Muži ve věku 30 až 39 let touží po domácím mazlíčku aneb pravdivé údaje z průzkumu Češi a finance

Praha 1. 4. 2019 Víte, že muži jsou vášnivější vyznavači módy než ženy? Dvě procenta mužů v průzkumu Sberbank Češi a finance odpovědělo, že by si pěkné hadříky koupili i na půjčku. Ženy byly jednoznačné a jakoukoliv půjčku jasně odmítly, za což je chválíme.

Nejlepší podmínky domácím mazlíčkům zajistí pánové s příjmem do 20 tisíc ve věku 30 až 39 let, především z Prahy a Čech. Možná jim chybí spřízněná ženská duše, a tak jsou ochotni si na pořízení chlupáče i půjčit (uvedli to 3 % mužů ve věku 30-39 let a 5 % lidí s příjmem do 20 tisíc Kč).

Na Moravě před domácími mazlíčky upřednostňují drahý kov a kameny. Zde mají pánové ve věku 30 až 39 let raději šperky. Zdatně jim sekundují i Pražáci. Pro ženy to může být pozitivní zpráva, ovšem měly by si dát pozor, někteří pánové by je klidně pořídili na úvěr (3 % mužů, oproti 1 % žen, 4 % ve věku 30-39 let a po 3 % z Moravy a z Prahy).

Mladá generace se dle průzkumu jeví nadějí naší budoucnosti. Největší podíl lidí, kteří touží po vybavení pro kutily, jsou překvapivě mladí lidé ve věku 19 až 28 let (9 %), trochu častěji muži (7 %) než ženy (5 %) a především z Moravy (7 %). A není to tak, že by je k ochotě půjčit si na kufr plný nářadí donutila ekonomická situace, naopak největší podíl z nich patří k nejlépe vydělávajícím (7 % bere nad 40 tisíc Kč). Evidentně je to tedy hobby, které navíc zaručuje, že ačkoliv si na pořízení různých vrtaček a pilek půjčí, do budoucna se vyplatí.

„Základní pravidlo půjček je, že financovaná věc má vydržet delší dobu, než jakou ji splácíme. Což u domácí výroby nábytku, plotů, teras atd. určitě platí,“ podporuje kutilství Radka Černá ze Sberbank.

Češi a finance:

relevance dle účelu půjčky

Celkem Pohlaví Věk Příjem domácnosti Region
M Ž 18-29 30-39 40-49 50-65 do 20.000 Kč 20.001 – 40.000 Kč více než 40.000 Kč Praha Čechy Morava
Vybavení pro kutily 6% 7% 5% 9% 4% 6% 5% 6% 6% 7% 5% 6% 7%
Kosmetické zákroky 4% 4% 3% 6% 5% 2% 3% 7% 3% 3% 5% 3% 4%
Umění 3% 5% 0% 2% 3% 1% 4% 3% 4% 1% 5% 1% 5%
Dovolená 2% 2% 1% 4% 3% 1% 0% 7% 2% 1% 2% 2% 2%
Šperky 2% 3% 1% 2% 4% 2% 1% 3% 3% 1% 3% 1% 3%
Domácí mazlíček 2% 3% 1% 2% 3% 2% 1% 5% 2% 0% 2% 2% 1%
Sportovní vybavení 1% 2% 1% 2% 2% 1% 1% 3% 1% 2% 2% 1% 2%
Móda 1% 2% 0% 2% 1% 0% 1% 3% 1% 1% 2% 0% 1%

O výzkumu Češi a finance Sberbank

Kvantitativní výzkum provedený společností Response now analyzuje postoje české populace k financím, zkoumá motivace půjčování peněz a hospodaření s příjmy. Proběhl prostřednictvím dotazování respondentů se zaměstnáním ve věku 18-65 let, byly rovnoměrně zastoupené věkové skupiny, region, pohlaví. Účastnilo se jej 505 respondentů, sběr dat probíhal na konci roku 2018.

Sberbank CZ, a.s.

Sberbank CZ se svými finančními produkty a službami zaměřuje na retailové klienty, malé a střední firmy a velké společnosti. Její základní hodnotou je co nejvyšší spokojenost klientů. Zakládá si na férovém přístupu a vstřícných službách. Dlouhodobě rozvíjí program FÉR produktů s jasnými cenami a podmínkami. V rámci firemního bankovnictví má Sberbank CZ vedle nabídky běžných bankovních produktů silnou pozici v oblasti devizových operací, strukturovaného a exportního financování. Na českém trhu působí Sberbank CZ od roku 1993, od 1. ledna 1997 jako samostatná akciová společnost. Jejím majoritním vlastníkem je Sberbank Europe AG se sídlem ve Vídni.