V datech z monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere se promítl růst automobilového průmyslu. V porovnání s první třetinou loňského roku vzrostly letos hrubé reklamní investice v kategorii Osobní automobily o 14,79 %. Celkové počty inzerce se v této kategorii zvýšily až o třetinu. Nejvíce se inzerovaly modely Hyundai i20 inclusive, Citroën C4 a Peugeot 207 SW. (TZ)
Z analýzy monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere vyplývá, že celkové hrubé reklamní investice v kategorii Osobní automobily v prvních čtyřech měsících letošního roku jsou v porovnání se srovnatelným obdobím roku 2010 o 14,79 % vyšší.
Pomineme-li kategorii Sportovní automobily, jejichž podíl je na celkovém objemu zanedbatelný, je z analýzy zřejmé, že se prodejci automobilů soustředí na prezentace levnějších aut (nižší střední, střední a vyšší střední třída, mini a malé automobily). Investice do kampaní zaměřených na dražší automobily naopak snižují.
Tabulka 1: Srovnání hrubých reklamních investic 1.1. – 30. 4. 2010 a 2011
Kategorie | Hrubé reklamní investice v roce 2010 | Hrubé reklamní investice v roce 2011 | Rozdíl v % |
Osobní automobily TOTAL | 1 403 574 715 Kč | 1 611 112 400 Kč | 14,79% |
Osobní automobily bez bližší specifikace | 470 433 997 Kč | 545 545 689 Kč | 15,97% |
Nižší střední, střední a vyšší střední automobily | 392 554 195 Kč | 495 320 751 Kč | 26,18% |
Mini a malé automobily | 275 309 477 Kč | 333 703 358 Kč | 21,21% |
MPV a malé dodávky | 151 419 372 Kč | 129 329 523 Kč | -14,59% |
Terénní automobily | 81 313 450 Kč | 76 595 885 Kč | -5,80% |
Luxusní automobily | 27 015 173 Kč | 20 825 837 Kč | -22,91% |
Sportovní automobily | 5 529 050 Kč | 9 791 357 Kč | 77,09 |
Z hlediska konkrétních modelů zaznamenala Admosphere největší objemy investic v prvních čtyřech měsících letošního roku u automobilu Hyundai i20 inclusive (60,8 mil. Kč). Zadavatel Hyundai Motor Czech se s 211 miliony Kč zařadil i na první místo objemu celkových investic ve sledované kategorii. Dalšími nejintenzivněji propagovanými modely jsou Citroen C4 (48,1 mil. Kč) a Peugeot 207 SW (46,9 mil. Kč).
Tabulka 2: Top 10 produktových značek za období 1. 1. 2011 – 30. 4. 2011
Období: 1. 1. 2011-30. 4. 2011 | |
TOP 10 Produktových značek | Hrubé reklamní investice |
Hyundai i20 inclusive | 60 798 000 Kč |
Citroën C4 | 48 073 000 Kč |
Peugeot 207 SW | 46 853 000 Kč |
Hyundai iX20 | 43 563 000 Kč |
KIA cee’d COOL | 43 076 000 Kč |
Suzuk SX4 | 39 218 000 Kč |
Toyota Auris | 38 940 000 Kč |
KIA VENGA | 30 830 000 Kč |
Volvo V60 | 29 000 000 Kč |
Škoda Fabia Magic | 25 522 000 Kč |
Admosphere monitoruje objemy investic v ceníkových cenách. Jejich porovnání umožňuje snadnou představu o mediálním trhu, vzájemných poměrech mediatypů, médií, zadavatelů a jednotlivých produktových kategorií.
Admosphere, s.r.o. je dceřiná společnost MEDIARESEARCH, a. s., která se zabývá monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a v out of home mediích na území České republiky. Na tomto poli jsou jejími partnery významné profesní organizace, mezi něž patří Asociace televizních organizací (ATO), Asociace komunikačních agentur (AKA) a Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Cílem projektu AdMosphere je díky inovativním řešením pomáhat zákazníkům efektivně a účelně investovat do reklamní komunikace.