12. srpna 2014 (PRAHA, ČESKÁ REPUBLIKA) – PayPal, přední poskytovatel podpory pro globální obchodování, zveřejnil svá nejnovější data o přeshraničním obchodě mezi Českou republikou a ostatními zeměmi. (TZ)
Čeští obchodníci používající PayPal zaznamenali v první polovině roku 2014 nárůst plateb ze zahraničí o 48 %.
Platby ze zahraničí, které čeští obchodníci přijali prostřednictvím služby PayPal, vzrostly v prvním pololetí roku 2014 v porovnání se stejným obdobím předchozího roku (2013) o 48 %. Mezi exportními artikly, které zahraniční klienti nejvíce u českých obchodníků nakupovali, patřily cestovní služby, oblečení, vzdělávací služby, autodíly/ příslušenství, sportovní vybavení, mobilní telefony, umělecké a řemeslnické potřeby, webové služby a software. V roce 2014 využívá službu PayPal při mezinárodním rozšiřování svého podnikání bezmála 10 tisíc aktivních obchodníků v regionu střední a východní Evropy.
Česká republika (48 %) Řecko (30 %) Maďarsko (21 %) Polsko (45 %) Rumunsko (36 %)
Zdroj: PayPal
„Význam tohoto vývoje bychom neměli podceňovat. Například v roce 2013 byl celkový objem přeshraničního obchodu, realizovaného celosvětově se službou PayPal, 180 miliard dolarů. To přitom představovalo 25 % celkového objemu plateb provedených přes PayPal. Rychle při tom vznikají nové koridory pro online export. Jsem velice rád, že Česká republika patří k nejrychleji rostoucím exportním trhům, a to jak v regionu střední a východní Evropy, tak také z celosvětového pohledu,“ uvedl Damien Perillat, regionální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu.
Mezi top zahraničními trhy pro české obchodníky v první polovině 2014 vedla Evropa
Čeští obchodníci získávají objednávky hlavně od spotřebitelů z Evropy – jde zejména o Německo (11 %) a Velkou Británii (9 %) –, ale jedním z klíčových trhů, z nichž online proudí peníze do České republiky, zůstává i Severní Amerika (35 %). Zajímavé je, že podíly jednotlivých klíčových trhů, které zajišťují impozantní nárůst hodnoty českého exportu, zůstávají v posledních letech téměř beze změn
Faktory úspěchu českých obchodníků
Za úspěchem českých obchodů v zahraničí stojí dva hlavní důvody: originální zboží a služby a výhodné ceny. Většina západních spotřebitelů, kteří nakupují v zahraničí, připouští, že je motivují nižší ceny (80 %), případně „širší výběr, jaký není v jejich zemi k dispozici“ (79 %).
Socialbakers Plus, přední světová společnost specializovaná na konzultace a zapojení zákazníků v sociálních sítích, zaregistrovala významný objem příjmů přijatých prostřednictvím služby PayPal. Spotřebitelé ze zahraničí si oblíbili například prodejce jako Alza.cz, největší tuzemský online obchod s elektronikou, nebo Gizmania.cz, mezinárodně proslulého výrobce freestylových koloběžek.
„Globalizace prodeje a příležitosti, které přináší internet, nám pomohly expandovat a oslovit zákazníky ve světě. Dnes používá naše podniková analytická řešení 2700 klientů ze stovky zemí, kterým jako jeden ze způsobů zpracování plateb nabízíme PayPal. Jednoduše jsme se chopili příležitostí prezentovaných vývojáři pro web a celý mobilní prostor. PayPal nám opravdu pomohl lépe se přizpůsobit očekáváním našich klientů a posunout naše podnikání na další úroveň,“ popsal Jiří Voves, šéf skupiny produktů ve společnosti Socialbakers.
„S expanzí na trhy mimo Českou republiku jsme ve firmě nijak neváhali. Zdejší trh je poměrně malý a bylo tak jasné, že chceme-li opravdu vydělávat, musíme být globální. Nebylo to vždycky jednoduché, ale díky tomu, že jsme se zaměřili na to, jak náš podnik odlišit od konkurence, a díky příběhu, který můžeme zákazníkům vyprávět, se nám podařilo uspět. Naštěstí jsou našimi zákazníky převážně děti, a ty mají všude na světě hodně podobné nároky. Mohli jsme tak na četných globálních trzích jednoduše využít univerzální marketingová sdělení,“ vysvětluje Pavel Rypáček z e-shopu Gizmania.cz
Pochopení zahraničních zákazníků
Spotřebitelé objednávající v e-shopech obchodníků ze střední a východní Evropy, včetně českých, upřednostňují platby přes PayPal proto, že jim nabízejí bezpečnost a ochranu nakupujících. Ta poskytuje kupujícím, kterým zásilka není doručena nebo neodpovídá popisu uvedenému na webu prodejce, možnost refundace. Podle studie společnosti Ipsos Vantis, která se zaměřila na několik evropských trhů, jsou podíly zákazníků, kteří PayPal preferují a v obchodech, jež tuto možnost nabízejí, ho volí vždy, následující: ve Velké Británii 62 % při nákupech doma, 58 % při nákupech v zahraničí, v Německu 65 % doma a 58 % v zahraničí, ve Francii 40 % celkově.
Informace ke grafu shora:
Pravá osa: domácí, zahraniční
Spodní osa: Spojené království / Německo / Francie
Studie rovněž ukázala, že třetina lidí nakupujících v zahraničí ze zemí jako Velká Británie, Německo nebo Francie si ani neuvědomuje, že nákup pořídila u zahraničního prodejce. České obchody se v posledních letech rozvinuly, dozrály a začaly hledat příležitosti v zahraničí. Lídři trhu nabízejí uživatelům rozhraní ve světových jazycích, například v angličtině a němčině. Nakupování i platba jsou optimalizovány pro mobily a doručení zásilek lze sledovat prakticky v reálném čase.
O společnosti PayPal
Ve společnosti PayPal jsou pro nás lidé vždy na prvním místě. Naše společnost, založená v roce 1998, jde i nadále v čele revoluce digitálních plateb a poskytuje lidem přímou kontrolu nad penězi. Naše inovace usnadňují život více než 148 milionům aktivních uživatelů ve 26 měnách a na 203 trzích, přičemž každý den zpracujeme více než 9 milionů plateb. PayPal, jedna ze společností eBay, Inc. (NASDAQ: EBAY), představuje rychlejší a bezpečnější způsob placení a přijímání plateb. Tato služba lidem umožňuje jednodušeji zasílat peníze, aniž by sdíleli své finanční údaje. Mohou si přitom vybrat, zda budou platit pomocí zůstatku na svém účtu, bankovních účtů nebo platebních karet.
Další informace získáte na webu www.paypal-media.com. Můžete nás sledovat na Twitteru, Facebooku, YouTube, LinkedIn a na našem blogu PayPal-Forward.