Jaké tři největší změny představil Google na P&B Summitu

Na šestém ročníku konference Perfomance & Branding Summit přinesl Google novinky ze světa marketingu a programování. Minulý týden se v pražské La Putyce hovořilo především o nárůstu uživatelů na YouTube, dalších rozšíření Google Adwords nebo o tom, že mobilní vyhledávání celosvětově překročilo hledání na desktopech. Novinky shrnuje ředitel digitální agentury LCG New Media Vojtěch Lambert. (TZ)

YouTube

Velký prostor letos dostal YouTube, který od podzimního Agency Day vyrostl
o dalších 300 tisíc aktivních uživatelů. Nyní jej aktivně využívá 4,9 milionu uživatelů měsíčně a zasahuje 63 % z celkových 68 % české internetové populace. Dosti dýchá na záda i největším konkurentům na poli offline TV vysílání, Nově a Primě.
Za poslední půlrok vzrostl čas strávený na YouTube v cílové skupině 15-24 let z 64
na 134 minut týdně, tedy o více jak 100 %. Hlavními tahouny jsou tak stále populárnější youtubeři, které tato cílová skupina doslova hltá.

„To, že jsou youtubeři pro řadu značek velmi zásadní, nám pravidelně potvrzuje řada klientů, která s nimi spolupracuje. Trend youtuberů je stále rostoucí. Muselo by se stát něco zásadního, aby přestali bavit cílovou skupinu,“ vysvětluje Vojtěch Lambert, ředitel LCG New Media.

Zajímavé však je, že mezi druhou nejvíce rostoucí skupinu patří uživatelé ve věku
65-69 let. YouTube tak není pouze dominantou mladých, jak si mnozí myslí, ale začíná kopírovat průřez celým věkovým spektrem české populace. YouTube na toto reaguje a nabízí agenturám a mediálním domům plánovací nástroje, které přesně dokáží sestavit kampaň včetně mediálkám dobře známým ukazatelům jako jsou GRP či TRP. YouTube také v detailu představil svůj poměrně nový formát Bumper Ads, tedy 6s reklamu, který je již nějakou dobu možné nakupovat a využívat.

Mobilní vyhledávání

Google v minulém roce ohlásil, že mobilní vyhledávání celosvětově přeskočilo vyhledávání na desktopech. Aktuálně je tato hodnota u nás v průměru na 30 %. Produktové informace na mobilech tvoří až 12 % všech dotazů a konverze jsou na úrovni 3 %. Mobil se tak stal velmi důležitým kanálem v celkovém nákupním procesu a jeho optimalizace je proto nutné brát vážně. Google za jeho absenci mimo jiné penalizuje kampaně vedené na mobilních zařízeních, a to v případě západních států může tvořit až 70 % všech hledání.

„Optimalizace pro mobilní zařízení je v současnosti už nutnost. Zvláště pokud chcete zasahovat mladou cílovou skupinu, která tráví na mobilu velkou část dne a skrze několik interakcí utváří názor na produkt či službu. Nyní se tak většina nových webů tvoří s responzivním designem už  od začátku,“ doplňuje Vojtěch Lambert.

Google Adwords (GDN + Rozšířené texty)

Rozhraní Adwords zaznamenává neustálé změny. Již první vlaštovky před P&B Summitem ukazovaly asi největší změnu od zvýšení počtu placených pozic z TOP3 na 4 z prvního kvartálu tohoto roku. Tímto je rozšíření popisků v inzerátu ve vyhledávací síti z 2×35 na 80 znaků. Tím nejen dojde k dalšímu odsunutí organických umístnění do zadních pozic, ale hlavně umožní agenturám ještě více zapojit svá kreativní oddělení. Google tím sleduje i další zvýšení CTR, a to až o 20 % oproti stávajícím reklamám.

„Novinka pomůže zejména eshopům, které nabízí velké množství produktů. Mimo stěžejní hlavní brandové kampaně budou moci bannery tvořit tímto způsobem,“ dodává Lambert s tím, že stávající dynamické bannery mají nyní největší míru konverze.

Změnami prochází i populární reklamní síť Google Display Network, kterou se snaží Google neustále inovovat. Klasické textové inzeráty, rozšířené o obrázek, se budou nově přizpůsobovat svému okolí. Znamená to, že reklama se přizpůsobí veškerým formátům vč. mobilních, bude měnit nativně barvu, fonty, nadpisy, rámečky nebo zobrazení ceny. Cílem je co nejdokonalejší splynutí s okolím, vylepšením dojmu z reklamy a zachování vysoké míry prokliku s co největší relevancí. Tyto responzivní inzeráty budou dostupné v Adwords v průběhu třetího kvartálu tohoto roku.

O LCG NEW MEDIA:

Jsme digitální divizí poradenské společnosti LCG-360°Consulting. Pro naše klienty řídíme kampaně na území České republiky, Evropy a Ruska. Zaměřujeme se na vytváření strategií fungování značek a společností v online prostředí. Navrhujeme unikátní ekosystémy pro společnosti na míru ať už prodejní nebo v rámci reputation managementu. Specializujeme se na propojování akvizičních kanálů a budování značky skrze sociální sítě. Propojujeme online a offline strategie pro dosažení maximálních výsledků. Jsme také držiteli certifikace a zároveň i Partnerem Google. Máme za sebou desítky úspěšných kampaní jak pro středně velké podniky, tak i nadnárodní společnosti. Pracovali jsme nebo pracujeme pro klienty z těchto odvětví: zdravotnictví, farmacie, cestovní agentury, energetika, pojišťovnictví, automobilový průmysl a servis, internetové portály a eshopy, koupelnová studia, zábavní průmysl, pohostinství, výrobní sektor, elektronika a elektrotechnika, FMCG a další. Více informací na www.lcgnewmedia.cz/.

______________________________________________________________________________________

Reklamy