Na Cyber Monday se bude utrácet víc než půl milionu korun za vteřinu

Společnost PayPal očekává, že se během tzv. „Cyber Monday“, které letos spadá na 28. listopad, bude utrácet 2,5krát více než obvykle. Celkově budou letošní Vánoce více digitální. (TZ)

 

  • Zákazníci přes mobil utratí klidně i miliónové částky.
  • Největší vánoční transakce přes mobilní zařízení dosáhne více než 64 000 USD.
  • Spotřebitelé utratí více než 141 milionů USD za digitální předplatné.
  • Během kyber pondělí (Cyber Monday) dosáhne objem celkových plateb během jedné sekundy více než 25 000 USD oproti 10 900 USD v průběhu normálních dnů.
  • Mobily slouží i k vyrovnávání účtů při nákupu společných dárků.

 

Praha, Česká republika – 15. listopadu 2016: Jen pár týdnů před vypuknutím letošního největšího nákupního období odhadují analytici společnosti PayPal, že rok 2016 může pro odvětví elektronického obchodu představovat mimořádný vzestup.

V období před Vánocemi naroste objem nákupů, včetně transakcí provedených přes mobilní zařízení. Podle prognóz společnosti PayPal dosáhne největší mobilní transakce během Vánoc 2016 částky vyšší než 64 000 USD. Nárůst mobilního nakupování se očekává také v České republice: podle průzkumu společností PayPal a GfK40 % aktivních uživatelů internetu používá chytrá mobilní zařízení pro své online nákupy.

Jen během kyber pondělí (Cyber Monday), které letos připadá na 28. listopad, očekává PayPal, že objem plateb překročí 25 000 USD za sekundu. Pro srovnání – v průběhu běžných nákupních dnů PayPal obvykle registruje platby v objemu asi 10 900 USD za sekundu. V loňském roce zaznamenala společnost PayPal během kyber pondělí dosavadní rekord v počtu transakcí v průběhu jednoho dne, když zpracovala více než 450 plateb za sekundu.

Podle prognóz odborníků ze společnosti PayPal budou nejžádanější kategorie zboží během předvánočních nákupů 2016 elektronika, oblečení a autodoplňky. Během prosince 2016 PayPal také očekává více než 17 milionů P2P transakcí (mezi jednotlivci), souvisejících především s rozdělením nákladů na dárky nebo převody mezi přáteli a rodinou.

Kromě toho můžeme očekávat, že v předvánočním období dosáhnou zajímavých hodnot částky online darů. V roce 2015 obdrželo přes PayPal zhruba 250 000 dobročinných organizací více než 857 milionů USD od více než 7 milionů uživatelů ze 183 trhů. 45,8 milionu USD bylo darováno přes PayPal během tzv. #GivingTuesday2015. Tato charitativní akce se tak zapsala do Guinnessovy knihy rekordů jako největší částka vybraná na dobročinné účely během jediného dne. PayPal očekává pro tuto událost, která proběhne 29. listopadu 2016 po celém světě, nárůst objemu online darů a platby charitativním organizacím přes mobilní zařízení vzrostou o 45 %.

***

O společnosti PayPal

U nás ve společnosti PayPal (NASDAQ: PYPL) stavíme lidi na první místo ve všem, co děláme. Od vzniku firmy v roce 1998 se neustále snažíme být v čele revolučních digitálních platebních řešení. PayPal nabízí lidem lepší způsoby, jak spravovat a převádět peníze. Dává jim možnost volby a flexibilitu v tom, jak mohou posílat peníze, platit nebo dostat zaplaceno. Provozujeme otevřenou, zabezpečenou platební platformu nezávislou na technologiích, pomocí níž firmy bezpečně provádějí transakce se zákazníky online, v obchodech a stále častěji i na mobilních zařízeních. Ze 4,9 miliardy plateb, které jsme v roce 2015 zpracovali, proběhlo 28 % na mobilním zařízení. Se 192 miliony aktivních zákaznických účtů je PayPal skutečně globální platební platforma dostupná lidem na více než 200 trzích. Umožňuje zákazníkům zasílat a přijímat platby ve více než 100 měnách, vybírat hotovost v 56 měnách a na účtech PayPal držet peníze v 25 měnách. Další informace o společnosti PayPal naleznete na webu https://www.paypal.com/about. Finanční informace o společnosti PayPal naleznete na webu https://investor.paypal-corp.com