CRM systémy na low-code platformě mohou konkurovat robustním systémům za miliony korun

V dnešní době již není neobvyklé, že středně velké firmy využívají pro svůj provoz informační systémy (CRM, ERP, účetní softwary). Naopak, mnoho společností si uvědomuje důležitost systémů, které řídí různé procesy. Většina vedoucích pracovníků má však zakořeněnou mylnou představu, že takový software vyžaduje velké investice a jeho implementace je časově náročná. A právě to brzdí digitalizaci mnoha společností. Trh však nabízí různé možnosti, a to nejen ty finančně nákladné.

Mnoho výrobců informačních systémů nabízí hotová, tzv. krabicová řešení, která jsou finančně výhodná, ale časem můžete narazit na různá omezení. Můžete najít i řešení na míru, která jsou ale velkou zátěží pro firemní rozpočet a jejich vývoj zabere mnoho času. A právě vývoj na míru má skvělou alternativu, která za relativně málo peněz udělá hodně muziky.

Krabicový CRM systém nemusí být jedinou finančně výhodnou volbou

Řekněme, že jste středně velká firma, která zaměstnává až sto lidí a má několik set zákazníků. To už jsou čísla, která je třeba nějak stabilizovat, řídit nebo evidovat, ale zároveň to stále nemusí být dostačující pro robustní systém. V takovém případě sáhnete po krabicovém řešení, které není drahé a má všechny funkce již předpřipravené. Je to tedy nejjednodušší a zdánlivě nejefektivnější řešení, ale jen do chvíle, než zjistíte, že některé funkce potřebujete přizpůsobit svým potřebám. 

Většina společností používá dvě možnosti. Nechá si do krabicového systému zasáhnout programátora, což nákladově efektivní software několikanásobně prodraží, nebo sáhne po novém řešení, které opět vyžaduje další finanční prostředky. Ano, existují i řešení vyvinutá na zakázku, ale to jsou finančně velmi náročné operace, které si většina středně velkých firem nemůže dovolit nebo výrazně zatíží jejich rozpočet.

CRM systém modelovaný na low-code platformě

A právě zde přicházejí ke slovu low-code platformy. Kvalitní CRM systém lze již nyní modelovat jako aplikaci, která je postavena na low-codu. Co ale přesně znamená pojem modelovat? Jednoduše řečeno, jde o sestavení aplikace z předem připravených nástrojů, komponent nebo konektorů. Uživatel tak získá aplikaci, která je vytvořena podle jeho potřeb. A to vše bez nutnosti kódování nebo programování.

Výhodou takového CRM systému, který byl vytvořen na low-code platformě, je, že:

– nepotřebujete finančně nákladný vývojový tým, 

  • proces vytváření takové aplikace je velmi rychlý, 
  • doba implementace se výrazně zkracuje až o 50 %,
  • může konkurovat robustním drahým systémům,
  • aplikace se může plně přizpůsobit vašim potřebám,
  • slouží také jako integrační platforma
  • a v neposlední řadě extrémně nezatěžuje firemní rozpočet.

Až 43 % uživatelů nevyužívá všechny funkce CRM systému

Proč tedy kupovat CRM systém, který vám na první dobrou nevyhovuje, když si můžete nechat vytvořit aplikaci přesně na míru vašim potřebám a za zlomek ceny CRM systému kódovaného na míru? CRM systém postavený na low-code platformách může společnost nasměrovat k digitální transformaci a stát se celkovým motorem produktivity. Průzkumy navíc ukazují, že až 43 % uživatelů CRM systémů nevyužívá všechny funkce svého CRM systému. A to je při takové investici opravdu škoda. A ukazuje se, že low-code platformy jsou hudbou budoucnosti. Podle společnosti Gartner bude až 70 % nových aplikací vyvíjeno právě na bázi low-code.

Oslovte správného dodavatele CRM systému

Jak si tedy pořídit tento speciální CRM systém? Pozor, ne každý dodavatel CRM systémů poskytuje také možnost modelování na low-code platformách. Předpokládáme však, že se tato služba časem stane běžným standardem mezi výrobci informačních systémů. Doporučujeme například společnost Solitea, která má low-code platformy ve svém portfoliu. Stačí definovat své potřeby, požadované funkce, rozpočet a čas, do kterého potřebujete mít aplikaci hotovou. Dodavatel pak zanalyzuje vše, co požadujete, a nabídne vám ideální řešení, které bude přesně odpovídat vašim potřebám. Právě tato společná setkání před zavedením vlastního systému jsou pro vás klíčová. Díky nim získáte odborný náhled na své možnosti a možná nakonec přejdete od plánovaného krabicového CRM systému k řešení šitému na míru.

Základ je dobré CRM

Nebudeme protežovat jedno konkrétní, protože každé firmě sedne jiný systém. V praxi se nám ale osvědčily tyto:

Salesforce: Jeden ze světově nejpoužívanějších systémů. U nás ho používají velké firmy jako Kofola, Panasonic, Crestyl nebo Albatros Media.

Dynamics 365: Spolehlivý systém od Microsoftu prověřený lety. Velká výhoda je, že se v něm snadno zorientuje každý, kdo používá programy Microsoft.

CRM Leonardo: České CRM, které se vám dokonale přizpůsobí.

• Dobře poslouží také řešení na míru – ideálně jednoduše vytvořené na low-code platformě.

Ať vyberete kterýkoliv systém, nezapomeňte: 

Data a jejich propojení. To je váš náskok před konkurencí