Sklizeno spustilo Akademii – vzdělávací program zaměstnanců pro perfektní zákaznický zážitek

Praha, 29. ledna 2019 – Sklizeno Akademie – tak se ve Sklizeno říká vzdělávacímu programu, kterým postupně budou procházet všichni zaměstnanci. Jejím hlavním cílem je, aby zákazník dostával ve všech prodejnách značky Sklizeno perfektní servis a vždy mu tu pomáhali s nákupem informovaní prodejci, kteří nejsou jen “ovladače kasy”, ale průvodci zákazníka, kteří díky znalosti sortimentu dokážou poradit a doporučit pro zákazníka příjemným způsobem.

Sklizeno Akademie je komplexní vzdělávací program, který provádí jak řadové zaměstnance, tak šéfy směn a vedoucí nejdůležitějšími procesy a standardy vedení prodejny a péče o zákazníky. „Důležité je, že jím procházejí opravdu všichni a naše vzdělávání vlastně nikdy nekončí. Nechceme, aby měl u nás jakýkoliv zaměstnanec pocit, že se nudí nebo nerozvíjí. Proto plánujeme kurzy postavit od těch úplně základních až po nástavbové rozvojové aktivity jako třeba návštěvy dodavatelů nebo výměnné stáže. Kurzy jsou postavené na praxi, mnoho z nich proto vedou právě zkušení kolegové včetně majitelů společnosti. Všechny jsou tak stoprocentně využitelné v našich prodejnách a procesy v nich představované jsou vždy v praxi funkční,” vysvětluje Hana Smítalová, vedoucí projektu Sklizeno Akademie, základní ideu vzdělávacího programu.

Akademii zahájilo Sklizeno v loňském roce. První fáze byla slaďovací a zaměstnanci v ní prošli základními workshopy, které se budou v pravidelných intervalech opakovat:

  • Koncept a strategie značky – pod vedením spolumajitelů Aleše Kotěry a Petra Borkovce;
  • KODEX kvality Sklizeno a sortiment – pod vedením zakladatele Davida Kukly;
  • Zákaznické štěstí – pod vedením obchodního ředitele Jana Langera a regionálních manažerů.

„Už po první fázi byla na všech prodejnách vidět významná změna v přístupu zaměstnanců. Poté, co prošli kurzy, které mnohem víc do detailu představily hodnoty Sklizeno, si velmi často chválili větší chuť do práce. To, že mnohem lépe vědí, kde pracují a proč nabízíme to, co nabízíme, a nejsou jen pasivními sluhy, jim dodalo entuziasmus. Věřím, že jim to pomohlo budovat hlubší loajalitu ke společnosti. A ta je podle mě klíčem ke stabilní a úspěšné firmě. Když je totiž spokojený zaměstnanec, podepisuje se to na zákaznickém zážitku a zákazníci se spíše vrací,” hodnotí první měsíce Sklizeno Akademie Petr Borkovec, ředitel Sklizeno.

Další fázi, která zahrnuje systematický “plnotučný” tréninkový program pro pozice prodejce a šéf směny sklizeno spustí v zimě 2019. Ta směřuje k získání jednotných znalostí a dovedností jako je komunikace se zákazníkem, obsluha technologií, pokladního systému a pro šéfa směny třeba vedení týmu nebo znalost provozní dokonalosti.

Tím ale program neskončí. Hana Smítalová plánuje nástavbu pro ty, kdo chtějí své schopnosti rozvíjet i nadále: „V poslední, třetí fázi chceme dát prostor všem, kteří budou chtít ve vzdělávání pokračovat. Plánujeme připravit program výměnných stáží, návštěvy dodavatelů anebo doplňkové workshopy třeba na téma psychologie zákazníka nebo emoční inteligence.”

Součástí Sklizeno Akademie bude v budoucnu i výchova interních školitelů a Sklizeno chce uvést do praxe koncept „létajících trenérů”. Ti budou mít na starosti trénink nových i stávající prodejen tak, aby ve všech prodejnách Sklizeno zákazníci potkávali kompetentní a zkušené zaměstnance, kteří budou pro zákazníka užitečnou a milou součástí nákupního zážitku.

Hana Smítalová/Human Relationship & Talent Development

Oblasti lidských vztahů se intenzivně věnuje od školky; své zkušenosti nejdříve 10 let sbírala na pozici HR manažerky a ředitelky pro společnost AmRest a poté se této oblasti začala věnovat pro radost „na volné noze”. Svým klientům pomáhá v oblasti náboru, tréninku, rozvoje zaměstnanců, interní komunikace a nastavování firemních hodnot a pravidel hry. Je často spojována se značkou Ambiente a Lokál, jejichž součástí je už 10 let a jsou pro ni stálou inspirací.

Věří na svobodu v práci založené na osobní odpovědnosti, na silné stránky každého z nás a na nevyčerpatelné zdroje energie pokud děláme práci srdcem.

O Sklizeno:

Česká společnost Sklizeno si vzala za cíl přinést do českých domácností kvalitní jídlo za dostupné ceny. S tímto cílem pod značkou Sklizeno a My Food najdete po Česku více než 30 prodejen a další dvacítku pod značkou Náš Grunt. Sklizeno ale není jen prodejcem a výrobcem, významnou částí jeho podnikání jsou aktivity zaměřené na podporu malých a středních dodavatelů. Prostřednictvím svého investičního centra nabízí finanční, logistickou, marketingovou i provozní pomoc malým a středním výrobcům kvalitních potravin. Sklizeno usiluje celkově o profesionalizaci kvalitní produkce tak, aby byla cenově kompetitivní s konvenční bez kompromisů v kvalitě.  

V dubnu 2016 se Sklizeno propojilo se sítí prodejen My Food a v listopadu 2016 se sítí Náš Grunt. Aktuálně je tak v síti více než 50 prodejen, z toho 30 pod značkou Sklizeno a 3 bistra My Food.

Reklamy