Zpráva Ericsson ConsumerLab ukazuje, že hranice mezi pracovním a osobním životem i mezi životem doma a venku se stírají ve způsobu, jakým spotřebitelé využívají svá mobilní zařízení. Lidé mají tendenci sledovat displeje svých zařízení a být online neustále, bez ohledu na čas a místo, kde se nacházejí. Tato tendence je patrná ve všech 23 zemích, kde Ericsson provedl výzkum. (TZ)
Vishnu Singh, ředitel společnosti Ericsson ConsumerLab, k tomu uvádí: „Náš výzkum ukazuje, že 12% aktivních obyvatel využívá několikrát týdně online obchodování a 23% využívá své zařízení k práci ve večerních hodinách. Dalším důležitým poznatkem je, že se zvyšuje počet míst, kde se lidé připojují, stejně tak i počet obrazovek, které používají.“
Například 21% dotázaných, kteří používají sociální sítě, přepíná v jednom okamžiku na jednom místě hned několik obrazovek. Toto číslo stoupá na 44% u těch, kteří používají sociální sítě nejméně ve třech lokalitách.
V důsledku toho, že lidé tráví velkou část svého času v interiéru – v poměru 7: 1 interiér versus venek – je právě interiér nejčastějším místem, kde se připojují i k internetu. Činnosti jako například sledování televize a videa, práce, studium nebo online nakupování se stále ještě provádí hlavně v interiéru.
„lidé silně preferují vnitřní připojení,“ říká Singh. „Jsou stále ochotni investovat do zlepšení připojení v interiérech. Kolem 56% z nich chce utratit více peněz na zlepšení vnitřního připojení, zatímco pouze 33% by udělalo totéž pro zlepšení připojení venkovního.“
Přístup a dostupnost různých typů technologií a připojení se liší v jednotlivých zemích, což má pravděpodobně dopad i na chování spotřebitelů. Současná studie ale upozorňuje i v této oblasti na trend globalizace.
Studie ukazuje, že velká část uživatelů po internetu jen brouzdá a používá sociální sítě, jen málo z nich ale přes internet například volá.
Například 89% uživatelů v Brazílii, Kanadě a USA si internetové stránky většinou pouze prohlíží, 83% v Argentině a Uruguaji používá sociální sítě, 77% v Dánsku, Německu, Itálii, Rusku a Velké Británii kontroluje e-maily na týdenní bázi, a to na jakémkoliv zařízení.
Je zřejmé, že místo, kde se zrovna lidé nachází, má jen malý vliv na jejich uživatelské návyky ve vztahu k digitálním zařízením.
Respondenti přikládají vyšší hodnotu používání zařízení způsobem, který vyhovuje jejich potřebám a požadavkům, v době, která je pro ně žádoucí.
Celou výzkumnou studii si můžete stáhnout ZDE
Poznámky pro redaktory:
Broadcast room: www.ericsson.com/broadcast_room
Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů.
Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Ericsson byl založen v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2013 činily tržby naší společnosti 227,4 miliardy švédských korun (35 miliard amerických dolarů). Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.
www.ericsson.com
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/technologyforgood
www.youtube.com/ericssonpress