Jaké budou trendy na sociálních sítích v roce 2017?

Máme za sebou velmi dynamický rok 2016, který byl plný novinek, vývoje a změn i na poli sociálních sítí. Asi nejzajímavější byl souboj Facebook vs. Snapchat, kdy Facebook „okopíroval“ dvě funkce svého konkurenta. Nejdříve implementoval do Instagramu Stories a následně přidal do svého Messengeru stěžejní funkci pro časově omezené sdílení příspěvků. Tento souboj tak definoval jasnou zprávu od uživatelů – baví nás videa, krátké, výstižné a vtipné posty a nudí nás text a staré platformy. (TZ)

Na co se můžeme těšit v roce 2017 a jaká témata budou na sociálních sítích dominovat shrnuje Vojtěch Lambert, ředitel digitální agentury LCG New Media.

1) Videa, 360°fotografie, virtuální realita, autentická videa

Klasické formáty už netáhnou. Pokud chcete jako značka zaujmout své fanoušky, musíte vymýšlet stále zajímavější obsah. Videa tak budou hrát ještě větší dominanci než tento rok, značky více budou používat netradiční varianty fotografií a Facebook bude pomalu testovat virtuální realitu v rámci Feedu. Zároveň fanoušci budou čím dál více oceňovat autentická a hlavně kreativní videa. Další a zásadnější roli než doteď v nich budou hrát influenceři.

2) Pokračování dynamického růstu Instagramu, YouTube a Snapchatu

Facebook bude ještě více sázet na Instagram a bude pokračovat v propojování svých uživatelů z Facebook s Instagramem. Bude tam také nejspíš ještě více integrovat populární formáty videí či snapů, interaktivních a prodejních prvků v Instagram Stories. YouTube poroste aniž by zaváděl jakékoliv větší změny. Snapchat se otevře ještě více inzerentům a půjde ve šlépějích prodeje reklamy na Instagramu. Zároveň se bude snažit vytěžit co nejvíce ze své popularity a bude integrovat další novinky jako jsou třeba brýle Spectacles. Na úkor těchto sítí však budou dále v růstu stagnovat tradiční „starší“ platformy jako Twitter nebo Google+.

3) Data

Bez automatizace určitých postupů se určitě neobejdete a bez pokročilého cílení také ne. Pokud budete chtít dosahovat vysokého skóre u kampaní, budete na to muset brát ohled. I když data a jejich správné využití v cílení bude čím dál tím důležitější, neobejdete se bez kvalitního obsahu, který nesmí být jednotný, ale ušitý na míru každému uživateli nebo vybrané skupině. Také reklamy na sociálních sítích budou více interaktivní než doteď.

4) Boti

Zákazníci stále více využívají sociální sítě ke komunikacemi s obchody a firmami. Proto firmy s většími profily budou muset buď najímat větší kapacity lidí pro udržení krátké doby odpovědi nebo budou nuceny využívat automatizované odpovědi nastavených Botů.

O LCG NEW MEDIA:

Jsme digitální divizí poradenské společnosti LCG-360°Consulting. Pro naše klienty řídíme kampaně na území České republiky, Evropy a Ruska. Zaměřujeme se na vytváření strategií fungování značek a společností v online prostředí. Navrhujeme unikátní ekosystémy pro společnosti na míru ať už prodejní nebo v rámci reputation managementu. Specializujeme se na propojování akvizičních kanálů a budování značky skrze sociální sítě. Propojujeme online a offline strategie pro dosažení maximálních výsledků. Jsme také držiteli certifikace a zároveň i Partnerem Google. Máme za sebou desítky úspěšných kampaní jak pro středně velké podniky, tak i nadnárodní společnosti. Pracovali jsme nebo pracujeme pro klienty z těchto odvětví: zdravotnictví, farmacie, cestovní agentury, energetika, pojišťovnictví, automobilový průmysl a servis, internetové portály a eshopy, koupelnová studia, zábavní průmysl, pohostinství, výrobní sektor, elektronika a elektrotechnika, FMCG a další. Více informací na www.lcgnewmedia.cz/.

______________________________________________________________________________________

 

Reklamy