Gartner: většina projektů a inciativ v oblasti digitálních pracovišť nevytvoří do roku 2021 nové pracovní modely

Z průzkumů provedených analytiky společnosti Gartner vyplývá, že do roku 2021 se plná čtvrtina středních a velkých podniků celosvětově zaměří na nové způsoby práce.

Ty zahrnují distribuované rozhodování, virtuální práci či práci na dálku a nové návrhy pracovních prostředí. „Projekty digitálního pracoviště nelze chápat jako vyloženě IT iniciativu,“ vysvětluje viceprezidentka výzkumu Gartner Carol Rozwellová. „Projekty jsou často navrhnuty jako řada postupně zaváděných technologií, zapojení zaměstnanců a související změny v kultuře na pracovišti jsou ale často opomenuty. Bez nich ale digitální pracoviště ani nové pracovní postupy prostě nevzniknou.“

Přichází nový způsob vedení lidí

Cestou, jak zvládnout měnící se požadavky digitálních obchodních modelů je změna způsobu vedení lidí. „Vedoucí pracovníci odpovědní za digitální pracoviště se musí ujmout role dirigenta změn, tedy někoho, kdo nevnímá zaměstnance jako skupinu odolávající změnám, ale coby soubor, který je třeba řídit na cestě vpřed,“ vysvětluje Rozwellová.

Jendou z možných strategií je vytvoření týmu nadšenců se znalostmi z různých oborů a oblastí, jejichž úkolem je navrhovat strategii a nové pracovní postupy. Tento tým by měl kombinovat znalosti z IT, provozu budov, lidských zdrojů a byznysu, aby dokázal sestavit společnou vizi kombinující technologie, procesy a pracovní styly, jež budou pro zaměstnance přitažlivé a pomohou dosáhnout vyšší efektivity práce. „Klíčem jsou také vedoucí pracovníci byznysu – bez jejich podpory není možné jasně definovat žádoucí výsledky, business case a metriky úspěšnosti,“ dodává Rozwellová.

Klienti – uživatelé služeb Gartner naleznou další informace k tématu ve studii “Use ‘Change Leadership’ Principles to Propel Your Digital Workplace Program to Success.”

Tématu digitálního pracoviště bude věnována konference Gartner Digital Workplace Summit, která proběhne 12. – 13. září v Lodnýně.

O společnosti Gartner

Gartner je přední nezávislá výzkumná a poradenská společnost zaměřená na informační technologie. Více než 2 tisíce analytiků Gartner se zabývá 1400 technologickými a byznysovými tématy, sleduje 1700 technologií a trendů, 1 100 výrobců a dodavatelů a produkuje 14 tisíc benchmarků ročně (v oblasti IT, financí, marketingu a obchodu). V databázi Gartner je více než 300 tisíc vlastních reportů a analýz. Gartner má celosvětově přes 15 tisíc klientů; je mezi nimi 73 % firem z žebříčku Global 500.

 

Reklamy