Muži ve věku 30 až 39 let touží po domácím mazlíčku aneb pravdivé údaje z průzkumu Češi a finance

Praha 1. 4. 2019 Víte, že muži jsou vášnivější vyznavači módy než ženy? Dvě procenta mužů v průzkumu Sberbank Češi a finance odpovědělo, že by si pěkné hadříky koupili i na půjčku. Ženy byly jednoznačné a jakoukoliv půjčku jasně odmítly, za což je chválíme.

Nejlepší podmínky domácím mazlíčkům zajistí pánové s příjmem do 20 tisíc ve věku 30 až 39 let, především z Prahy a Čech. Možná jim chybí spřízněná ženská duše, a tak jsou ochotni si na pořízení chlupáče i půjčit (uvedli to 3 % mužů ve věku 30-39 let a 5 % lidí s příjmem do 20 tisíc Kč).

Na Moravě před domácími mazlíčky upřednostňují drahý kov a kameny. Zde mají pánové ve věku 30 až 39 let raději šperky. Zdatně jim sekundují i Pražáci. Pro ženy to může být pozitivní zpráva, ovšem měly by si dát pozor, někteří pánové by je klidně pořídili na úvěr (3 % mužů, oproti 1 % žen, 4 % ve věku 30-39 let a po 3 % z Moravy a z Prahy).

Mladá generace se dle průzkumu jeví nadějí naší budoucnosti. Největší podíl lidí, kteří touží po vybavení pro kutily, jsou překvapivě mladí lidé ve věku 19 až 28 let (9 %), trochu častěji muži (7 %) než ženy (5 %) a především z Moravy (7 %). A není to tak, že by je k ochotě půjčit si na kufr plný nářadí donutila ekonomická situace, naopak největší podíl z nich patří k nejlépe vydělávajícím (7 % bere nad 40 tisíc Kč). Evidentně je to tedy hobby, které navíc zaručuje, že ačkoliv si na pořízení různých vrtaček a pilek půjčí, do budoucna se vyplatí.

„Základní pravidlo půjček je, že financovaná věc má vydržet delší dobu, než jakou ji splácíme. Což u domácí výroby nábytku, plotů, teras atd. určitě platí,“ podporuje kutilství Radka Černá ze Sberbank.

Češi a finance:

relevance dle účelu půjčky

Celkem Pohlaví Věk Příjem domácnosti Region
M Ž 18-29 30-39 40-49 50-65 do 20.000 Kč 20.001 – 40.000 Kč více než 40.000 Kč Praha Čechy Morava
Vybavení pro kutily 6% 7% 5% 9% 4% 6% 5% 6% 6% 7% 5% 6% 7%
Kosmetické zákroky 4% 4% 3% 6% 5% 2% 3% 7% 3% 3% 5% 3% 4%
Umění 3% 5% 0% 2% 3% 1% 4% 3% 4% 1% 5% 1% 5%
Dovolená 2% 2% 1% 4% 3% 1% 0% 7% 2% 1% 2% 2% 2%
Šperky 2% 3% 1% 2% 4% 2% 1% 3% 3% 1% 3% 1% 3%
Domácí mazlíček 2% 3% 1% 2% 3% 2% 1% 5% 2% 0% 2% 2% 1%
Sportovní vybavení 1% 2% 1% 2% 2% 1% 1% 3% 1% 2% 2% 1% 2%
Móda 1% 2% 0% 2% 1% 0% 1% 3% 1% 1% 2% 0% 1%

O výzkumu Češi a finance Sberbank

Kvantitativní výzkum provedený společností Response now analyzuje postoje české populace k financím, zkoumá motivace půjčování peněz a hospodaření s příjmy. Proběhl prostřednictvím dotazování respondentů se zaměstnáním ve věku 18-65 let, byly rovnoměrně zastoupené věkové skupiny, region, pohlaví. Účastnilo se jej 505 respondentů, sběr dat probíhal na konci roku 2018.

Sberbank CZ, a.s.

Sberbank CZ se svými finančními produkty a službami zaměřuje na retailové klienty, malé a střední firmy a velké společnosti. Její základní hodnotou je co nejvyšší spokojenost klientů. Zakládá si na férovém přístupu a vstřícných službách. Dlouhodobě rozvíjí program FÉR produktů s jasnými cenami a podmínkami. V rámci firemního bankovnictví má Sberbank CZ vedle nabídky běžných bankovních produktů silnou pozici v oblasti devizových operací, strukturovaného a exportního financování. Na českém trhu působí Sberbank CZ od roku 1993, od 1. ledna 1997 jako samostatná akciová společnost. Jejím majoritním vlastníkem je Sberbank Europe AG se sídlem ve Vídni.

Reklamy