MALL.CZ: Obavy z nedostupného zboží urychlily vánoční nákupy: Prodej hraček v září meziročně narostl o 50 %

Praha, 7. října 2021 − Nákupy hraček, které každoročně tvoří zásadní část vánočního obratu obchodníků, letos odstartovaly dříve než v předchozích letech. Segment hraček na MALL.CZ tak v září vykázal 50% nárůst oproti předchozímu roku. Nejvyhledávanější hračkou bylo Lego a jeho tematické sety inspirované oblíbenými seriály. 

Za raketově rostoucím zájmem stojí i nejistota zákazníků, kteří se obávají nedostupnosti zboží způsobené globálními výpadky dodávek. Obchody jsou však na vánoční nákupy připravené a předzásobené, jak potvrzuje mluvčí MALL Group Pavla Hobíková

„Ačkoliv jsme i my zaznamenali opožděné nebo menší dodávky, zvládli jsme zboží naskladnit včas a na vánoční sezonu jsme připraveni. Skladem máme momentálně přes 12 tisíc položek ze sortimentu hraček, kterému vévodí především oblíbené Lego, deskové hry a panenky. Letos bude ale platit dvojnásob, že pokud chtějí zákazníci Vánoce strávit v klidu, neměli by nákupy už příliš odkládat.

V září zákazníci nejčastěji vyhledávali Lego stavebnice jak ve variantě klasické, tak i Duplo pro nejmenší děti. Celá kategorie tak zaznamenala nárůst 71 % oproti předchozímu roku. Největším skokanem segmentu hraček byly panenky Barbie s růstem 172 %. Oblíbené jsou také deskové hry, jejichž popularita během pandemie ještě více vzrostla a vyhledávalo je o 72 % zákazníků více. Do hledáčku se dostala i kategorie s auty, bagry a jeřáby, která vykázala 84% růst.

Nejoblíbenějším produktem se v měsíci září stal velký Lego set pro kreativní stavění a sada kostek a destiček pro malé stavitele. Nákupy hraček ale odrážejí i aktuální trendy a oblíbené filmy a seriály. 

„Obrovskému zájmu se těší Lego sada inspirovaná kultovním seriálem Stranger Things nebo sady z kouzelnického světa Harryho Pottera, které se dlouhodobě drží na špičce v tematických Lego setech,“ doplňuje za MALL Group Pavla Hobíková.

O MALL Group / Poznámka pro editory:

MALL Group je největší e-commerce skupina střední a východní Evropy, jejíž portfolio kombinuje dvě hlavní oblasti: e-commerce a finanční služby pro internetové nakupování. Působí v devíti zemích a s více než čtyřmi tisící zaměstnanci nabízí své služby 130 milionům obyvatel střední a východní Evropy. V roce 2020 doručila svým zákazníkům více než 14 milionů objednávek. Strategií MALL Group je vytvořit kolem samotného nákupu celou platformu rozšiřujících služeb a funkcí, aby se stala synonymem pro e-commerce skupinu 21. století. Je spoluvlastněná investiční skupinou Rockaway Capital Jakuba Havrlanta, skupinou PPF a EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče. Role řídícího akcionáře připadá skupině Rockaway.

Více informací na http://mallgroup.com/ a https://www.MALL.CZ/o-mall-group.