Hybrid: HbbTV je novou příležitostí pro rádia

Praha 21. ledna 2019 – Veřejnoprávní Český Rozhlas spustil k 11. lednu 2019 první audio aplikaci v prostředí hybridní televize. Tu vyvíjela společnost Hybrid. Pilotní verze ČRo Wave nabízí divákům zvukový archiv stanice na televizních obrazovkách.

„To, že hybridní televize aka HbbTV, slouží pouze pro zpřístupnění videoobsahu je už nyní pasé, jak ukazuje aplikace ČRo Wave. Vznikla vůbec první AOD (zvuk na vyžádání), kdy si posluchač může zpětně přehrát své oblíbené audio pořady či živý stream a zároveň získat další informace. To vše přímo na televizoru připojenému k internetu,“ říká Lukáš Hnilička ze společnosti Hybrid, která aplikaci vyvíjela.

„Český Rozhlas navazuje na projekty ze západní Evropy, zejména německy hovořících zemí, kde jsou doprovodné služby již standardní součástí nabídky rádiových stanic. Nyní se této skvělé novinky dočkali i čeští posluchači,“ přibližuje Hnilička. „Pro ně to bude úplná novinka, na kterou dosud nebyli zvyklí. Právě z toho důvodu jsme s týmem Nových Médií věnovali velké úsilí uživatelskému rozhraní a dbali v tomto ohledu na maximální přívětivost a srozumitelnost. Aplikace ČRo Wave jistě vyvolá v hybridním prostředí pozitivní vlny,“ doplňuje s úsměvem Hnilička.

„Český rozhlas se dlouhodobě snaží šířit svůj obsah na všechny platformy, které umožňují poslech vysílání a mají své pevné místo v domácnosti. Obrazovka a tím pádem i televize není samozřejmě již mnoho let konkurentem audia, ale zajímavým doplňkem. Předpokládáme, že do této platformy vstoupíme i s dalšími stanicemi Českého rozhlasu,“ říká Jiří Malina, šéf Nových Médií Českého Rozhlasu.

„Ze zahraničí víme, že interaktivní služby jsou běžnou službou provozovatelů rádiových stanic, včetně těch komerčních. Ty svůj vlastní obsah vizualizují jako podporu programu a zároveň ho zpřístupňují inzerentům pomocí programatických a automatických sítí,“ uzavírá Hnilička.

O společnosti Hybrid:

Společnost Hybrid se zabývá komerčním využitím a optimalizací hybridního vysílání HbbTV. Vyvíjí a provozuje advertní systém Hybrid ADs, který v současnosti využívá 22 televizních stanic po celé střední Evropě. Hybrid Company je držitelem ceny za nejlepší advertní řešení monetizace HbbTV z HbbTV Symposia 2017 v Římě.

 

Reklamy