Tři sekundy rozhodnou o tom, zda si e-mail přečteme

Praha 16. únor 2016: Tři sekundy, tak dlouho se v průměru rozhodujeme, zda je pro nás e-mail relevantní či nikoliv. Průměrný člověk čte rychlostí až 250 slov za minutu. Odesílatel e-mailu tak má k dispozici kolem 12 slov, kterými musí okamžitě příjemce přesvědčit, aby pokračoval v jeho čtení dále. (TZ)

Průzkum Movable provedený v loňském roce na vzorku 1,3 miliardy e-mailů poukazuje na fakt, že většina příjemců elektronické pošty po jejím otevření má do několika málo sekund jasno, jestli e-mail otevře, přehlídne nebo přesune do spamu či koše. Do tří sekund se tak rozhodne 51,5 % příjemců, mezi 3 až 15 sekundami 28,7 % příjemců, a více jak 15 sekund potřebuje přemýšlet 19,9 % příjemců.

Obecně se o reakci nejrychleji rozhodujeme v případě, že e-maily čteme v mobilních zařízeních (do tří sekund tak učiní 52 % z nás) než na počítači (do tří sekund tak učiní 49 % z nás). „Newsletterů, spamů a jiných zbytečných e-mailů dostáváme do našich schránek mnoho a reagujeme na ně spontánně a automaticky. E-mail nás proto musí logicky zaujmout ihned. Platí zde určitá analogie s reklamními letáky, které nás buď také zaujmou, anebo nikoliv a ještě u schránky je rovnou vyhodíme,“ komentoval průzkum Jiří Vaško, vedoucí týmu Mailforce ve společnosti Inveo.

Vliv mají i emoce

Většina lidí se o čtení e-mailu rozhoduje už na základě předmětu. Ten musí být šokující, neotřelý a pravdivý. Přítomnost jakéhokoliv typu interpunkce v předmětu e-mailu zvýší jeho otevření až o 9 %. Zvlášť účinný je otazník, který funguje ve více případech, než když je použit vykřičník. Pokud je e-mail otevřen, potom o jeho dalším čtení rozhoduje grafika, struktura a první slova. O potřebě reagovat na e-mail rozhodují i emoce. Pokud je použita dostatečně urgentní výzva k akci, nejlépe časově omezená, reakce je zaručena.
O společnosti Inveo

Inveo je největším českým dodavatelem e-shopů na bázi podílu na zisku. Jeho služby využívají například společnosti Sparkys, Asko, Teta nebo Douglas. Svým klientům nabízí komplexní know-how a zároveň outsourcované marketingové aktivity, pomocí kterých dokáže proaktivně stimulovat prodeje a výkon daného e-shopu, a tím neustále zdokonalovat celé své řešení podle aktuálních potřeb klienta, technologických trendů a situace na trhu. E-shopy Inveo ročně přesahují půlmiliardového obratu. Inveo je také provozovatelem platformy Mailforce, přes kterou je měsíčně odesláno přes 120 milionů e-mailů.