Společnost Opticom International Research zveřejnila výsledky průzkumu „Sledování hodnoty značky – kancelářský papír“, jehož desátý ročník byl proveden mezi 3000 koncovými zákazníky z různých ekonomických sektorů. (TZ)
Praha, 4. června – Xerox po sedmé za sebou uhájil prvenství v povědomí zákazníků o dodavatelích kancelářského papíru. Ve svém průzkumu to uvedla firma Opticom International Research, která každoročně zveřejňuje tzv. index hodnoty značky, který vychází ze dvou kategorií měření – povědomí a spokojenost se značkou. Ta se definuje jako aktivum spojované s jejím vlastníkem, jejím jménem a symbolem, a přidává či ubírá majiteli nebo zákazníkovi na celkové hodnotě výrobku.
Mezi tři nejúspěšnější značky kancelářského papíru podle indexu Opticom Brand Equity patří následující:
2011 | Srovnání s 2009 | Značka | Majitel značky |
1 | ➔ | Xerox | Xerox |
2 | ↗ | Navigator | grupo Portucel Soporcel |
3 | ↗ | Lyreco | Lyreco |
Z průzkumu blíže vyplývá, že papír Xerox se v povědomí zákazníků umisťuje nejlépe mezi velkými firmami. Navíc, spolu s firmou Lyreco je zastoupen v první desítce ve všech zkoumaných zemích. Ostatně papír Xerox patří v těchto zemích i mezi nejprodávanější. Mezi všemi respondenty platí, že největší důraz při vybírání dodavatele kancelářského papíru kladou na úsporu a kvalitu. Menší podniky potom spíše zajímá cena a tradice odběru od určité firmy, větší podniky zase kladou velký důraz na environmentální aspekty.
Zajímavým zjištěním také je, že v případě nabídky levnějšího papíru od jiného dodavatele by se 51 % dotázaných rozhodlo zvolit tuto variantu, ale 44 % (tedy jen o 7 % méně) by i nadále zůstalo věrných svému původnímu dodavateli. To ukazuje, že loajalita hraje stále významnou roli i přes stálé vyšší nároky na snižování nákladů.
Celkově výsledky jasně ukazují dlouhodobý trend, kdy dobré povědomí o značce a loajalita koncových zákazníků jsou hlavními předpoklady pro úspěch v tomto oboru, což se shoduje s filozofií firmy Xerox, která dlouhodobě obhajuje první místo v této anketě
XEROX je přední světová společnost působící v oblasti řízení obchodních procesů a správy dokumentů s ročním obratem téměř 23 miliardy USD. Široké portfolio technologií a služeb nabízí zákazníkům takovou míru podpory, díky které se mohou plně věnovat svému podnikání. Společnost Xerox dodává špičkové nástroje správy dokumentů a technologie pro produkční tisk, dále pak služby, software a originální spotřební materiál pro marketingovou a obchodní komunikaci i běžný kancelářský tisk. Prostřednictvím společnosti ACS, která je součástí firmy Xerox od února 2010, nabízí také široký outsourcing obchodních procesů a IT služeb, včetně zpracování dat, řízení lidských zdrojů, podpory procesů v oblasti financí a služeb nebo řízení vztahů se zákazníky, a to jak pro komerční firmy, tak i pro státní správu. 136 tisíc zaměstnanců společnosti Xerox pečuje o zákazníky ve více než 160 zemích světa. Více informací o společnosti Xerox naleznete na www.xerox.cz.