Čeští diváci přímých přenosů z IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji juniorů 2020 si mohli v rozích kluziště vůbec poprvé prohlédnout virtuálně umístěné 3D modely vozů ŠKODA KAMIQ a SCALA. Ty totiž z důvodu kolize licenčních podmínek na stadionu fyzicky stát nemohly
Praha – Diváky na celém světě nepřekvapí přítomnost automobilů ŠKODA přímo za plexisklem oddělujícím diváky od hrací plochy na hokejových stadionech. Tento způsob prezentace byl doposud běžnou formou a diváci si museli zvyknout, že jsou některá místa na stadionu vyhrazena právě tomuto účelu. Během IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji juniorů 2020 však ŠKODA využila k této formě komunikace zcela novou technologii vkládání virtuálních 3D modelů.
Virtuální technologie k nerozeznání od reality
Kreativní agentura Isobar ve spolupráci s Českou televizí a dalšími partnery vytvořila řešení využívající technologii augmentované reality. Použita jsou špičková 3D data automobilů, která vznikají již při vývoji nových modelů. Ta jsou však natolik precizní v zobrazení sebemenšího detailu, že datová velikost neumožňuje jejich snadné zpracování v televizním prostředí. Isobar tak společně s 3D studiem Paranormal připravil zjednodušenou verzi virtuálních modelů a zároveň pro věrohodné zobrazení v rámci televizního přenosu nasimuloval chování světelných a pohybových podmínek product placementu na stadionu.
Za konečnou implementaci do vysílání je pak zodpovědná Česká televize a její dodavatel brněnská firma ISG Graphics. Ta jako jediná v tuzemsku využívá nejmodernější technologii, díky níž je možné pracovat ve virtuálním softwarovém studiu s grafickými podklady přímo v trase televizního signálu živě vysílaného sportovního přenosu. Diváci České televize tak při živém vysílání sledovali virtuální 3D modely SCALA a KAMIQ přímo za plexisklem v rozích kluziště ve třech střídajících se barevných provedeních vozů.
„Využití augmentovaného product placementu se stává stále populárnějším. Díky rozšířené realitě mohou firmy propagovat své produkty i v případě, že fyzický prostor má v rámci partnerství zakoupen jiný partner, popřípadě dochází ke kolizím licenčních a sponzoringových podmínek, které nedovolují marketingovou podporu přímo v místě akce. V tomto případě pro nás bylo skutečnou výzvou připravit virtuální prezentaci vozů k nerozeznání od fyzické přítomnosti vozů na stadionu. Tedy tak, jak byli diváci doposud zvyklí,” dodává Jakub Binder, Senior Account Manager agentury Isobar.
Začátek nového reklamního formátu
Isobar s partnery vidí po úspěšné premiéře v novince velký potenciál. Na trh se tak dostává nový reklamní formát, postavený na principu augmentovaného product placementu. Obdobný postup je možné aplikovat v podstatě na libovolné vysílání ať už jde například o lokální sportovní ligy, ale i nadcházející MS v hokeji, fotbalové EURO nebo třeba olympiádu. Značkám se tak otevírá nová možnost zviditelnění v rámci jakéhokoliv programu vysílaného živě na stanicích ČT Sport, Nova Sport a televizi O2.
Lední hokej klíčovým pilířem sponzoringu značky ŠKODA
„Angažmá značky ŠKODA v tomto fascinujícím sportovním odvětví hraje od počátku devadesátých let minulého století klíčovou roli v naší sponzoringové strategii. Značnou měrou přispělo k výraznému posílení image a známosti značky ŠKODA nejen v České republice, ale i na dalších trzích,“ říká Petr Janeba, vedoucí marketingu ŠKODA AUTO ČR. „I proto se snažíme držet krok s dobou a využít nejnovější technologie, které vznikají při vývoji našich modelů, i pro marektingové účely, jakými jsou například sponzoringové aktivity,“ uzavírá Janeba.
ŠKODA se tradičně angažuje v řadě sportů. Lední hokej je přitom vedle cyklistiky a motoristického sportu nejdůležitějším pilířem sponzoringové strategie automobilky. ŠKODA navázala partnerství s IIHF Mistrovstvím světa v ledním hokeji již v roce 1992 původně jako automobilový partner. Od roku 1993 je automobilka oficiálním hlavním sponzorem této sportovní události. Díky tomu bylo toto spojení oficiálně uznáno jako nejdelší hlavní sponzorství v historii sportovních mistrovství světa a je zapsáno v Guinnessově knize světových rekordů.
Případová studie: https://www.youtube.com/watch?v=PQjS4cFkMms&feature=youtu.be
Obrázky: https://www.dropbox.com/sh/8636sgofwwy1m0v/AABE-r-k3t5VkynjypiwBdiOa?dl=0
– KONEC –
O skupině Dentsu Aegis Network:
Skupina Dentsu Aegis Network jako součást japonské Dentsu Inc. sestává z deseti globálních agentur – Carat, Dentsu, dentsu X, iProspect, Isobar, mcgarrybowen, Merkle, MKTG, Posterscope a Vizeum doplněných o více než 50 lokální specializovaných agentur. Vize Dentsu Aegis Network je inovovat způsoby, jakými klienti budují své značky, a to skrze expertízu a zkušenosti ze světa médií, digitálních technologií a kreativní komunikace. Nabízí širokou škálu specializovaných produktů a služeb na té nejvyšší úrovni. Se sídlem v Londýne Dentsu Aegis Network operuje ve 145 zemích světa a s celkem více než 40 tisíci specialisty. V České republice spadají do portfolia skupiny agentury Adexpres, Amnet, Amplifi, Bistro Social, Carat, dentsu X, Vizeum, iProspect, Isobar a Spectra. www.dentsuaegisnetwork.com