V e-shopech nakupuje už téměř 77 % českých online spotřebitelů

Češi přitom nakupují nejenom v domácích e-shopech, ale také v těch zahraničních. Cena přitom už není tím hlavním kritériem, které rozhoduje. Důležitou se stává šíře sortimentu a kvalita a dostupnost zboží. Nejvíce přitom táhnou české spotřebitele oděvy, elektronika a hračky (TZ)

Praha, 23. srpna 2016: Alespoň to vyplývá z nejnovějšího průzkumu společnosti PayPal a organizace GfK. Čeští zákazníci sice preferují české obchody, stále častěji ale také nakupují v těch zahraničních. Průzkum uvádí, že 16 % zákazníků alespoň jednou za půl rok, nakupuje v zahraničních online obchodech. Mezi českými zákazníky přitom vedou internetové obchody v Číně, kde nakoupila už více než polovina “online zákazníků“, které jsou následovány německými, americkými a britskými e-shopy.

Přitom důvody, proč Češi nakupují v zahraničních e-shopech, se mění. Cena je důležitá pouze v případě čínských obchodů. Zákazníci se ale stále víc rozhodují podle dostupnosti zboží, které není možné dostat doma a důležitá je pro ně také vyšší kvalita produktů, příznivý směnný kurz či větší výběr zboží a stylů.

Čechy přitom nejvíce táhne do zahraničních e-shopů oblečení, které nakupuje více než třetina. Až za nimi je spotřební elektronika, kterou takto nakupuje 28 % a hračky (15 %). I zde se ale trendy trochu mění: Na vzestupu jsou například šperky či péče o tělo.

„Čeští zákazníci stále lépe chápou přínosy digitální globalizace obchodování,“ říká Matt Komorowski, generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu. „Díky tomu můžeme pozorovat, že téměř denně využívají cenově výhodné nákupy v Číně. Počet zákazníků, kteří tam nakupují, trvale roste. V roce 2014 pravidelně nakupovalo online v čínských e-shopech 26 % Čechů a nyní je to již 53 % českých zákazníků, kteří nakupují v zahraničí,“ dodává Matt Komorowski. „Stále více nakupujících si také uvědomuje bezpečnostní rizika. Proto přichází PayPal s programem ochrany kupujících Buyer Protection Program.  Tím pokrýváme nákupy z jakékoli části světa a v rámci programu Refunded Returns dokonce hradíme náklady na vrácení produktu zpět prodejci. Náš přístup umožňuje lidem nakupovat kdekoli a bez obav.”

Online nakupování s sebou nese ale také především bezpečnostní rizika spojená s placením za objednané zboží. Důležité je proto zvolit správný způsob platby. Podle zmíněného aktuálního průzkumu je mezi českými spotřebiteli nejoblíbenějším způsobem platby za nákupy v zahraničí PayPal, při nákupech v zahraničních e-shopech jej využívá 36 %. Pro srovnání, druhý nejoblíbenější způsob na seznamu (bankovní platební karty) používá 33 % českých online nakupujících.

O společnosti PayPal

U nás ve společnosti PayPal (NASDAQ: PYPL) stavíme lidi na první místo, ve všem, co děláme. Od vzniku firmy v roce 1998 se neustále snažíme být v čele revolučních digitálních platebních řešení. PayPal nabízí lidem lepší způsoby, jak spravovat a převádět peníze. Dává jim možnost volby a flexibilitu v tom, jak mohou posílat peníze, platit nebo dostat zaplaceno. Provozujeme otevřenou, zabezpečenou platební platformu nezávislou na technologiích, pomocí níž firmy bezpečně provádějí transakce se zákazníky online, v obchodech a stále častěji i na mobilních zařízeních. Ze 4,9 miliardy plateb, které jsme v roce 2015 zpracovali, proběhlo 28 % na mobilním zařízení. Se 184 miliony aktivních zákaznických účtů je PayPal skutečně globální platební platforma dostupná lidem na více než 200 trzích. Umožňuje zákazníkům zasílat a přijímat platby ve více než 100 měnách, vybírat hotovost v 57 měnách a na účtech PayPal držet peníze v 26 měnách. Další informace o společnosti PayPal naleznete na webu https://www.paypal.com/about. Finanční informace o společnosti PayPal naleznete na webu https://investor.paypal-corp.com.