Únorové investice do reklamy u TOP 10 produktových kategorií, vybraných dle celkového objemu alokovaných prostředků, ve srovnání s minulým rokem vzrostly. Největším podílem se zvýšily v produktové kategorii Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin. Naopak největší propad ve srovnání s uplynulým rokem zaznamenala kategorie Detergenty a čisticí prostředky. Žebříčku TOP 10 vévodí kategorie Osobní automobily. Porovnání reklamních investic vychází z monitoringu společnosti Admosphere. (TZ)
Investice do reklamy se v únoru 2011 oproti únoru loňského roku navýšily. Největší skok zaznamenala produktová kategorie Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin, kde došlo k růstu výdajů do reklamy o více než 59 %. Výrazně zvýšily své reklamní útraty i firmy zařazené v kategoriích Hobby, potřeby pro kutily (44,7 %) a Bankovní a spořitelní služby (33,7 %).
Uspořit na reklamě se oproti únoru loňského roku rozhodly společnosti spadající svou produkcí do kategorií Detergenty a čisticí a lešticí prostředky (39,3 %), Vitamíny, minerály, potravinové doplňky (11,8 %) a Osobní automobily (9,6 %).
Navzdory tomu, že kategorie Osobní automobily snížila své investice o více než 38 milionů, stále se v hodnocení top kategorií drží na prvním místě. Druhou příčku obsadily Parfémy a toaletní přípravky, třetím v pořadí jsou Bankovní a spořitelní služby.
Všechny z produktových kategorií umístěné v TOP 10 překročily hranici 100 milionů korun.
Údaje vycházejí z monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere. Investice jsou vyhodnocovány na základě ceníkových cen.
Ačkoli společnost Admosphere monitoruje naprostou většinu relevantních médií, rozsah monitoringu neustále rozšiřuje. Z toho důvodu byla do srovnání zahrnuta pouze média, která byla monitorována v obou porovnávaných obdobích.
Tabulka 1: Meziroční srovnání TOP 10 produktových kategorií z února 2011
Produktová kategorie | únor 2011 TOP 10 kategorií | únor 2010 | meziroční srovnání |
Osobní automobily | 363 310 000 Kč | 401 868 000 Kč | – 9,6 % |
Parfémy a toaletní přípravky | 335 858 000 Kč | 318 033 000 Kč | + 5,6 % |
Bankovní a spořitelní služby | 266 588 000 Kč | 199 378 000 Kč | + 33,7 % |
Léky | 249 974 000 Kč | 211 921 000 Kč | + 18,0 % |
Hobby, potřeby pro kutily | 138 290 000 Kč | 95 545 000 Kč | + 44,7 % |
Mléko, mléčné výrobky a sýry | 136 644 000 Kč | 111 625 000 Kč | + 22,4 % |
Vitamíny, minerály, potravinové doplňky | 131 107 000 Kč | 148 612 000 Kč | – 11,8 % |
Kakao, čokoláda a cukrovinky | 115 340 000 Kč | 94 878 000 Kč | + 21,6 % |
Detergenty, čisticí a lešticí prostředky | 107 273 000 Kč | 176 835 000 Kč | – 39,3 % |
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 100 918 000 Kč | 63 364 000 Kč | +59,3 % |
* bez vlastní inzerce
Admosphere, s.r.o. je dceřiná společnost MEDIARESEARCH, a. s., která se zabývá monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a v out of home mediích na území České republiky. Na tomto poli jsou jejími partnery významné profesní organizace, mezi něž patří Asociace televizních organizací (ATO), Asociace komunikačních agentur (AKA) a Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Cílem projektu AdMosphere je díky inovativním řešením pomáhat zákazníkům efektivně a účelně investovat do reklamní komunikace.