Notino zrychluje expanzi na německý trh, koupilo tradičního hráče Mussler Beauty

B r n o,   S t u t t g a r t,   5. dubna 2017 – Ambiciózní expanzi na německém trhu s kosmetikou zrychlila značka Notino, evropská jednička v online prodeji kosmetiky a parfémů, když dnes koupila tradičního německého prodejce kosmetiky, stuttgartskou společnost Mussler Beauty. Oznámily to dnes obě firmy ve společném prohlášení.

Notino patří se svými 6 miliardami korun ročního obratu k největším českým a evropským e-shopům a je v současné době aktivní celkem v 15 zemích v Evropě a také ve Spojených státech. Rodinná firma Mussler Beauty, sídlící ve Stuttgartu, je uznávaným německým prodejcem parfémů a kosmetiky a odborníkem na krásu s více než osmdesátiletou tradicí a obratem kolem 320 milionů korun.

„Touto akvizicí chceme výrazně urychlit náš růst na německém trhu, který je pro nás z hlediska velikosti a geografické blízkosti mimořádně zajímavý a strategicky důležitý,“ uvedl Michal Zámec, ředitel a zakladatel Notino.

Značka již v Německu provozovala on-line obchod www.notino.de, ale akvizici Mussler Beauty považuje za strategický krok a výraznou akceleraci svého růstu. Německý Stuttgart se tak stane druhým největším centrem v rámci podnikové sítě Notino. Sídlo Notina je v Brně, kde má firma i středoevropské logistické centrum.

V rámci této akvizice Notino zakoupilo 75 % společnosti Mussler Beauty od Mattiase Musslera, jenž je jediným majitelem a ředitelem společnosti. Mattias Mussler si ponechá 25 % Mussler Beauty a zůstane i nadále ředitelem německé firmy i týmu ve Stuttgartu. Zároveň se stane Country Managerem značky Notino pro Německo a Rakousko.

„Jsme velmi hrdi na to, že můžeme přivítat Mussler Beauty v naší široké rodině Notino. Máme velký respekt k odborným znalostem v oblasti krásy, které si Mattias Mussler a jeho tým v průběhu let vybudovali. Těšíme se také na jejich odborný přínos, který s nimi díky akvizici přichází. Jsme rádi, že podpoříme budoucí rozvoj Mussler Beauty v Německu pomocí našeho know-how v oblasti digitálního obchodu, procesní způsobilostí i finanční silou. Jsme teprve na začátku,“ řekl Michal Zámec.

Značka Mussler Beauty byla založena v roce 1935, v současné době má tým 90 lidí, provozuje pět luxusních obchodů ve Stuttgartu a dva internetové obchody www.beautynet.de a www.dergepflegtemann.de. Obrat firmy činil v roce 2016 přibližně 12 milionů eur (320 milionů korun).

„Jsme poctěni, že můžeme podepsat pro naši společnost historickou obchodní dohodu právě nyní: 1. dubna jsme oslavili 82 let od založení firmy, která je v Německu uznávaným maloobchodním expertem na krásu,“ uvedl Mattias Mussler, ředitel Mussler Beauty.

Svět maloobchodu se mění a digitální odbornost se stává naprosto zásadní, offline a online nakupování přestaly být dva oddělené světy. Jsme přesvědčeni, že krok, který jsme dnes učinili společně se značkou Notino, nás dobře připraví na budoucí výzvy a zajistí úspěch našeho byznysu v následujících letech.“

Odborníci Mussler Beauty poskytnou společnému podniku expertizu v oblasti tradičního trhu. Jedním z prvních projektů vzniklých na základě nového partnerství je také nový koncept evropského kamenného obchodu, který bude realizován v padesáti nových lokalitách v celé Evropě, v Německu půjde o 10 nových prodejních míst.

Notino

Notino (v České republice známé do roku 2016 jako parfums.cz) je největším online obchodníkem s kosmetikou a produkty zaměřenými na krásu v Evropě a jedním z nejrychleji rostoucích na světě. Firma byla založena v České republice a centrálu má v Brně. Notino aktuálně vlastní a provozuje online obchody v 15 zemích Evropy včetně Velké Británie a ve Spojených státech amerických. Ještě letos plánuje expanzi na několik dalších trhů. Snahou firmy Notino je zpřístupnit velmi kvalitní produkty pro krásu a kosmetiku co nejširšímu okruhu spotřebitelů. Tuto vizi naplňuje díky propojení krásy a technologií každý den již od roku 2004, kdy firma původně vstoupila na trh. Notino zaměstnává v České republice kolem 1000 lidí a v roce 2016 mělo celkový obrat ve výši 5,9 miliard korun.