Inovační agentura Direct People vstoupila na polský trh. A chystá se i na další trhy ve střední a východní Evropě

První česká inovační agentura Direct People expanduje. Před dvěma měsíci vstoupila na polský trh a na další dva se chystá. Na novém působišti přitom pomáhá svým klientům jak s rozjezdem jinde etablovaných projektů, tak i se zcela novými koncepty. Vedle toho se soustředí i na čistě lokální zakázky.

(Praha 6. 11. 2017) – Pobočka Direct People v polské Varšavě byla otevřena v září a její řízení má na starosti Piotr Nejman, zkušený konzultant pro oblast inovací. Agentura v tuto chvíli pracuje na čtyřech projektech a další jsou v jednání. „Realizujeme projekty mimo jiné pro společnost Dr. Max a velký zájem o pomoc se spuštěním aktivit na polském trhu je i mezi dalšími klienty. Očekáváme proto, že pobočka, která má v tuto chvíli šest lidí, rychle poroste, uvedl Michal Kalousek, partner Direct People, který má expanzi v Polsku na starosti.

Polský trh je 6x větší než ten český a od roku 1992 jeho HDP nepřetržitě roste. Dokonce i v krizi po roce 2008 Polsko jako jediný trh střední Evropy rostlo. „Nejenže je Polsko ekonomicky velmi stabilní zemí, ale i potřeby lidí jsou velmi podobné jako ty naše a kulturně a historicky nás s Polskem spojují také jisté podobnosti. Proto jsme vybrali polský trh pro start naší zahraniční expanze,“ doplnil Kalousek.  

„Jestli něco nesmí mít hranice, tak to jsou inovace – takže rozšíření záběru do Polska, jednoho z klíčových evropských trhů, dává perfektní smysl,uvedla ke spolupráci s Direct People Agáta Meštellérová, investiční manažerka Penty, která má na starosti projekt Dr. Max.

A Polsko není jedinou zemí, kam se Direct People chystají. „Intenzivně pracujeme také na vstupu na slovenský trh a do Rakouska a zároveň prověřujeme potenciál dalších zemí. Obecně přitom zkoumáme jak organickou, tak akviziční cestu,“ upřesnil Kalousek.

Vstup na další trhy a koupě 50% podílu v IT společnosti Viable One letos v květnu jsou růstové aktivity, které mají přispět k meziročnímu zdvojnásobení obratu v roce 2018.  

Profil Piotra Nejmana

Manažer a konzultant s více než 10 lety zkušeností jak z korporace, tak i z vlastního byznysu. Svoji korporátní cestu zakončil jako Chief Marketing Officer v Toyota Financial Services v Polsku, a poté vybudoval největší polskou agenturu zaměřenou na HR marketing, která poskytovala služby společnostem jako mBank, Citi, Nutricia, Leroy, Shell a další. Poslední roky působil jako Business and Innovation Consultant například pro LMC, PwC Poland nebo Randstad Poland.

Profil Direct People

Společnost Direct People vznikla v roce 2010 a byla první ryze inovační agenturou na českém trhu. Za dobu své existence inovovala pro více než 150 klientů v rámci zhruba tří stovek projektů. Do klientského portfolia agentury patří 3M, Air Bank, Česká spořitelna, LMC, Denco Happel (GEA), Sodexo, NN Pojišťovna, Allianz, Raiffeisenbank, Vitana, IBM, Sberbank, E.ON, AXA Assistance, WAG payment solutions a mnoho dalších. Na poli start-upů rozjela společnost Direct People úspěšný projekt levnátramvajenka.cz, který klientům nabízí výhodné cestování pražskou MHD.