Nový výzkum společnosti Corteva Agriscience a skupiny FT ukazuje, že spotřebitelé jsou připraveni přijmout technologie v zemědělství
Ženeva – Evropští spotřebitelé a zemědělci považují udržitelnost za nejvyšší prioritu a jsou otevřeni inovativním technologiím, které by mohly produkovat výživnější potraviny, zjistil nový výzkum.
Studii udržitelných potravinových systémů v Evropě zadala Corteva Agriscience a provedla společnost Longitude ze skupiny Financial Times. Podle ní více než dvě třetiny dotazovaných zemědělců plánují v příštích pěti letech používat produkty získané novými technikami šlechtění rostlin, přičemž více než polovina spotřebitelů je připravena tuto technologii přijmout.
Výzkum je založen na dvou průzkumech zahrnujících 600 vlastníků a manažerů zemědělských podniků ve Francii, Německu, Itálii, Rumunsku, Velké Británii a na Ukrajině a 2 500 spotřebitelů ve Francii, Německu, Itálii, Nizozemsku, Polsku, Velké Británii a na Ukrajině.
Výzkum také odhalil, že při nakupování potravin vyrobených udržitelným způsobem se spotřebitelé nejvíce zajímají o snižování množství odpadu, podporu drobných zemědělců a omezení množství použitých syntetických produktů na ochranu rostlin. Zdůrazňuje také výzvy, kterým čelí zemědělci při provádění udržitelnějších postupů – zejména finanční ztráty, které jim vznikají.
Studie dále ukazuje, že více než čtvrtina zemědělců považuje požadavky spotřebitelů za největší výzvu blízké budoucnosti, protože věří, že je stejně důležitá jako tlak škůdců. Rovněž uznávají, že společnost je otevřená novým technikám šlechtění rostlin, jako je například CRISPR-Cas / genová editace, přičemž téměř 9 z 10 z nich věří, že by spotřebitelé zaplatili více za zboží vyrobené pomocí těchto metod.
Igor Teslenko, prezident Corteva Agriscience pro Evropu, uvedl: „Tato studie ukazuje, že v Evropě je skutečně zapotřebí udržitelnější produkce potravin. Corteva Agriscience má dobrou pozici pro podporu rozhovorů týkajících se udržitelného zemědělství – přináší zemědělci pohled spotřebitele, ale i hlas farmáře ke spotřebiteli.“
„Je také skvělé vidět, že spotřebitelé a zemědělci jsou připraveni přijmout nové techniky šlechtění rostlin, které mají vzrušující potenciál pro pěstování výživnějších potravin, které mohou obohatit životy výrobců a spotřebitelů. Spotřebitelé jsou připraveni zaplatit více za potraviny vyrobené udržitelným způsobem a nyní je na všech zúčastněných stranách včetně průmyslu, aby svou podporu posílily a ukázaly.“
„Corteva Agriscience věří v zaměření všeho, co děláme, na spotřebitele a zemědělce. Neustále proto inovujeme, abychom formovali produktové portfolio budoucnosti. Nabízením integrovaných řešení, která kombinují osivo, osivové technologie, agronomické poradenství a digitální řešení s přípravky na ochranu plodin, které mají příznivější environmentální profil, umožňujeme našim zákazníkům být produktivnější a přitom stále vyrábět zdravé jídlo v dostatečném množství pro rostoucí populaci,“ uzavřel Igor Teslenko.
Společnost Corteva Agriscience je odhodlána sledovat každé z klíčových zjištění výzkumu, aby přispěla k udržitelnějšímu zemědělství a zlepšila životy příštích generací.
O společnosti Corteva Agriscience
Corteva Agriscience je veřejně obchodovaná globální zemědělská společnost, která poskytuje zemědělcům po celém světě nejúplnější portfolio v tomto odvětví – včetně vyvážené a rozmanité kombinace osiva, ochrany plodin a digitálních řešení zaměřených na maximalizaci produktivity s cílem zvýšit výnos a ziskovost. Pomocí svých značek, které patří k nejuznávanějším v zemědělství, a špičkového produktového a technologického systému připraveného podporovat růst, je společnost odhodlána spolupracovat se zúčastněnými stranami v celém potravinářském systému a dodržovat svůj slib obohacovat životy těch, kteří produkují a konzumují, a tím zajišťovat pokrok pro příští generace. Corteva Agriscience se stala nezávislou veřejně obchodovanou společností 1. června 2019, dříve byla zemědělskou divizí společnosti DowDuPont. Více informací naleznete na www.corteva.com.
Sledujte společnost Corteva Agriscience: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter and YouTube.