3D scéna z fotek ještě rychleji nebo kvalitnější streamy. GeForce RTX řady 40 usnadňují práci tvůrcům obsahu ještě více

Práce v 3D prostředí je mnohem plynulejší

Pablo Muñoz Gómez rád tvoří fantaskní koncepty a postavy. Zároveň se věnuje vzdělávání dalších grafiků během svých lekcí nebo na stránce s návody pro ZBrush.

Při tvorbě ve 3D často používá aplikaci Adobe Substance 3D Painter k aplikaci barev a materiálů přímo na své 3D modely. V pracovním náhledu prostřednictvím viewportu mu pomáhá technologie NVIDIA Iray, která umožňuje využít hardwarově akcelerovaný ray-traced baking pro vyšší rychlost vykreslování.

Pablo také rád využívá podklady ze Substance 3D Asset Library a importuje je do Substance 3D Sampler, kde pomocí několika posuvníků vytváří fotorealistické materiály. I zde mu technologie RTX umožňují využívat interaktivní ray tracing a aplikovat díky tomu realistické efekty v reálném čase.

Obě tyto funkce i řada dalších již těží z možností nových GeForce RTX řady 40, díky kterým je bude možné provádět mnohem rychleji. Zároveň otevírá mnohem plynulejší práci ve viewportu např. v nové beta verzi nástroje NVIDIA Omniverse díky technologii NVIDIA DLSS3 schopné generovat celé snímky a zvýšit tak celkový počet fps.

Umělá inteligence urychluje tvůrčí procesy

Karen X. Cheng má za sebou bohatou kariéru ve tvorbě vizuálních efektů. S její tvorbou se mohou na sociálních sítích setkávat příznivci známých firem jako Adobe, Beats by Dre nebo samotného Instagramu a videa, za kterými stojí, nasbírala již více než 500 milionů zhlédnutí.

Karen ve svém oboru platí za velkou inovátorku, jež v rámci tvůrčích procesů ráda využívá stále dostupnější služby umělé inteligence. Rychle si oblíbila například NVIDIA Canvas vytvářející fotorealistické obrazy krajiny pomocí pár tahů štětcem. 

V poslední době obrátila Karen svou pozornost také k technologii Instant NeRF, která využívá AI k téměř okamžité transformaci 2D obrázků na 3D scény s vysokým rozlišením. Zatímco odhad hloubky a vzhledu objektu na základě prostého pohledu je pro člověka přirozené, pro umělou inteligenci jde o náročný úkol.

Nicméně vytvoření 3D scény tradičními metodami trvá i dlouhé desítky hodin, v závislosti na složitosti a rozlišení vizualizace. A zapojení umělé inteligence vše dokáže urychlit. První modely NeRF sice vykreslovaly ostré scény bez artefaktů během několika minut. Jejich trénink však stále trval hodiny.

Instant NeRF zkracuje dobu vykreslování o několik řádů. Spoléhá na techniku vyvinutou společností NVIDIA, která se nazývá “multiresolution hash grid encoding” a je optimalizována pro efektivní běh na GPU NVIDIA. Pomocí nové metody vstupního kódování lze dosáhnout vysoce kvalitních výsledků pomocí relativně malé a rychlé neuronové sítě. Díky tomu, že taková síť je nenáročná, lze ji trénovat i spustit na jediném GPU NVIDIA, přičemž nejefektivnější volbou jsou GPU z rodiny RTX. Díky dedikovaným Tensor jádrům totiž dokáží efektivně akcelerovat procesy využívající AI. Aktuální GeForce RTX řady 40 disponují již 4. generací těchto jader a nabízejí díky tomu až dvojnásobek výkonu pro podobné úlohy.

Technologie by mohla být v budoucnosti použita např. k trénování robotů a samořídících automobilů, aby porozuměly velikosti a tvaru objektů v reálném pouze na základě 2D záznamu. Mohla by se také využít v architektuře a zábavním průmyslu k rychlému generování digitálních replik reálného prostředí s nimiž pak tvůrci budou moci dále pracovat.

Karen X. Cheng již zpopularizovala Instant NeRF několika virálními videi, např. tímto pohledem do zrcadla nebo chodníkový NeRF s více než milionem zhlédnutí na Instagramu.

AV1 má potenciál změnit streamerské prostředí

AV1 je dnes v širokém povědomí vnímán jako budoucí standard pro streamování obsahu. Nabízí totiž až o 40 % vyšší efektivitu a zpřístupní tedy vyšší rozlišení i ostřejší obraz při stejném datovém toku. Proto je jeho podpora v enkodéru NVENC 8. generace, kterým disponují GeForce RTX řady 40, jednou z nejzásadnějších inovací. Shoduje se na tom i řada autorit z řad IT médií a recenzentů hardware. Např. na populárním YouTube kanále Linus Tech Tips na adresu této novinky zazněl následující komentář: “Přidání kódování AV1 znamená, že jakákoliv GPU řady 40 – a myslím tím jakákoli z nich – výrazně zrychlí váš počítač při tomto druhu renderingu ve srovnání s jakoukoliv jinou GPU, kterou jsme zde testovali.”

Z výhod nativní podpory AV1 bude benefitovat i populární streamerka WATCHHOLLIE, která ve svých streamech podporuje povědomí o duševním zdraví a inkluzi. Ve hrách zase majitelé GeForce řady RTX 40 z řad streamerů zažijí bezprecedentní zvýšení snímkové frekvence v PC hrách díky již změněné technologii NVIDIA DLSS 3, která přichází s možností generovat pomocí AI celé snímky a zrychlit výkon až 4x.

Celý blog: https://blogs.nvidia.com/blog/2022/11/22/in-the-nvidia-studio-november-22/