Zalando je ode dneška uhlíkově neutrální

 

  • Počínaje dnešním dnem se společnost zavazuje k nulové uhlíkové stopě. Slib se týká veškerého provozu i doručení a vrácení zboží
  • Do roku 2023 se chce společnost zbavit veškerých obalů vyrobených z jednorázového plastu
  • Soukromá značka Zign, která sahá od obuvi až po oblečení, se plně zavazuje být zcela udržitelná nejpozději v sezóně jaro/léto 2020

 

2018-10-30 09_58_32-Nakupujte boty, módu a doplňky online _ Rychlé dodání od Zalando

BERLÍN, 30. října 2019 // Zalando, přední evropská platforma pro módu a životní styl, se od dnešního dne zavazuje k uhlíkové neutralitě ve všech vlastních podnicích, logistických operacích a dodávkách zboží včetně jeho vrácení. Závazek se týká všech pozemků, na kterých společnost operuje, balíkové přepravy a veškerých obalů. Slib je součástí nové strategie udržitelnosti Zalando s názvem „do.MORE“, jejímž cílem je dosáhnout čistě pozitivního dopadu na společnost i planetu. Veškeré podniky i provoz společnosti tak splní cíle pařížské klimatické dohody ještě před smluveným termínem.  V roce 2019 společnost přešla ve všech svých lokacích na energii, jež je z více než 90 % obnovitelná. Uhlíkové emise, které nejsou eliminovány takovými provozními kroky, jako je například využití obnovitelné energie, sdružení objednávek či možnost ekologického doručení, budou kompenzovány od roku 2019.

Zalando dále navrhuje své obaly tak, aby mohly být znovu využity a jejich výroba minimalizovala množství vzniklého odpadu. Konkrétně chce společnost do roku 2023 eliminovat jednorázové plasty. V současné době využívá k přepravě tzv. Zalando boxes, které jsou vyrobeny ze 100% recyklovatelných materiálů. Přepravní tašky jsou poté zhotoveny z 80% recyklovaného papíru a tzv. Beauty Bags ze 100% recyklovaného papíru.  

Privátní značka společnosti Zalando ZIGN se mimoto plně zavazuje k udržitelnosti nejpozději do sezóny jaro/léto 2020, stane se tak vlastní udržitelnou vlajkovou značkou společnosti. Sortiment značky byl z obuvi a doplňků rozšířen i na oblečení a zákazníkům nabízí kvalitu, trvanlivost a udržitelnost v rámci dostupného segmentu. Všechny položky kolekce jaro/léto 2020 budou na stránkách Zalando označeny jako udržitelné. Zalando tak jednotlivé kousky označuje v momentě, kdy splňují jedno z firemních kritérií udržitelnosti. Ty se týkají jak sociálních a environmentálních norem, tak životních podmínek zvířat. Kritéria Zalando jsou v souladu s mezinárodními průmyslovými standardy a osvědčenými postupy. 

„Módní průmysl momentálně čelí řadě komplexních výzev. V Zalando si uvědomujeme, že jsme dosud měli svůj podíl na problémech, které toto odvětví přináší. Sílu naší platformy chceme ale využít tak, abychom se stali součástí jejich řešení. Začínáme proto sami u sebe. Mezi udržitelným jednáním a následným obchodním úspěchem vidíme jasnou souvislost – pouze ti z nás, kteří udržitelnost začlení do své obchodní strategie, zůstanou pro své zákazníky relevantní a v budoucnu si budou moci vybudovat konkurenční výhodu,“ říká Co-CEO společnosti Zalando Rubin Ritter. 

Se svou vizí stát se udržitelnou módní platformou s čistě pozitivním dopadem na společnost i planetu se Zalando zavázalo aktivně snižovat svůj dopad na životní prostředí, přispět k celkovému blahobytu společnosti a nabídnout zákazníkům více udržitelných možností. Zalando mimo jiné slibuje prodloužit životnost 50 milionů módních doplňků pomocí principů cirkulární ekonomiky do roku 2023 a pro rok 2019 předpovídá prodloužení životnosti až jednoho milionu položek prostřednictvím prodejní platformy Zalando Wardrobe.

„Našim zákazníkům umožňujeme nakupovat udržitelněji velmi snadno. Neustále experimentujeme a navazujeme spolupráce napříč celým odvětvím, abychom vytvořili cirkulární a prosperující budoucnost módy. Zasazujeme se tak o to, abychom módní průmysl posunuli dopředu – pro lidi i naši planetu,“ dodává Kate Heiny, Director Corporate Responsibility & Sustainability v Zalando.

Více informací o strategii udržitelnosti a závazcích Zalando je k dispozici na webových stránkách společnosti či vlastním časopise s názvem „do.MORE“.

O společnosti Zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) je přední evropská módní a lifestyle online platforma, založená v Berlíně v roce 2008. Našich více než 28 milionů aktivních zákazníků na 17 trzích oblékáme od hlavy až k patě: od oblečení, obuvi, doplňků až po beauty produkty. Do našeho sortimentu mezinárodních značek patří jak světoznámá jména, tak místní labely. Platforma Zalando platí za ultimátní destinaci přinášející inspiraci, inovaci a interakci ve světě módy. Jako nejvíce trendy technologická společnost v Evropě vytrvale pracujeme na nalezení digitálních řešení ve všech aspektech zákaznické cesty: pro zákazníky, obchodní partnery a každého, kdo hraje klíčovou roli v příběhu firmy. Naším cílem je, aby platforma byla prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu – tzv. starting point for fashion.

Reklamy