Nejlepším přítelem internetových hráčů je kvalitní připojení

Praha, 26. listopadu 2018 – Hraní online počítačových her. Pro některé odreagování, únik do jiného světa, pryč od starostí. Pro jiné obživa nebo dobrý přivýdělek. Všechny skupiny ale jedno spojuje. A to potřeba kvalitního internetu, který je rychlý, stabilní, má dobrou odezvu, nekolísá, nepoužívá se na něm FUP a hlavně nespadne při první změně počasí.

Počítačové hry prošly neskutečným technickým vývojem a grafikou i výkonem jsou nesrovnatelné s tím, na co byli hráči zvyklí v začátcích. Doporučené parametry internetového připojení se liší dle herní platformy a konkrétního titulu. Obecně patří k minimálním doporučovaným hodnotám při hraní online počítačové hry: 3 až 5 Mbit/s download, 1 Mbit/s upload. „Online hráče kromě rychlosti a stability internetu zajímá také ping (Packet InterNet Groper) – volně přeloženo: ověření po internetu přenášených souborů dat. Ping sledují hlavně hráči multiplayerových počítačových her. S vyšším pingem je reakce hráče zpomalená, a proto je ve velké nevýhodě. Abyste měli šanci uspět, optimální ping pro tyto hry je v rozmezí 0 až 50 milisekund. Běžné hodnoty pro optické a kabelové připojení je do 20 milisekund,“ říká za Jakub Jánský ze společnosti AIM, která poskytuje v Česku internet.

Online počítačové hry se těší velké oblibě po celém světě a nejeden kluk by se chtěl hraním her živit. V České republice má tuto možnost asi dvacet vyvolených, kteří jsou součástí zahraničních týmů a účastní se těch největších herních turnajů.  Tito hráči si vydělají kolem sta tisíc korun měsíčně a bez rychlého, stabilního a naprosto spolehlivého připojení by se neobešli, proto preferují internet zavedený přes optické sítě. Věk těchto hráčů se obvykle pohybuje kolem 16 – 17 let a na profesionální úrovni zůstávají zhruba deset let. Velmi oblíbené jsou hry World of Tanks, League of Legends, Overwatch, Counter-Strike, Call of duty.

„World of Tanks? To je prostě fenomenální online hra pro více hráčů, kterou si jedu už třetím rokem. Neustále vznikají nové módy, dochází k úpravám map, je toho opravdu hodně. A gameři se furt zlepšují. V bitvě často rozhodují zlomky sekund, a proto si nedokážu představit, že bych měl nějak nestabilní a pomalý net. Pokud se chce někdo ve World of Tanks zlepšovat fakt na úroveň, tak musí hlavně trénovat, mít trpělivost a nepodcenit vybavení od grafiky přes herní myši až po zmíněné připojení s nízkou latencí. Hra je free to play, takže je možný začít prakticky hned,“ říká jeden z hráčů české herní komunity, který vystupuje pod přezdívkou WittaTon.

Vydělat si nemusí čeští hráči pouze na turnajích. Část hráčů se živí také streamingem, vydělávají tedy na reklamě a příspěvcích od diváků. Ti nejlepší v Čechách si přijdou až na statisíce měsíčně. Jedním z prvních českých hráčů, který přenášel hru na streamu, byl Jirka Král, který se stal vzorem mladších generací.

Příkladem profesionálního herního týmu v Česku je eSuba, který za čtrnáct let dokázal získat 1500 medailových umístění na turnajích po celém světě, včetně několika titulů mistrů světa. Na domácí scéně získal šestnáct titulů mistra republiky. Mezi nejúspěšnější evropské hráče a závodník ze stáje eSuba se řadí Slovák Erik „hakkiJunior“ Leštach. Virtuální jezdec se stal fenoménem ve svém oboru a vůbec prvním profesionálním esportovcem v Evropě pod hlavičkou světoznámé společnosti Red Bull. 

O společnosti

Obchodní značka AIM společnosti Planet A, a.s. je český poskytovatel internetového připojení, který působí na trhu už 10 let. Zaměřuje se zejména na poskytování internetu a televize po optické síti. V současné době využívá služeb AIM více než 50 tisíc zákazníků. V loňském roce AIM rozšířila poskytování vlastního internetového připojení na území celé České republiky. Společnost neustále pracuje na rozšiřování vlastní infrastruktury a pokrývání dalšího území technologií optických vláken. Součástí služeb AIM je poradenství a pružný zákaznický servis. V roce 2014 spustila AIM společně s brněnskou společností Smart Comp a.s. internetovou televizi Kuki, která má v nabídce více než 100 televizních kanálů s možnostmi zpětného přehrávání a dalšími chytrými funkcemi. Generálním ředitelem je Martin Havrda.

 

Reklamy