Kontroverzní téma genderové revoluce je jediným námětem nového vydání magazínu National Geographic

Lednové číslo měsíčníku National Geographic vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA vychází netradičně jako monotematické vydání a přináší kontroverzní téma o genderové revoluci. (TZ)

„Vím, že je to poněkud překvapivý obsah pro National Geographic a dlouze jsme v redakci diskutovali o rozsahu, jaký z mateřské edice převzít,“ říká šéfredaktor české edice National Geographic, Tomáš Tureček. Problémem bylo už názvosloví, protože s tím si zatím čeština prakticky nedokáže poradit, takže bylo nutné oslovit české odborníky, aby popisované jevy zasadili nejen do českého, ale vůbec do středoevropského kontextu. „Problémem už bylo samotné slovo gender, které se do češtiny překládá velmi obtížně,“ vysvětluje šéfredaktor.

Kromě hlavního materiálu, tedy že pohlavní identita se v některých zemích již stala proměnlivou scénou, najdou čtenáři také tematické příspěvky formou klasických reportáží – jak se v různých koutech zeměkoule stávají z chlapců muži či o neutěšené situaci dívek a mladých žen v rozvojovém světě. Otázka pohlavní identity tak nabírá v různých částech světa různou rychlost a lednové číslo National Geographic tuto skutečnost reflektuje.

 

VLTAVA LABE MEDIA a.s. je druhé největší české vydavatelství s tržním podílem 17 % trhu. Je součástí investiční skupiny Penta Investments, do které patří i největší slovenské vydavatelství News & Media Holding. VLTAVA LABE MEDIA vydává Deník, nejčtenější zpravodajský deník v České republice a lifestylové tituly Glanc, Story, Gurmet, Kondice, National Geographic, dvouměsíčník Kreativ Praktická žena, tradiční tituly Týdeník Květy, Vlasta, Překvapení, Magazín Šíp a měsíčník Dům a zahrada. VLTAVA LABE MEDIA vydává největší počet televizních časopisů TV magazín, TV star, TV mini, TV expres a Křížovkářský TV magazín. Součástí portfolia jsou onlinové tituly www.denik.cz, www.dotyk.cz, www.kafe.cz, www.cars.cz a www.automix.cz.