Jsou známy nejvýznamnější osobnosti C-level Grand Prix 2017

Novinkou letošního ročníku Grand Prix 2017 se stala kategorie C-level pro významné osobnosti marketingu, obchodu a interní komunikace, které mají dlouhodobé výsledky, jsou schopni se k problémům stavět čelem a jsou inspirací pro svoje kolegy. Cílem bylo takové osobnosti najít a ocenit je za jejich přínos.

Nominace do této soutěže byly sbírány několik měsíců, z řad veřejnosti jsme obdrželi téměř 40 nominací. Z těch odborná porota vybrala deset finalistů a ve druhém kole byly zvoleny tři nejlepší osobnosti, které si podle jejich názoru zaslouží toto ocenění. Zároveň probíhalo i hlasování o cenu veřejnosti na webu www.iik-mkti.cz a bylo uděleno i několik čestných uznání.

Výsledky kategorie C-level

C-level
1. Martin Pejša (Creative Dock)
2. Jakub Petřina (Air Bank)
3. Zdeněk Doboš (Modrá Pyramida)

C-level Cena veřejnosti
Jan Janák

C-level Čestná uznání
Jaroslav Holý (Czechinvest) – Za zavádění standardů strategického marketingu ve státní správě
Zuzana Kulhavá (Natavia) – Za odvážný podnikatelský přístup
Jan Binar (McCANN) – Stálice české reklamy – za konzistentní a dlouhodobě skvělé výsledky v ČR i v zahraničí
Martin Dvořák (Bizerba Váhy a Systémy) – Za zavádění marketingových přístupů do vedení B2B společnosti
Daniel Jesenský (DAGO) – Za konzistentní a dlouhodobou podporu BTL

Vyhlášení, které se konalo v konferenčních prostorách Ipsos ve Slovanském domě se zúčastnilo  
přibližně 70 lidí, kteří jako první poznali letošní vítěze jednotlivých kategorií i s podrobnými komentáři poroty. Účastníci se tak dozvěděli nejnovější přístupy a pohledy napříč celým trhem. Veškeré práce jsou k vidění v knihovně Marketingového institutu a Institutu Interní komunikace, která je k dispozici pro všechny členy zdarma.

Ke smyslu celé kategorie C-level se vyjádřil ředitel soutěže Tomáš Poucha následovně: Děláme to proto, abychom našli a upozornili na silné osobnosti a jejich úspěchy, které mohou často zapadnout. Úspěchy i příběhy těchto osobností potom dáváme do kontextu a otevíráme kolem nich diskusi. Chceme nimi pracovat i dále, ať už v rámci programu našich akcí, v networkingu, ale snažíme se jim pomáhat otevírat dveře i do médií, případně vzájemně spolupracovat na  projektech.”

Přehled top 10 finalistů

Martin Pejša – CEO Creative Dock

Jeho firma pomáhá velkým firmám zavádět inovace, ale také jim ukazuje, jak a proč se to vlastně má dělat. Je velký vizionář, který ve svém podnikání chce měnit svět. Rozjel velmi pestrou řadu projektů od Zonky (které úspěšně předal zadavateli), přes podporu sdílené ekonomiky, až po řešení konkrétních problémů menších cílových skupin.

Jakub Petřina – Head of Marketing – Air Bank

Marketing Air Bank je z větší části jeho „dítě“. Vizionář, člověk který tlačí na rozvoj všeho kolem sebe – od lidí, přes produkty až po značky. Hledá a pojmenovává skutečný smysl věcí a nebojí se jít do nových a nevyzkoumaných oblastí.

Zdeněk Doboš – Marketingový ředitel Modré Pyramidy

Šéf změny a obchodní strategie, tradiční značky, která se pod jeho vedením stala z čistě stavební spořitelny komplexním rádcem na finance – ovšem nejednalo se jen o proklamaci, jako jinde na trhu – změny a poskytovaný plnohodnotný servis vedly k výraznému nárůstu tržních podílů (V oblasti poskytnutých úvěrů na bydlení stavebních spořitelen ze 14% tržního podílu (4. pozice) v roce 2015 na 23 % v roce 2017 (2. pozice)“.

Jan Janák – zakladatel Crosscafe
Autor konceptu kaváren CrossCafe – dnes již silná značka s cca 300 zaměstnanci a franchisanty, kteří spolupracují jako velká parta. Angažuje se v řadě CSR aktivit –  veřejná sbírka na nové zvony katedrály sv. Bartoloměje v Plzni (nejúspěšnější veřejná sbírka roku 2015) + architektonická soutěže Dvě věže. Je to vizionář, inspirativní a cílevědomá osobnost.

Tomáš Čupr – zakladatel Slevomat.cz, DameJidlo.cz a Rohlik.cz
Velký vizionář a úspěšný podnikatel, který se v každém ze svých projektů snažil dodat tak skvělá řešení, že si vytvoří svůj vlastní segment – to se mu povedlo. Stojí za velmi úspěšnými projekty jako jsou Slevomat, DámeJídlo nebo Rohlík.cz.

Grant McKenzie – Marketing Director – Plzeňský Prazdroj

Velmi inspirativní osobnost, uznávaný šéf, ale i manažer a marketér, díky kterému se společnost řadí mezi nejlepší a nejsilnější značky u nás. Má za sebou řadu velmi zajímavých projektů, například jmenujme vývoj, rozjezd a získání předního podílu s produktem Birell.

Antonín Parma – ředitel neziskové organizace Meltingpot

Dlouholetý šéf velmi úspěšné společnosti pořádající největší konference u nás, který měl dostatek odvahy na to, aby se pustil do nového formátu v rámci Colours of Ostrava, který se i díky tomu stal nejúspěšnějším v historii. Inspirativní, otevřený a milý člověk.

Roman Petr – CEO Copy General
Majitel a hlavní architekt rozvoje společnosti Copy General, kterou vybudoval od jedné malé prodejny až po společnost s ročním obratem 600 milionů. Velký vizionář, skromný a příjemný člověk.

Jannis Samaras – CEO Kofola

Šéf Kofoly a člověk, který se neustále snaží posunout svou společnost dál. Má skvělou intuici, tah na posuny, ale i odvahu jít do rizika.  Navíc, když se netrefí do vkusu spotřebitelů, je schopen včas produkt „pohřbít“.  Zůstává tak neustále IN.

Šimon Vostrý – Zakladatel Zoom

Podnikatel ,který vybudoval u nás poměrně neznámou, avšak mezinárodně velmi úspěšnou společnost Zoom International (zejména USA, ale i dalších 90 států). Nebál se  všeho nechat a vrhnout se na zcela nový mezinárodní projekt. Skromný, velmi schopný člověk, který se od začátku svého podnikání zaměřuje také na rozvoj a podporu vlastních talentů.

O Marketingovém institutu

Marketingový institut sdružující osobnosti a firmy z oboru marketingu vznikl jako platforma pro výměnu informací a zkušeností mezi odborníky z této oblasti. Pole působnosti tohoto institutu je poměrně široké – patří mezi ně především organizace akcí – formálních, neformálních, přednášek, konferencí a networkingů, dále výměna informací a zkušeností nejen mezi členy, předávání praktického i teoretického know-how, školení, nabídka knihovny, poradenství, konzultací, kontaktů na odborníky, organizace a spolupráce na výzkumech a analýzách a mnoho dalšího. Hlavním cílem je vzít ty nejlepší doporučení, postupy a know-how a shromáždit je na jedno místo tak, aby byly k dispozici všem členům a oni mohli těchto znalostí využít ve svých projektech.

O Institutu interní komunikace

Institut interní komunikace je nezávislou organizací sdružující společnosti, které se interní komunikací profesně zabývají nebo se o ni zajímají. Cílem IIK je profilovat interní komunikaci jako prestižní a důležitou oblast, podporovat sdílení znalostí a zkušeností nejen na národní,ale i mezinárodní úrovni. Institut funguje jako platforma pro interní komunikátory a zabývá se správným nastavením procesů a interní komunikací ve firmě, vztahy mezi zaměstnanci a jejich vlivem na efektivitu podniku. Ve spolupráci se členy provádí IIK pravidelné výzkumy a hledá řešení, jak pomocí optimálního mixu komunikačních nástrojů a kanálů informovat správné lidi správně vybranými a správně formulovanými informacemi ve správný čas. IIK má několik desítek členů zejména z řad středních a větších společností a neustále se rozrůstá.