Praha 1. 4. 2019 Víte, že muži jsou vášnivější vyznavači módy než ženy? Dvě procenta mužů v průzkumu Sberbank Češi a finance odpovědělo, že by si pěkné hadříky koupili i na půjčku. Ženy byly jednoznačné a jakoukoliv půjčku jasně odmítly, za což je chválíme.
Nejlepší podmínky domácím mazlíčkům zajistí pánové s příjmem do 20 tisíc ve věku 30 až 39 let, především z Prahy a Čech. Možná jim chybí spřízněná ženská duše, a tak jsou ochotni si na pořízení chlupáče i půjčit (uvedli to 3 % mužů ve věku 30-39 let a 5 % lidí s příjmem do 20 tisíc Kč).
Na Moravě před domácími mazlíčky upřednostňují drahý kov a kameny. Zde mají pánové ve věku 30 až 39 let raději šperky. Zdatně jim sekundují i Pražáci. Pro ženy to může být pozitivní zpráva, ovšem měly by si dát pozor, někteří pánové by je klidně pořídili na úvěr (3 % mužů, oproti 1 % žen, 4 % ve věku 30-39 let a po 3 % z Moravy a z Prahy).
Mladá generace se dle průzkumu jeví nadějí naší budoucnosti. Největší podíl lidí, kteří touží po vybavení pro kutily, jsou překvapivě mladí lidé ve věku 19 až 28 let (9 %), trochu častěji muži (7 %) než ženy (5 %) a především z Moravy (7 %). A není to tak, že by je k ochotě půjčit si na kufr plný nářadí donutila ekonomická situace, naopak největší podíl z nich patří k nejlépe vydělávajícím (7 % bere nad 40 tisíc Kč). Evidentně je to tedy hobby, které navíc zaručuje, že ačkoliv si na pořízení různých vrtaček a pilek půjčí, do budoucna se vyplatí.
„Základní pravidlo půjček je, že financovaná věc má vydržet delší dobu, než jakou ji splácíme. Což u domácí výroby nábytku, plotů, teras atd. určitě platí,“ podporuje kutilství Radka Černá ze Sberbank.
Češi a finance:
relevance dle účelu půjčky |
Celkem | Pohlaví | Věk | Příjem domácnosti | Region | ||||||||
M | Ž | 18-29 | 30-39 | 40-49 | 50-65 | do 20.000 Kč | 20.001 – 40.000 Kč | více než 40.000 Kč | Praha | Čechy | Morava | ||
Vybavení pro kutily | 6% | 7% | 5% | 9% | 4% | 6% | 5% | 6% | 6% | 7% | 5% | 6% | 7% |
Kosmetické zákroky | 4% | 4% | 3% | 6% | 5% | 2% | 3% | 7% | 3% | 3% | 5% | 3% | 4% |
Umění | 3% | 5% | 0% | 2% | 3% | 1% | 4% | 3% | 4% | 1% | 5% | 1% | 5% |
Dovolená | 2% | 2% | 1% | 4% | 3% | 1% | 0% | 7% | 2% | 1% | 2% | 2% | 2% |
Šperky | 2% | 3% | 1% | 2% | 4% | 2% | 1% | 3% | 3% | 1% | 3% | 1% | 3% |
Domácí mazlíček | 2% | 3% | 1% | 2% | 3% | 2% | 1% | 5% | 2% | 0% | 2% | 2% | 1% |
Sportovní vybavení | 1% | 2% | 1% | 2% | 2% | 1% | 1% | 3% | 1% | 2% | 2% | 1% | 2% |
Móda | 1% | 2% | 0% | 2% | 1% | 0% | 1% | 3% | 1% | 1% | 2% | 0% | 1% |
O výzkumu Češi a finance Sberbank
Kvantitativní výzkum provedený společností Response now analyzuje postoje české populace k financím, zkoumá motivace půjčování peněz a hospodaření s příjmy. Proběhl prostřednictvím dotazování respondentů se zaměstnáním ve věku 18-65 let, byly rovnoměrně zastoupené věkové skupiny, region, pohlaví. Účastnilo se jej 505 respondentů, sběr dat probíhal na konci roku 2018.
Sberbank CZ, a.s.
Sberbank CZ se svými finančními produkty a službami zaměřuje na retailové klienty, malé a střední firmy a velké společnosti. Její základní hodnotou je co nejvyšší spokojenost klientů. Zakládá si na férovém přístupu a vstřícných službách. Dlouhodobě rozvíjí program FÉR produktů s jasnými cenami a podmínkami. V rámci firemního bankovnictví má Sberbank CZ vedle nabídky běžných bankovních produktů silnou pozici v oblasti devizových operací, strukturovaného a exportního financování. Na českém trhu působí Sberbank CZ od roku 1993, od 1. ledna 1997 jako samostatná akciová společnost. Jejím majoritním vlastníkem je Sberbank Europe AG se sídlem ve Vídni.