Sklářská společnost O-I pozměnila design láhví Becherovky a piva Hubertus

PRAHA, 7. 6. 2018  – Sklářská firma O-I, která patří mezi největší výrobce skleněných obalů na světě, se podílela na dvou výrazných změnách láhví svých tuzemských klientů. Konkrétně se úpravy dotkly piva Hubertus, které spadá pod Kácovský pivovar, a známého českého bylinného likéru Becherovka.

Na těchto změnách se podílel i vedoucí konstrukčního oddělení českého závodu O-I Miroslav Fridrichovský, který k návrhům dodal: „Požadavek zákazníka je většinou orientován na maximální inovaci stávajícího produktu a obměnu vzhledu obalu s možným odlehčením váhy tak, aby byla současně zajištěna udržitelná výroba a spotřeba. Tyto požadavky jsou však vždy spojené s podmínkou zákazníka minimálně, ne-li vůbec, měnit vnější rozměry obalu. Naší snahou je tudíž najít alespoň nějaké ústupky, kde se obal může tvarově měnit. Změny rozměrů jsou samozřejmě také spjaty s možnostmi klientských plnících linek nebo způsobem balení. Úkolem našeho týmu je tedy neoddělitelná matematika spojená s designem.“

První změna se týkala úpravy láhve tradičního českého bylinného likéru Becherovka, který se vyrábí v Karlových Varech a je distribuován do 40 zemí světa. Na základě klientových požadavků bylo pro O-I prioritou odlehčení láhve ve spojení s úpravou tvaru etiketovacího prostoru a použitými dekory. Zákazník měl jasnou představu o změně celkového vzhledu a etiket. K tomu byl upraven etiketovací prostor na láhvi. Použité logo na láhvi bylo upraveno tak, aby se více podobalo originálnímu znaku klienta.

Becherovka je v charakteristické ploché láhvi k dostání už od roku 1866. Od té doby se její láhev stala jedním ze symbolů české kultury,“ říká Jakub Will Loos, manažer značky Becherovka. „Nyní ale Becherovku omlazujeme. Přibližujeme se mladým lidem, což chceme podpořit také novou lahví a etiketou. Chceme, aby se mladší generace zajímaly o fantastický příběh Becherovky a přitom věděly, že se z ní dají míchat skvělé koktejly a že v zahraničních barech má prestižní pověst. Proto jsme se rozhodli pro mladší, čistší a prémiovější design, který ale zároveň symbolem rodu Becherů odkazuje na bohatou historii značky i na záhady, které jsou s ní spojené.

Druhá změna se dotkla skleněného obalu pro pivní mok. Kácovský pivovar si pro své pivo Hubertus přál novou láhev o obsahu 50 cl. Zákazník chtěl zachovat výšku a průměr lahve a uzávěr. Nicméně měl v plánu změnit kompletně etikety pro danou láhev a tudíž byla možnost provést změnu průměru etiketovacího prostoru a tvaru krku. Klient souhlasil i s využitím kónického těla pro nové etikety. Tvarových řešení bylo několik a společnost O-I různě kombinovala designové prvky. Na láhev se aplikovalo logo firmy a rok založení. Obě loga velmi pěkně doplňují povedený tvar láhve.

„Motivací pro změnu lahve byla pro vedení pivovaru především snaha přinést zákazníkovi naše produkty v neotřelém obalu, který zaujme na první pohled celkovým vzhledem i drobnými detaily.  Chtěli jsme vyvinout design, který zákazníkovi říká, že jdeme s dobou, ale zároveň dýchá tradicí. S novou lahví jsme vyhráli i významná ocenění, která doplňují naše nadšení a spokojenost. Odměnou jsou pro nás také pozitivní reakce jednotlivých zákazníků,“ řekl Milan Bittner, sládek pivovaru.

Společnosti O-I patří v České republice dva závody v Dubí a v Novém Sedle. Za loňský rok měla firma obrat v hodnotě bezmála dvou miliard korun a zaujímá kolem 52 % českého trhu. Mezi klíčové klienty O-I patří Budějovický Budvar, Bohemia Sekt, Pivovary Staropramen, Plzeňský Prazdroj či STOCK Plzeň-Božkov.

O společnosti O-I

Společnost Owens-Illinois, Inc. (NYSE: OI), největší výrobce skleněných obalů na světě, utváří značky zákazníků, které jsou založeny na odborných technických znalostech, a které vynikají řemeslným zpracováním. Vynalézavý design a výrobní možnosti odlišují firmu O-I od ostatních výrobců – díky nim získala celosvětově vedoucí postavení ve výrobě skleněných obalů s cílem provádět výrobu ekologicky a s ohledem na udržitelný rozvoj. Celosvětové ústředí je ve městě Perrysburg v americkém Ohiu.

V České republice O-I zaměstnává téměř 400 zaměstnanců. Mateřskou společností a zároveň jediným vlastníkem společnosti O-I Sales and Distribution Czech Republic, s.r.o. je společnost O-I Manufacturing Czech Republic, a.s., která se zabývá výrobou obalového skla. V České republice má společnost O-I dva závody, a sice v Novém Sedle na Karlovarsku, kde se vyrábí barevné sklo, a v Dubí na Teplicku, kde je vyráběno sklo čiré.  

Společnost O-I spustila iniciativu Glass Is Life™, jež propaguje široké výhody skleněných obalů na klíčových trzích po celém světě. Více informací na www.glassislife.com.

Reklamy
Označeno tagem