Dvě třetiny českých uchazečů o práci chtějí mít možnost pracovat z domova

Výzkum společnosti Monster realizovaný v průběhu letošního října ukázal, že dvě třetiny českých uchazečů o práci by uvítaly určitou formu práce z domova.  Tento benefit oceňují zejména lidé, kteří na práci musí mít klid. Zaměstnavatelé jej nabízejí stále častěji, protože potřebují získat talentované zaměstnance a tento bonus jim při tom pomáhá. (TZ)

2016-12-01-09_58_26-prace-volna-mista-nabidky-prace-v-cr-a-v-zahranici-_-monster-cz

Během října Monster analyzoval postoje českých zájemců o práci k možnosti práce z domova. Ze šetření vyplynulo, že kandidáti na volná pracovní místa tento benefit vyhledávají stále častěji. V současné době dvě třetiny uchazečů požadují od svého budoucího zaměstnavatele, aby jim alespoň několik dní v týdnu dovolil pracovat z domova.

Tlak na zaměstnavatele ze strany současných i budoucích zaměstnanců je v oblasti benefitů stále větší. Firmy už totiž v mnoha případech nemohou dále zvyšovat mzdy a právě nabídka práce z domova je dalším způsobem, jak talenty z různých oborů do firem nalákat.

Nejčastěji požadují možnost práce z domova odborníci na IT technologie, specialisté marketingu a obchodníci. Největší pravděpodobnost, že tento bonus dostanou, mají u nadnárodních korporací a také u firem s menším počtem zaměstnanců.

“Z našich rozhovorů s uchazeči jsme zjistili, že zejména lidé, kteří na práci potřebují klid, oceňují možnost práce z domova. Ze zkušenosti rovněž víme, že tito zaměstnanci umí být vůči svému zaměstnavateli velmi loajální a chovají se zodpovědně, jelikož si uvědomují, že jeho spokojenost s nimi je závislá pouze na kvalitě splněného úkolu,” říká Petr Kubačka, ředitel Monster Career CZ.

Zejména mladší generace uchazečů je při volbě zaměstnavatele často velmi vybíravá a automaticky očekává, že získá možnost práce z domova i další bonusy. Při současné situaci, která panuje na pracovním trhu, jsou proto firmy ochotny na tyto požadavky přistoupit. V mnoha případech je pro ně jednodušší dovolit zaměstnanci několik dní v týdnu pracovat z domova než nechat volné místo dlouhodobě neobsazené.

O Monster

Monster Worldwide je globálním leaderem ve vyhledávání práce a již více než 20 let se stará o to, aby talentům pomohl nalézt práci, kterou si zaslouží a zároveň aby firmy obsadily volné pozice těmi nejtalentovanějšími odborníky. V současné době působí ve více než 40 zemích po celém světě a k vyhledávání talentů používá celou řadu pokročilých technologických nástrojů a digitálních řešení.

V současné době Monster nabízí miliony pracovních pozic po celém světě a  je světovou jedničkou na trhu práce. Má lokální zastoupení na klíčových trzích v Severní a Jižní Americe, Evropě, Asii a Austrálii a vedle hledání a nabízení pracovních pozic poskytuje klientům i personalizované poradenství. Pro zaměstnavatele nabízí Monster prostřednictvím online služeb velmi efektivní zacílení rozličných cílových skupin uživatelů.

V lednu 2009 vstoupila společnost Monster přímo na český trh, zároveň se spuštěním nového portálu ve 24 zemích celého světa. Od roku 2009 tak čeští uchazeči o práci získali přístup i k pracovním pozicím z celého světa. V Česku Monster působí již od roku 1999, původně jako provozovatel portálu Jobpilot.cz.  V čele české pobočky Monster Career CZ stojí Petr Kubačka.

Na základě dohody podepsané mezi finskou mediální skupinou Alma Media a Monster Worldwide vznikl v lednu roku 2014 společný podnik Alma Career Oy, světová jednička v online náboru zaměstnanců. Jeho součástí jsou např. společnosti LMC, Profesia a také pobočky Monster v Polsku, České republice, Maďarsku a Finsku. Ve společném podniku Alma Career Oy drží Alma Media většinový podíl.