnost Sodexo Benefity, sešli se zástupci vítězných firem z Prahy a Středočeského kraje. Slavnostní dekorování proběhlo v City Green Court na pražské Pankráci.

Ve Středočeském kraji došlo k obhajobě prvenství ve všech třech kategoriích – do 500, do 5000 a nad 5000 zaměstnanců. V té první zvítězila všetatská společnost THIMM Obaly, ve druhé Valeo autoklimatizace, které v kraji působí v Rakovníku, v Žebráku a v Milovicích, a v té třetí mladoboleslavská ŠKODA AUTO. Všechny tři pravidelně „okupují“ přední příčky už několik let, ale zatímco THIMM zvládl náročné covidové období díky rodinné atmosféře ve firmě, ŠKODA AUTO vyzdvihuje korporátní zázemí.

„THIMM je rodinná firma, a právě proto má jedinečnou atmosféru, kterou si dokázala zachovat i v minulém náročném roce,“ uvedl při přebírání ocenění Martin Hejl, jednatel ve společnosti THIMM, a doplnil: „V této soutěži vítězíme již od roku 2012 a můžeme potvrdit, že důležitou roli nehrají jen finanční ukazatele. Lidé se ve firmě musí cítit dobře, musí pro ni být zapáleni a být jejími fanoušky. Do HR marketingu jsou u nás zapojeni zaměstnanci z různých oddělení. I během covidové pandemie se nám na základě jejich doporučení dařilo obsazovat nově vzniklá pracovní místa. Při náboru do výroby i na odborné pozice jsme ale využívali také další, do té doby nevyzkoušené možnosti. Kvalifikovaní zaměstnanci jsou pro nás velmi důležití, a proto jsme nezastavili odborná školení, vzdělávání a rozvoj, které běžely online. Naše firemní procesy byly již před pandemií připraveny na práci z domova. Díky tomu naši zaměstnanci mohli i v době nejpřísnějších opatření pokračovat v plnění svých úkolů naprosto plynule a bez obtíží ze svých domovů.“

„Hlavním předpokladem k překonání loňského náročného pandemického roku bylo zázemí mezinárodní korporace a výborná kondice naší společnosti. Firma poprvé vynuceně zastavila svou výrobu na 39 dní a zároveň ji bezproblémově po odstávce opět rozběhla, což by nebylo možné bez flexibilního nasazení našich zaměstnanců a podpoře sociálního partnera, odborů KOVO. Klíčovou roli sehrálo nastavení efektivní komunikace na všech úrovních firmy, maximální podpora IT oddělení s rychlým přechodem do online prostředí a široká nabídka vzdělávacích aktivit online,“ uvedla Petra Meliška, vedoucí Náboru a Employer Brandingu ve společnosti ŠKODA AUTO.

Změny v Praze

Také v hlavním městě se v kategoriích do a nad 5000 zaměstnanců na prvních místech umístily společnosti, které si vavříny odnášely i v předchozích ročnících – ČEZ a Vodafone. „I v nejistém loňském roce jsme našim zaměstnancům dokázali dát jistotu a zázemí. Nemuseli se obávat o svá pracovní místa, zároveň ve většině případů mohli plnohodnotně pracovat z domova, protože měli od firmy potřebné nástroje a vybavení, ať už šlo o notebooky, software, připojení k internetu nebo o nábytek,“ připomněl Jakub Lisner, Recruitment Lead společnosti Vodafone, a doplnil, že firma zaměstnancům zapůjčila i IT vybavení pro děti kvůli distanční výuce. 

„Energetika patří mezi odvětví, na kterém jsme všichni závislí. Zejména v době covidu bylo klíčové zachovat spolehlivé dodávky elektřiny a tepla, na nichž závisely nemocnice, laboratoře, firmy, školy i domácnosti. Obrovský dík patří našim zaměstnancům, kteří svou roli vzali velmi zodpovědně. Nejen že dodržovali všechna ochranná opatření, která byla často striktnější než ta vyhlašovaná vládou, ale dokonce sami přicházeli s nápady, jak svým kolegům v první linii pomoci. Opět se ukázalo, že energetici jsou srdcaři. A mezi takovými lidmi se vám zkrátka dobře pracuje,“ popsal loňský rok Miroslav Weiser, manažer HR Front Office společnosti ČEZ

Pražské stupně vítězů se ale přesto poměrně výrazně proměnily. Vypadlo Letiště Praha či Sazka a vystřídala je Zásilkovna či Nestlé, tyto změny lze jednoznačně připsat covidu. V kategorii do 500 zaměstnanců zlatou medaili vybojovala společnost Lenovo. „Dlouhodobou součástí DNA Lenovo je inovace a transformace, a ty nám pomohly překonat složitý rok 2020. Kultura naší firmy je založená na neformální komunikaci na všech a mezi všemi úrovněmi zaměstnanců, což pomáhá otevřené oboustranné komunikaci. A to nejenom při home office, ale i při celkové informovanosti všech zúčastněných. Zaměstnanci jsou pro nás velmi důležití, proto podporujeme jejich angažovanost a rozvoj v rámci nejrůznějších aktivit. Jsme na ně hrdí,“ zdůraznila při přebírání ocenění Martina Kavanová, Marketing manager společnosti Lenovo.

„Mám radost, že si vítězové mohli převzít své ocenění osobně. Myslím si, že se všem ulevilo, že se konečně můžeme scházet „na živo“. V loňském roce se totiž tři ze sedmi vyhlášení regionálních vítězů i celorepublikové finále musely přesunout do virtuálního prostoru,“ řekl Daniel Čapek, generální ředitel Sodexo Benefity s tím, že v časech po covidu mnoho věcí v oblasti péče o zaměstnance nebude jako dříve: „O to zajímavější bude naše soutěž v této nové realitě.“

„Letošní ročník je v něčem podobný loňskému, protože kvůli covidovým omezením jsme opět museli vyhlášení výsledků posunout na druhé pololetí. Doufejme, že nyní na podzim se nám všechna vyhlášení, včetně celostátního finále, podaří realizovat s osobní účastí všech hostů,“ doplnil Pavel Hulák z Klubu zaměstnavatelů, který je organizátorem soutěže. 

Pro letošní rok pořadatelé připravili celkem sedm regionálních vyhlášení, vždy pro dva kraje současně. V úterý 2. listopadu pak čeká všechny celostátní finále v pražském obchodním domě Máj, kde kromě vyhlášení republikových vítězů budou uděleny i ceny v doprovodných kategoriích Cena personalistů za nejlepší HR projekt a Osobnost roku v oboru HR určené pro výjimečné individuality v oboru péče o lidské zdroje, které nominují účastníci regionálních setkání personalistů a o vítězi následně rozhoduje hlasování na LinkedIn. Na celostátním finále bude letos už podruhé udělena také cena pro nejlépe hodnoceného zaměstnavatele očima samotných zaměstnanců ve spolupráci s Atmoskopem pod názvem „Férový zaměstnavatel 2021 s dobrou atmosférou“.

Rok a půl života s covidem nám ukázal, že vedle ekonomických výsledků jsou pro úspěch firem minimálně stejně nebo možná ještě důležitější také lidé. Přístup k zaměstnancům se potom zúročí i v celkových finančních výsledcích firem. My věříme, že firmy mohou fyzické i psychické zdraví svých zaměstnanců podpořit i díky našim benefitům a ti se jim odvděčí dobře odvedenou prací a loajálností. To je také důvod, proč chceme oceňovat ty nejlepší zaměstnavatele a proč jméno naší společnosti již jedenáctým rokem spojujeme s hodnocením Zaměstnavatele roku,“ uzavřel Daniel Čapek a připomněl tak ještě jednu z vedlejších kategorií, a sice Cenu za ochranu zdraví zaměstnanců.

Výsledky ocenění Sodexo Zaměstnavatel regionu v Praze

Kategorie firem nad 5000 zaměstnanců

1. ČEZ, a. s.

2. Komerční banka, a. s. 

3. České dráhy, a. s. 

Kategorie firem do 5000 zaměstnanců

1. Vodafone Czech Republic, a. s. 

2. Zásilkovna s. r. o. 

3. Nestlé Česko s. r. o

Kategorie firem do 500 zaměstnanců

1. Lenovo Technology B.V. organizační složka   

2. Shell Czech Republic a. s. 

3. Aspironix s. r. o. 

Výsledky ocenění Sodexo Zaměstnavatel regionu ve Středočeském kraji

Kategorie firem nad 5000 zaměstnanců

1. Škoda Auto a. s. 

další místa nebyla udělena

Kategorie firem do 5000 zaměstnanců

1. Valeo autoklimatizace, k. s. 

2. Valeo Výměníky Tepla s. r. o. 

3. nebylo uděleno

Kategorie firem do 500 zaměstnanců

1. THIMM Obaly, k. s. 

další místa nebyla udělena

Sodexo v České republice 

Od roku 1992, kdy Sodexo vstoupilo na český trh, poskytuje všech 2 000 zaměstnanců skupiny v ČR služby, které zlepšují kvalitu každodenního života. Sodexo nabízí firmám i institucím služby v oblastech zaměstnaneckých benefitů, motivačních programů a řešení pro veřejnou správu, ať už prostřednictvím elektronických karet a poukázek na stravování a volný čas, dárkových poukázek nebo systému na správu benefitů Cafeteria. Dále pak i služby v oblasti komplexních řešení služeb na míru u klienta (firemní restaurace a širokou škálu služeb facility managementu – správy budov, údržby mechanických zařízení a elektro, revizí, projekt managementu, úklidu a administrativních služeb).