Sedm kroků ke dvojnásobné sváteční radosti. A zisku

 

  • Než vypukne předvánoční nákupní horečka, se chce společnost PayPal podělit o nejvýznamnější trendy s obchodníky, kteří by chtěli před koncem roku zvýšit zisky.
  • Celosvětově nejoblíbenější je nakupování pomocí mobilního telefonu nebo tabletu – letos tímto způsobem lidé pořídí každý třetí dárek.
  • Z ostatních trendů dominuje pohodlí a odpovědnost – stále více online nakupujících volí rychlý nákup na sociálních sítích a upřednostňuje firmy, které například dbají na ochranu životního prostředí.

 

 

  • Chytrý telefon uchrání před stresem

Nakupování dárků na poslední chvíli je jednou z příčin zbytečného stresu před Vánocemi. Někteří spotřebitelé volí internet, aby se vyhnuli frontám. Online nákupy však stále provází určité obavy. Podle studie, kterou na objednávku společnosti PayPal zpracovala agentura IPSOS, se 22 % spotřebitelů celosvětově necítí dostatečně bezpečně při nakupování přes sociální sítě a 51 % má obavy o bezpečnost při nakupování z chytrého telefonu

„Až 95 % spotřebitelů na celém světě nakupuje online a téměř tři čtvrtiny (71 %) k tomuto účelu užívá mobilní telefon. Připravených na to je však pouze 60 % firem – a to je veliká výzva. Vyjít vstříc zákazníkům, kteří nakupují z mobilního telefonu nebo tabletu, znamená snížit počet opuštěných košíků a zvýšit prodej o 15 %,“ poznamenává Marcin Glogowski, generální ředitel společnosti PayPal ve střední a východní Evropě.

 

  • Platby za předvánoční nákupy se mění

 

Zákazníci obvykle volí mobilní platby kvůli pohodlí. Téměř polovina spotřebitelů na celém světě (44 %) se domnívá, že nakupování přes chytrý telefon nezpůsobuje žádné problémy, a 43 % věří, že tím šetří čas. Podle výzkumu společnosti PayPal nakupuje většina lidí z domova (65 %) ve volném čase a z pohodlí své postele (34 %). Mobilní revoluce změnila nejen zvyky zákazníků na síti, ale také jejich chování v kamenných obchodech – v posledních 6 měsících polovina spotřebitelů na světě zaplatila bezkontaktně

 

  • Sociální média – nákupní centra budoucnosti

 

Dnešní spotřebitelé jsou otevření novinkám a rychle přijímají inovace, jako je prodej na sociálních sítích. Tímto způsobem v uplynulých šesti měsících celosvětově nakoupilo 30 % spotřebitelů. Téměř třetina (32 %) online nakupujících Čechů hledá inspiraci na sociálních sítích. V roce 2018 to bylo 23 % a toto číslo stále roste. Jedná se především o mladé lidi ve věku 18-34 let.

 

  • Dárek na poslední chvíli? Zkuste digitální služby

 

Změny v očekávání spotřebitelů a stoupající obliba služeb umožňujících přístup k filmům nebo hudbě vede k tomu, že lidé nechtějí čekat na doručení vybraných DVD nebo CD disků. Předplatné některé hudební nebo video služby má již 63 % Čechů, přičemž 59 % placenou televizi považuje za hlavní typ příjmu. Podle údajů společnosti PayPal 23 % zákazníků užívá mobilní telefon k platbám za digitální produkty (např. předplatné Spotify nebo HBO GO), elektronické knihy a počítačové hry, což mohou být vynikající vánoční dárky.

 

  • Do světa online prodeje vstupuje ekologie

 

Pomalu ale jistě vstupujeme do světa etického nakupování. Loni každý desátý zákazník na světě koupil nějaký výrobek, protože byl vyroben v souladu se zásadami trvale udržitelného rozvoje.  To je obzvlášť důležitý faktor pro ženy a obecně osoby ve věku 18-34 let – 14 % příslušníků generace Z (18-24 let) a 11 % generace Y (19-39 let) uvádí, že upustilo od nákupu z etických důvodů. 

 

  • V zahraničí je levněji, v Česku lze pořídit originálnější zboží

 

Podle celosvětových údajů 55 % zákazníků, kteří nakupují na internetu, nakupuje v zahraničních obchodech – hledají především lepší ceny (53 %) a produkty, které nejsou k dispozici lokálně (33 %). Na druhé straně 66 % online nakupujících tvrdí, že raději podporují místní obchodníky – zejména ve svátečním období. Stále více spotřebitelů před Vánoci hledá originální, ručně vyráběné dárky, což by mělo zvýšit oblibu nákupů u domácích prodejců.

 

  • Vánoce jsou svátky štědrosti k bližním – nejen našim nejbližším

 

Dárcovství je úžasný způsob, jak nahradit tradiční nakupování pomocí ostatním. Více než 60% dospělých Čechů věnuje peníze na charitu a pomáhá těm, kteří to potřebují. Nejvíce Češi podporují nemocné děti a zvířata v nouzi, a to nejčastěji formou finančních příspěvků v rozmezí od 100 do 500 Kč za rok. 

„Stále více lidí po celém světě si uvědomuje, že svátky jsou nejen časem nákupů, ale také příležitostí podpořit některou dobročinnou organizaci. Společnost PayPal proto již osmým rokem podporuje hnutí Giving Tuesday. Jedná se o jedinečný svátek dárcovství, ke kterému se může v prosinci připojit každý, kdo má otevřené srdce,“ vyzývá Marcin Glogowski.

***

O společnosti PayPal

Společnost PayPal již 20 let stojí v čele revoluce v digitálních platebních službách. Platforma PayPal pomocí technologií zvyšuje pohodlí, dostupnost a bezpečnost finančních služeb a obchodu. Umožňuje více než 300 milionům spotřebitelů a obchodníků z více než 200 zemí se úspěšně zapojit do globální ekonomiky. Další informace naleznete na stránkách paypal.com.