Lékárna.cz úročí investice a raketově roste

Chrudim, 6. února 2020 – Lékárna.cz v loňském roce 2019 raketově rostla a potvrdila svoji pozici mezi TOP 3 lékárnami na českém internetovém trhu s volně prodejnými léčivými přípravky a dermokosmetikou.

Obrat 670 milionů korun za rok ukazuje 39% meziroční růst, což je 2,5krát rychlejší tempo růstu oproti průměrnému růstu v české e-commerce (dle APEK 14,8 %). Lékárna.cz nezpomalila v růstu ani na začátku nového roku, tržby za leden 2020 překonaly tržby v prosinci 2019 o téměř 43 %. „Specializujeme se na chronicky nemocné pacienty, poskytujeme jim komfortní podporu jak v léčbě, tak poradenskou. Důvěřují nám, toho si vážíme,“ komentuje výsledek Ing. Karel Klodner, výkonný ředitel Lékárna.cz. Podle jeho mínění se projevil i přínos významných investic v posledních 4 letech.

Na českém a slovenském trhu s léčivy je Lékárna.cz jediný prodejce bez zázemí kamenných lékáren, soustřeďuje se výhradně na prodej přes internet a poskytuje i související odborné služby. V posledních letech významně investovala do stabilizace vlastní platformy a rozvoje webových stránek, díky tomu je nákup na Lékárna.cz komfortní, rychlý, přehledný a bezpečný. Ruku v ruce šla modernizace logistiky a distribuce, rozvoj zákaznických služeb. Celkově investice Lékárna.cz v posledních čtyřech letech překročily 100 milionů korun, v tomto období rostla meziročně jen okolo 10 %. 

„Lékárna.cz dnes generuje reálný profit, hubené roky jsme překonali bez cizí pomoci. Jsme stále česká firma se sídlem v Chrudimi. A jako lékárník ji rozvíjím tak, aby lidem pomohla s prevencí, diagnostikou i léčbou, ale i odbornou radou a lidským přístupem,“ říká PharmDr. Vladimír Finsterle, který Lékárna.cz před 20 lety založil a stále je jejím jediným vlastníkem.   

Komfortní a rychlý nákup

Za loňským výsledkem Lékárna.cz je průměrně 2500 vyřízených objednávek denně, pouhé 0,2 % reklamací, zákaznické centrum s průměrně 100 denních kontaktů se zákazníkem na jednu operátorku a desítka  lékárníků v odborné poradně pro zákazníky. A samozřejmě více než 9 tisíc položek skladem (200 tisíc kusů zboží) a jejich doručení do 2. dne. „Poslední míle nákupního procesu – aby objednávka dorazila zákazníkovi rychle a byla bezpečně zabalená – je základním kamenem úspěchu našeho výhradně online obchodu. Jsme silně závislí na kvalitě a hlavně rychlosti navazujících doručovacích služeb, loňské Vánoce ale ukázaly významné kvalitativní posuny. K tomu jsme také rozšířili tradičně silnou nabídku s léčebnými přípravky o produkty související s prevencí a diagnostikou. Chceme být pro naše zákazníky centrem pro zdraví, aby mohli žít tak, jak je baví. A zákazníci nám věří,“ komentuje K. Klodner hospodářské výsledky Lékárna.cz za loňský rok. Dodává, že tempo růstu Lékárna.cz se nezpomaluje, letošní lednové tržby předstihly vánoční tržby z prosince 2019.  

Lékárna.cz jako jediná mezi lékárenskými e-shopy umožňuje svým zákazníkům platit všemi platebními metodami a stejně tak jako jeden z mála e-shopů aplikovala technologii AMP pro rychlé zobrazování stránek na mobilních telefonech a hlasové vyhledávání. Většina plateb za nákup zboží na Lékárně.cz probíhá bezhotovostně, donedávna preferovaná dobírka klesla na úroveň 20 %. V letošním roce plánuje Lékárna.cz investovat do dalšího rozvoje odborného zákaznického servisu.

Prodejní hity 2019: inkontinenční pomůcky a diagnostika

Lékárna.cz se stále prezentuje jako největší prodejce lékárenského sortimentu a léčebné kosmetiky na českém a slovenském internetu. Dlouhodobě jsou kategorie volně prodejných léků, léčebné kosmetiky a potravních doplňků základními kameny jejího úspěchu. „Sortiment léčivých přípravků jsme rozšířili o nabídku produktů v kategoriích souvisejících s prevencí a diagnostikou, chceme být pro naše zákazníky centrem pro zdraví, aby mohli žít tak, jak je baví a dělat, co mají rádi,“ říká K. Klodner.  Například kategorie domácích zdravotnických testů, která vyrostla meziročně o 75 %, se tak změnila z popelky na obsáhlou nabídku prakticky všech diagnostických testů, které jsou na trhu k dispozici. Komfort, který Lékárna.cz poskytuje chronicky nemocným, torpédoval až dvojnásobný růst například v kategoriích inkontinenčních pomůcek, za které zákazníci na Lékárna.cz utratili loni téměř 5 milionů korun.  Kategorie přípravků pro kosti, klouby a chrupavky vyrostla násobně a doplňky pro vlasy, pleť a nehty o třetinu. Mezi dlouhodobě nejprodávanější produkty Lékárna.cz patří léky na bolest, doplňky stravy, volně prodejné léčivé přípravky a  dermokosmetika. Roste zájem o zdravé potraviny, aktuálním hitem nákupních košíků jsou produkty na podporu imunity. 

Lékárnici poradí i na internetu

Lékárna.cz už 3. rokem investuje do provozu online poradny s lékárníky, ti zodpoví každý měsíc v průměru 400 dotazů. Nejčastěji pacienti žádají doporučení dalších vhodných přípravků k lékům, které užívají, a konzultují potíže s klouby, padání vlasů, gynekologické a kožní produkty. Anonymní internetové prostředí vyhovuje choulostivým dotazům například z oblasti sexuálního zdraví, pohlavních nebo psychických chorob.  „Poskytujeme poradenské služby v minimálně stejné kvalitě jako kamenné lékárny. Zákazníkům a pacientům je k dispozici desítka lékárníků s dlouholetou praxí za tárou, zdůrazňuje Karel Klodner. Na Slovensku je nákupní i poradní trend obdobný, meziročně zde ale významně rostl prodej volně prodejných léčiv.

Lékárna.cz sídlí v Chrudimi a ze svého distribučního centra v Píšťovech odbavuje i zásilky pro slovenské zákazníky. Zaměstnává 63 kmenových zaměstnanců, převážně žen, a poskytuje i částečné pracovní úvazky.

Vzácní vzácným

„Svou firemní společenskou odpovědnost dlouhodobě potvrzujeme tím, že propojujeme naše zákazníky s lidmi, kteří trpí vzácnými chorobami. Za úspěch roku 2019 považuji i fakt, že jsme společně získali pro pacienty s cystickou fibrózou částkou přesahující 650 tisíc korun. To je historicky nejvyšší dar, jaký jsme předávali pacientské organizaci,“ dodává PharmDr. Vladimír Finsterle, majitel společnosti Pears Health Cyber, která Lékárna.cz už 20 let provozuje.