O vánoční večírky není zájem, zaměstnanci z výrobního segmentu chtějí nové benefity

I když valná většina zaměstnavatelů z výrobního sektoru organizuje pro své zaměstnance vánoční večírek, jde o benefit, o který lidé prakticky nestojí. Dle nejnovějšího průzkumu personální agentury Grafton Recruitment patří ve výrobě k nejžádanějším benefitům 13. a 14. plat, příspěvek na bydlení a dny placeného zdravotního volna. I mezi dělnickými profesemi pak roste zájem o jazykové vzdělávání. Do průzkumu personální agentury Grafton Recruitment se zapojily čtyři stovky respondentů z celé ČR.

Finance představovaly a nadále představují jedno z nejdůležitějších kritérií, na základě nichž se lidé rozhodují o přijetí pracovní nabídky. Není tedy divu, že vánoční prémie anebo 13. a 14. plat patří k nejžádanějším benefitům,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment s tím, že tento benefit by si přálo mít téměř 90 % respondentů průzkumu, jen necelých 60 % jej však skutečně má.

Správně nastavené odměňování formou nefinančních benefitů přitom patří k velmi důležitým nástrojům na udržení loajality zaměstnanců i přilákání nových pracovníků. „Jak je vidět na výsledcích průzkumu, dříve běžné benefity již zaměstnance nezajímají. Například občerstvení na pracovišti již považují za samozřejmost a jejich zájem silně opadá i v případě vánočních večírků a dárků od zaměstnavatele či příspěvků na kulturní a sportovní. Jde přitom o benefity, které nabízí většina firem.“  

Zajímavé je, že mezi dělnickými profesemi se pomalu začínají prosazovat i benefity dříve běžně nabízené v kancelářském prostředí. Z průzkumu například vyplynulo, že mezi dělníky silně roste zájem o jazykové kurzy, nejrůznější formy firemního vzdělávání, vyhrazený čas na inovace anebo tzv. sick days, tedy krátkodobé placené zdravotní volno. Velmi žádaná je i firemní školka a nejrůznější formy flexibility práce (pružná pracovní doba, možnost nadpracovat si hodiny, maximálně dvojsměnný provoz).

 

5 nejméně žádaných benefitů TOP 5 nejžádanějších benefitů
Vánoční večírek 13. plat/14. plat/ pravidelné bonusy
Sportovní či společenské akce Příspěvek na bydlení
Dárky od zaměstnavatele Placená krátkodobá nemoc, sick days
Občerstvení na pracovišti Příspěvek na dopravu
Individuální zdravotní péče Jazykové vzdělávání
Placená dovolená nad rámec zákona
Firemní školka

Přes 80 % zaměstnanců z výrobního segmentu by od zaměstnavatele rádo dostávalo i příspěvky na dopravu a na bydlení. Dle Jitky Součkové je to z toho důvodu, že firmy dnes kvůli obřímu nedostatku pracovních sil hledají lidi napříč celou republikou, a dokonce i v zahraničí. Pro pracovníky, kteří se kvůli práci mají přestěhovat anebo do zaměstnání dojíždět z větší dálky, pak právě tento typ benefitů může být rozhodující při akceptaci pracovní nabídky. Bohužel jde zatím o benefity, kde poptávka uchazečů nejvíc převyšuje nabídku zaměstnavatelů. Stejná disproporce mezi poptávkou pracovníků a nabídkou firem panuje i v případě sick days, firemní školky a jazykového vzdělávání.

Průměrně dnes zaměstnancům v dělnických pozicích jejich zaměstnavatelé poskytují benefity v hodnotě 1000 Kč za rok. Jako ideální hodnotu však respondenti vnímají 3000 Kč,“ uvedla na závěr Jitka Součková.

O Grafton Recruitment Czech Republic

Grafton Recruitment, s.r.o. byla založena v roce 1994 a v současné době je zastoupena 14 pobočkami po celé ČR: v Praze, Brně, Jihlavě, Ostravě, Ústí nad Labem, Českých Budějovicích, Plzni, Zlíně, Liberci, Olomouci, Hradci Králové a Kolíně. Grafton Recruitment nabízí efektivní řešení v otázkách náboru, ať už se jedná o jednorázové vyhledání zaměstnance nebo velkoobjemové nábory pro soukromý i veřejný sektor. Specializuje se dále na agenturní zaměstnávání formou dočasného přidělování. Připravuje také na míru řešení outsourcingu nebo kompletní zajištění servisu náboru řízením celého procesu jako hlavní dodavatel. Patří rovněž mezi přední poskytovatele outplacementových služeb a poradenství nebo výběru zaměstnanců pomocí assessment center, speciálních testů a dodatečně nabízí poradenský servis v oblasti lidských zdrojů. Více na www.grafton.cz.

O Behavio

Behavio je technologický startup zaměřený na inovace ve výzkumu trhu. V týmu developerů, sociologů

a ekonomů kombinuje behaviorální techniky analýzy lidského chování s pokročilou automatizací. Od

roku 2016 tak pomáhá v rozhodování velkým společnostem, městům i vládním institucím.

Více informací na www.behaviolabs.com

 

Reklamy