Automobilky inzerují o 15 % více než v roce 2010

V datech z monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere se promítl růst automobilového průmyslu. V porovnání s první třetinou loňského roku vzrostly letos hrubé reklamní investice v kategorii Osobní automobily o 14,79 %. Celkové počty inzerce se v této kategorii zvýšily až o třetinu. Nejvíce se inzerovaly modely Hyundai i20 inclusive, Citroën C4 a Peugeot 207 SW. (TZ)

Z analýzy monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere vyplývá, že celkové hrubé reklamní investice v kategorii Osobní automobily v prvních čtyřech měsících letošního roku jsou v porovnání se srovnatelným obdobím roku 2010 o 14,79 % vyšší.

Pomineme-li kategorii Sportovní automobily, jejichž podíl je na  celkovém objemu zanedbatelný, je z analýzy zřejmé, že se prodejci automobilů soustředí na prezentace levnějších aut (nižší střední, střední a vyšší střední třída, mini a malé automobily). Investice do kampaní zaměřených na dražší automobily naopak snižují.
Tabulka 1: Srovnání hrubých reklamních investic 1.1. – 30. 4. 2010 a 2011

Kategorie Hrubé reklamní investice v roce 2010 Hrubé reklamní investice v roce 2011 Rozdíl v %
Osobní automobily TOTAL 1 403 574 715 Kč 1 611 112 400 Kč 14,79%
Osobní automobily bez bližší specifikace 470 433 997 Kč 545 545 689 Kč 15,97%
Nižší střední, střední a vyšší střední automobily 392 554 195 Kč 495 320 751 Kč 26,18%
Mini a malé automobily 275 309 477 Kč 333 703 358 Kč 21,21%
MPV a malé dodávky 151 419 372 Kč 129 329 523 Kč -14,59%
Terénní automobily 81 313 450 Kč 76 595 885 Kč -5,80%
Luxusní automobily 27 015 173 Kč 20 825 837 Kč -22,91%
Sportovní automobily 5 529 050 Kč 9 791 357 Kč 77,09

Z hlediska konkrétních modelů zaznamenala Admosphere největší objemy investic v prvních čtyřech měsících letošního roku u automobilu Hyundai i20 inclusive (60,8 mil. Kč). Zadavatel Hyundai Motor Czech se s 211 miliony Kč zařadil i na první místo objemu celkových investic ve sledované kategorii. Dalšími nejintenzivněji propagovanými modely jsou Citroen C4 (48,1 mil. Kč) a Peugeot 207 SW (46,9 mil. Kč).

Tabulka 2: Top 10 produktových značek za období 1. 1. 2011 – 30. 4. 2011

Období: 1. 1. 2011-30. 4. 2011
TOP 10 Produktových značek Hrubé reklamní investice
Hyundai i20 inclusive 60 798 000 Kč
Citroën C4 48 073 000 Kč
Peugeot 207 SW 46 853 000 Kč
Hyundai iX20 43 563 000 Kč
KIA cee’d COOL 43 076 000 Kč
Suzuk SX4 39 218 000 Kč
Toyota Auris 38 940 000 Kč
KIA VENGA 30 830 000 Kč
Volvo V60 29 000 000 Kč
Škoda Fabia Magic 25 522 000 Kč

Admosphere monitoruje objemy investic v ceníkových cenách. Jejich porovnání umožňuje snadnou představu o mediálním trhu, vzájemných poměrech mediatypů, médií, zadavatelů a jednotlivých produktových kategorií.

Admosphere, s.r.o. je dceřiná společnost MEDIARESEARCH, a. s., která se zabývá monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a v out of home mediích na území České republiky. Na tomto poli jsou jejími partnery významné profesní organizace, mezi něž patří Asociace televizních organizací (ATO), Asociace komunikačních agentur (AKA) a Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Cílem projektu AdMosphere je díky inovativním řešením pomáhat zákazníkům efektivně a účelně investovat do reklamní komunikace.